Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-30, 21:33

Tego do końca nie wiem. Ale wywalał błędy a jednak jeździł... Fachowiec stwierdził, że tak bywa. Mógłbym tak jeszcze pojeździć kilka tysięcy km albo na najbliższym skrzyżowaniu stanąłby na amen. Tak czy siak, jak już będę miał sprawny sterownik to będę miał w pełni sprawnego Scenica, w którym na przestrzeni ostatnich 8 miesięcy zostało zrobione wszystko: elektronika, lpg, klimatyzacja, hamulce, rozrząd, amortyzatory, tylna belka no i wszystkie filtry i płyny :mrgreen:
I natychmiast wystawiam go na sprzedaż... ;-)
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-30, 21:56

jeżeli to wina sterownika,który szwankuje po rozgrzaniu to odpal samochód,rozgrzej go tak żeby nie chciał ci zapalić,wtedy wyciągnij sterownik i wsadź go na 10-15 minut do zamrażark(sprawdzony sposób)i,jak po tej operacji odpali to znaczy że jest walnięty ;-),a jak dalej nie będzie chciał zagadać to przyczyny szukaj gdzie indziej,podłączałeś komputer albo czytnik błędów w momencie kiedy nie odpala :?: jakie temperatury pokazuje?czy odpala na gazie?(może gdzieś już o tym pisałeś,ale nie czytałem całego wątku),ma wtedy iskrę :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
romantyk147
Posty: 176
Rejestracja: 2013-10-20, 21:36
Lokalizacja: wielen wlkp.

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-30, 22:11

Błędów żadnych nie ma,raz tylko pokazał bład immo ale po zmianie kluczyka już się nie pokazał,nie odpala ani na gazie ani na benzynie,a z tym sterownikiem jutro sprawdzę,może jest to powód bo jak dłużej postoi (tym samym się ochłodzi) to pali. Dzieki za podpowiedz.

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-30, 22:40

U mnie jak napięcie aku trochę spadnie, do 12,3V to odpala od strzała, natomiast jeśli jest 12,6 to musze dłużej pokręcić na zimnym, na ciepłym nie ma różnicy. Obstawiam świece, ale nie mam narazie czasu sie tym zająć, poza tym temperatury nie zachęcają do roboty w nieogrzewanym garażu... Jeśli to nie świece, to ja już nie mam pojęcia, większość samochodu sprawdzona pod tym kątem...

Awatar użytkownika
romantyk147
Posty: 176
Rejestracja: 2013-10-20, 21:36
Lokalizacja: wielen wlkp.

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-31, 18:33

Sterownik sprawdzony jest w porządku,ale niestety znaleziona gorsza usterka a mianowicie brak kompresji tylko jakieś 4-4.5. Więc pytania następujące,czy jest mozliwe że z taką wadą na zimnym silniku odpala a na rozgrzanym nie i od czego zacząć aby kompresja wróciła?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-31, 18:38

nie wraca ;-) ale jak znasz fizyke to metale sie rozszeżają pod wpływem ciepła i to w jakimś tam stopniu może uszczelnić cylindry i pozwolić im na w miare stabilna prace ;-) gęstość cieczy też chyba ogarniasz ;-) znaczy jak dłużej stoi to olej gęstnieje i uszczelnia conieco jak rozbijesz go na chwile to już nie i problem z odpaleniem i teraz wynik równania ;-) : wymieniaj motor albo rób swój
Ostatnio zmieniony 2014-01-31, 18:44 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
romantyk147
Posty: 176
Rejestracja: 2013-10-20, 21:36
Lokalizacja: wielen wlkp.

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-31, 18:45

Kojot znam fizykę tylko że nie wiem czy dobrze doczytałeś,ale u mnie jest właśnie odwrotnie :roll: zimny pracuje ciepły nie.
Doczytałem drugą część Twojego postu biorę się za naprawę silnika ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-01-31, 18:50 przez romantyk147, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-01-31, 18:50

bo rozbijasz olej i robi sie rzadki ;-) a z taką kompresją na garkach to więcej nie zrobisz :-/ jeszcze możesz zdjąc odme i zobaczeć czy nie dmucha z niej ;-) bo wtedy sie okaże czy : zawory wypalone lub pierścionki jeżeli zawory to ja bym robił a jeżeli dół to bym szukał ;-)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-02-01, 23:08

a są jakieś okoliczności,kiedy przestał odpalać?np. dostał po dup...e na autostradzie,albo w terenie,mocno przegazowany na zimnym,dawno nie wymieniany olej itp.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
romantyk147
Posty: 176
Rejestracja: 2013-10-20, 21:36
Lokalizacja: wielen wlkp.

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-02-02, 12:18

No właśnie jakiś mocnych sygnałów nie było olej był zmieniony w tamtym roku,chociaż ostatnio trochę jakby mocy mu brakowało i nierówna praca na wolnych obrotach ( dlatego wymienione świece i przewody) no i utrapienie z tym odpalaniem,ja stawiałem na usterke typowo zapłonową a tutaj niestety będzie naprawa silnika.Jeszcze nie rozebrany więc póki co nie wiadomo dokładnie jakie straty. Najpewniej wypalone zawory od lpg.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-02-02, 20:55

jak lpg dobrze ustawione to nie powinno wypalić zaworów,chyba że gazownik tak zubożył mieszankę że wypaliło.............
tel. 606414212

Awatar użytkownika
romantyk147
Posty: 176
Rejestracja: 2013-10-20, 21:36
Lokalizacja: wielen wlkp.

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-02-02, 21:03

A jak ma się do tego wyższa temperatura spalania gazu? Pewnie zostawia to znaczący wpływ na podzespołach silnika

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-02-02, 21:54

musze dłużej pokręcić na zimnym, na ciepłym nie ma różnicy.
Pompę paliwa sprawdzałeś ???
Miałem takie objawy przy kończacej się pompce, paliwo schodziło z przewodów i musiał kilka razy pokręcić, żeby znowu było cisnienie. Pod koniec (pompki) trzeba było zaworkiem wypuscic powietrze, wymiana pompki wszystkie dolegliwości uleczyła.

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-02-02, 22:08

Pompę wymieniałem, ale na jakąś tanią, trzeba zmierzyć ciśnienie, ale tak jak mówiłem, jak postoi 2 dni i napięcie w aku spadnie do ~12,3V to odpala od kopa. Nie ważne czy ciepło czy zimno, odpala zawsze. Problem jest przy naładowanym aku...

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Długo kręci, gdzie problem?

2014-05-21, 22:15

Dziś wymieniłem świece. Jak się okazuje założone były od OHV, a ja mam SOHC.

Świece OHV:
Obrazek

Świece SOHC:

Obrazek

Świece z OHV w SOHC nie uszczelniają się stożkiem, tylko zatrzymują się częściowo wkręcone na tej części bez gwintu. Część świec jest ubrudzonych sadzą, czyli nieszczelność, reszta wkręcona troszkę głębiej, ale dalej za płytko. Najprawdopodobniej przez to źle odpalał na zimno i przez to dużo palił. (W trasie bardzo delikatnie wychodziło 16,5 litra/100km). Możliwe, że świecy nie było widać z gniazda w cylindrze! Teraz jeżdżę na motocyklu, ale jak pogorszy się pogoda, to na pewno sprawdzę, czy problem ustąpił.

Uważajcie jakie świece kupujecie i co zakładacie. Poprzedni właściciel nie dopilnował i wyszło jak wyszło... :cry:

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”