dziś sprawdziłem ten program, jest super
testuje nawet wycieraczki i spryskiwacze

jestem zachwycony tym programem
a to odczyty

właśnie wymieniłem zawory EGR
===DTC P0155===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.
Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.
Możliwa usterka HO2S21.
===END DTC P0155===
===DTC P0401===
Kod: P0401 - W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zatkany, niedrożny lub zacięty zawór EGR lub układ odpowietrzania.
Możliwe uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego EVR.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P0401===
===DTC P1132===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.
Niska warto__ podci_nienia w kolektorze tylko w uk_adachz TMAP.
Nadmierne ciśnienie paliwa
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.
===END DTC P1132===
===DTC P1151===
Kod: P1151 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.
Możliwa usterka HO2S21.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerywanie zapłonu.
(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.
Nieszczelność kolektora.
Przewód podciśnieniowy uszkodzony lub odłączony.
Wtryskiwacz uszkodzony lub niedrożny.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P1151===
===DTC P1152===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Możliwa usterka HO2S21.
Zanieczyszczony filtr powietrza.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa
Uszkodzony wtryskiwacz.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P1152===
===DTC P0302===
Kod: P0302 - Kod związany z normami toksyczności spalin planowanymiw przyszłości. Żadne czynności nie są wymagane.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zarejestrowano przerywanie zap_onu w cylindrze nr 2.
Układ zapłonowy
Układ paliwowy
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.
Zanieczyszczone paliwo
Nieprawidłowa praca układu spustu par paliwa.
Usterka układu EGR.
Usterka silnika (Base engine fault).
Sprawd_ czy nie wyst_puj_ inne kody usterek, k˘re mog_yby by_przyczyn_ przerywania zap_onu.
===END DTC P0302===
===DTC P0172===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.
Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.
Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.
Nieszczelny układ wydechowy.
Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.
Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.
Możliwa usterka układu chłodzenia.
Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.
===END DTC P0172===
===DTC P0155-C===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.
Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.
Możliwa usterka HO2S21.
===END DTC P0155-C===
===DTC P0172-C===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.
Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.
Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.
Nieszczelny układ wydechowy.
Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.
Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.
Możliwa usterka układu chłodzenia.
Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.
===END DTC P0172-C===
===DTC P0302-C===
Kod: P0302 - Kod związany z normami toksyczności spalin planowanymiw przyszłości. Żadne czynności nie są wymagane.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Zarejestrowano przerywanie zap_onu w cylindrze nr 2.
Układ zapłonowy
Układ paliwowy
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.
Zanieczyszczone paliwo
Nieprawidłowa praca układu spustu par paliwa.
Usterka układu EGR.
Usterka silnika (Base engine fault).
Sprawd_ czy nie wyst_puj_ inne kody usterek, k˘re mog_yby by_przyczyn_ przerywania zap_onu.
===END DTC P0302-C===
===DTC P0401-C===
Kod: P0401 - W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zatkany, niedrożny lub zacięty zawór EGR lub układ odpowietrzania.
Możliwe uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego EVR.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P0401-C===
===DTC P1132-C===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.
Niska warto__ podci_nienia w kolektorze tylko w uk_adachz TMAP.
Nadmierne ciśnienie paliwa
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.
===END DTC P1132-C===
===DTC P1151-C===
Kod: P1151 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.
Możliwa usterka HO2S21.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerywanie zapłonu.
(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.
Nieszczelność kolektora.
Przewód podciśnieniowy uszkodzony lub odłączony.
Wtryskiwacz uszkodzony lub niedrożny.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P1151-C===
===DTC P1152-P===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.
Możliwa usterka HO2S21.
Zanieczyszczony filtr powietrza.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa
Uszkodzony wtryskiwacz.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P1152-P===
===DTC C1726===
Kod: C1726 - Usterka zawieszenia pneumatycznego z tyłu.
Moduł: Automatyczne poziomowanie pojazdu
Szczegóły kodów usterek
Usterka zawieszenia pneumatycznego z tyłu.
Możliwe przyczyny:
Nieszczelny przewód powietrzny lub mieszek zawieszenia
Sprężarka powietrza
Uszkodzony bezpiecznik / przekaznik
===END DTC C1726===
===DTC B1522===
Kod: B1522 - Usterka obwodu przełącznika pod pokrywą silnika
Moduł: Moduł zdalnego sterowania zabezpieczeniem przeciwwłamaniowym / Zabezpieczenia z dostępem osobistym
Szczegóły kodów usterek
Usterka obwodu przełącznika pod pokrywą silnika
===END DTC B1522===