Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

szarpanie i inne

2014-02-18, 14:31

auto zaczyna dziwnie podszarpywać między prędkością 60-70km
tak jakby brakowało mu iskry napięcia NA gazie jak i na bęzynie
dziś wymieniłem
czujnik położenia wałka rozrządu
czujnik położenia przepustnicy
zawór EGR i DPF sensor
DALEJ to samo
czy to może być PCM ?

pod spodem to co odczytał komputer
interesuje mnie to szarpanie reszta wymieniona

===DTC P0155===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S21.

===END DTC P0155===

===DTC P0401===
Kod: P0401 - W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zatkany, niedrożny lub zacięty zawór EGR lub układ odpowietrzania.

Możliwe uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego EVR.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P0401===

===DTC P1132===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Niska warto__ podci_nienia w kolektorze tylko w uk_adachz TMAP.

Nadmierne ciśnienie paliwa

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.

===END DTC P1132===

===DTC P1151===
Kod: P1151 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerywanie zapłonu.

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

Nieszczelność kolektora.

Przewód podciśnieniowy uszkodzony lub odłączony.

Wtryskiwacz uszkodzony lub niedrożny.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1151===

===DTC P1152===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Zanieczyszczony filtr powietrza.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1152===

===DTC P0302===
Kod: P0302 - Kod związany z normami toksyczności spalin planowanymiw przyszłości. Żadne czynności nie są wymagane.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Zarejestrowano przerywanie zap_onu w cylindrze nr 2.

Układ zapłonowy

Układ paliwowy

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.

Zanieczyszczone paliwo

Nieprawidłowa praca układu spustu par paliwa.

Usterka układu EGR.

Usterka silnika (Base engine fault).

Sprawd_ czy nie wyst_puj_ inne kody usterek, k˘re mog_yby by_przyczyn_ przerywania zap_onu.

===END DTC P0302===

===DTC P0172===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.

Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.

Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.

Nieszczelny układ wydechowy.

Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.

Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.

Możliwa usterka układu chłodzenia.

Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.

===END DTC P0172===

===DTC P0155-C===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S21.

===END DTC P0155-C===

===DTC P0172-C===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.

Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.

Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.

Nieszczelny układ wydechowy.

Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.

Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.

Możliwa usterka układu chłodzenia.

Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.

===END DTC P0172-C===

===DTC P0302-C===
Kod: P0302 - Kod związany z normami toksyczności spalin planowanymiw przyszłości. Żadne czynności nie są wymagane.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Zarejestrowano przerywanie zap_onu w cylindrze nr 2.

Układ zapłonowy

Układ paliwowy

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.

Zanieczyszczone paliwo

Nieprawidłowa praca układu spustu par paliwa.

Usterka układu EGR.

Usterka silnika (Base engine fault).

Sprawd_ czy nie wyst_puj_ inne kody usterek, k˘re mog_yby by_przyczyn_ przerywania zap_onu.

===END DTC P0302-C===

===DTC P0401-C===
Kod: P0401 - W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zatkany, niedrożny lub zacięty zawór EGR lub układ odpowietrzania.

Możliwe uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego EVR.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P0401-C===

===DTC P1132-C===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Niska warto__ podci_nienia w kolektorze tylko w uk_adachz TMAP.

Nadmierne ciśnienie paliwa

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.

===END DTC P1132-C===

===DTC P1151-C===
Kod: P1151 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerywanie zapłonu.

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

Nieszczelność kolektora.

Przewód podciśnieniowy uszkodzony lub odłączony.

Wtryskiwacz uszkodzony lub niedrożny.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1151-C===

===DTC P1152-P===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Zanieczyszczony filtr powietrza.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1152-P===

===DTC C1726===
Kod: C1726 - Usterka zawieszenia pneumatycznego z tyłu.

Moduł: Automatyczne poziomowanie pojazdu

Szczegóły kodów usterek

Usterka zawieszenia pneumatycznego z tyłu.

Możliwe przyczyny:

Nieszczelny przewód powietrzny lub mieszek zawieszenia

Sprężarka powietrza

Uszkodzony bezpiecznik / przekaznik

===END DTC C1726===

===DTC B1522===
Kod: B1522 - Usterka obwodu przełącznika pod pokrywą silnika

Moduł: Moduł zdalnego sterowania zabezpieczeniem przeciwwłamaniowym / Zabezpieczenia z dostępem osobistym

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu przełącznika pod pokrywą silnika

===END DTC B1522===
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Klubowicz El Decaniowa
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 2012-08-04, 22:08
Lokalizacja: Płock

Re: szarpanie i inne

2014-02-18, 18:07

w naszym szarpanie skończyło się wymianą silnika :-/

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: szarpanie i inne

2014-02-18, 18:08

Póki co to większość błędów dotyczy sondy lambda...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: szarpanie i inne

2014-02-18, 18:18

to jest zagazowane ?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: szarpanie i inne

2014-02-18, 18:25

tak jakby brakowało mu iskry napięcia NA gazie jak i na bęzynie
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: szarpanie i inne

2014-02-18, 18:27

ło masz katarakta mnie dopadła :-D mi tu do głowy kilka usterek przychodzi :-) zaczynając od cefki :-D i chyba coś sie z masą dzieje :-/
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 18:30 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: szarpanie i inne

2014-02-18, 18:36

w naszym szarpanie skończyło się wymianą silnika :-/
to raczej myślę usterka elektroniczna , mam nadzieję
auto jest po wymianie rozrządu przez poprzednika
jest jeszcze taki objaw że jak mu coś odbije to nie odpala a po 10 minutach odpala i chodzi idealnie
Adam kazał sprawdzić masy , jutro wymieniam katalizatory i obie masy silnika i nadwozia
ogólnie auto ładnie chodzi i nie słychać rozrządu ma zajefajnego kopa , tylko w przedziale 60-70 coś mu się wali, no i zdarzyło mu się 4 razy nie odpalić

tak jest zagazowane ale jak pisałem objawy są takie same na gazie i benzynie
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 18:36 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 1 raz.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
Klubowicz Wielka Stopa
Klubowicz
Posty: 536
Rejestracja: 2012-03-27, 22:13
Lokalizacja: skier-nie-widze

Re: szarpanie i inne

2014-02-24, 20:30

obie masy silnika i nadwozia
powie mi ktoś gdzie tych mas szukać,może jakaś fota.
Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE. wielka stopa

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: szarpanie i inne

2014-02-24, 21:22

obie masy silnika i nadwozia
powie mi ktoś gdzie tych mas szukać,może jakaś fota.
Dwie są na pewno w lewym przednim rogu, jedna do błotnika, druga do pasa przedniego.

Gdzie jeszcze to nie wiem. Poda to mój następca :lol:

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: szarpanie i inne

2014-08-24, 13:23

problem rozwiązany auto śmiga , zapomniałem napisać ;( przyczyny Nieszczelność pod kolektorami Padnięta jedna sonda Przetarty przewód wysokiego napięcia
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Wróć do „WARSZTAT”