Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 14:27

FORScan
dziś sprawdziłem ten program, jest super
testuje nawet wycieraczki i spryskiwacze :-D zamki i nawet szybę mi opuścił podczas testu
jestem zachwycony tym programem

a to odczyty :cry:
właśnie wymieniłem zawory EGR

===DTC P0155===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S21.

===END DTC P0155===

===DTC P0401===
Kod: P0401 - W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zatkany, niedrożny lub zacięty zawór EGR lub układ odpowietrzania.

Możliwe uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego EVR.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P0401===

===DTC P1132===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Niska warto__ podci_nienia w kolektorze tylko w uk_adachz TMAP.

Nadmierne ciśnienie paliwa

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.

===END DTC P1132===

===DTC P1151===
Kod: P1151 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerywanie zapłonu.

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

Nieszczelność kolektora.

Przewód podciśnieniowy uszkodzony lub odłączony.

Wtryskiwacz uszkodzony lub niedrożny.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1151===

===DTC P1152===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Zanieczyszczony filtr powietrza.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1152===

===DTC P0302===
Kod: P0302 - Kod związany z normami toksyczności spalin planowanymiw przyszłości. Żadne czynności nie są wymagane.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Zarejestrowano przerywanie zap_onu w cylindrze nr 2.

Układ zapłonowy

Układ paliwowy

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.

Zanieczyszczone paliwo

Nieprawidłowa praca układu spustu par paliwa.

Usterka układu EGR.

Usterka silnika (Base engine fault).

Sprawd_ czy nie wyst_puj_ inne kody usterek, k˘re mog_yby by_przyczyn_ przerywania zap_onu.

===END DTC P0302===

===DTC P0172===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.

Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.

Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.

Nieszczelny układ wydechowy.

Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.

Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.

Możliwa usterka układu chłodzenia.

Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.

===END DTC P0172===

===DTC P0155-C===
Kod: P0155 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego HO2SHTR21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie obwodu elementu grzejnego HO2S z VPWR.

Możliwa usterka HO2S21.

===END DTC P0155-C===

===DTC P0172-C===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).

Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.

Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.

Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.

Nieszczelny układ wydechowy.

Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.

Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.

Możliwa usterka układu chłodzenia.

Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.

===END DTC P0172-C===

===DTC P0302-C===
Kod: P0302 - Kod związany z normami toksyczności spalin planowanymiw przyszłości. Żadne czynności nie są wymagane.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Zarejestrowano przerywanie zap_onu w cylindrze nr 2.

Układ zapłonowy

Układ paliwowy

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.

Zanieczyszczone paliwo

Nieprawidłowa praca układu spustu par paliwa.

Usterka układu EGR.

Usterka silnika (Base engine fault).

Sprawd_ czy nie wyst_puj_ inne kody usterek, k˘re mog_yby by_przyczyn_ przerywania zap_onu.

===END DTC P0302-C===

===DTC P0401-C===
Kod: P0401 - W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zatkany, niedrożny lub zacięty zawór EGR lub układ odpowietrzania.

Możliwe uszkodzenie zaworu elektromagnetycznego EVR.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P0401-C===

===DTC P1132-C===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik ...eeeee.... mieszankę.

Niska warto__ podci_nienia w kolektorze tylko w uk_adachz TMAP.

Nadmierne ciśnienie paliwa

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.

===END DTC P1132-C===

===DTC P1151-C===
Kod: P1151 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje ubogą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerywanie zapłonu.

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

Nieszczelność kolektora.

Przewód podciśnieniowy uszkodzony lub odłączony.

Wtryskiwacz uszkodzony lub niedrożny.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1151-C===

===DTC P1152-P===
Kod: P1152 - HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

HO2S21 nie zmienia stanu, sonda sygnalizuje bogatą mieszankę.

Możliwa usterka HO2S21.

Zanieczyszczony filtr powietrza.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

Uszkodzony wtryskiwacz.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

===END DTC P1152-P===

===DTC C1726===
Kod: C1726 - Usterka zawieszenia pneumatycznego z tyłu.

Moduł: Automatyczne poziomowanie pojazdu

Szczegóły kodów usterek

Usterka zawieszenia pneumatycznego z tyłu.

Możliwe przyczyny:

Nieszczelny przewód powietrzny lub mieszek zawieszenia

Sprężarka powietrza

Uszkodzony bezpiecznik / przekaznik

===END DTC C1726===

===DTC B1522===
Kod: B1522 - Usterka obwodu przełącznika pod pokrywą silnika

Moduł: Moduł zdalnego sterowania zabezpieczeniem przeciwwłamaniowym / Zabezpieczenia z dostępem osobistym

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu przełącznika pod pokrywą silnika

===END DTC B1522===
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 17:06 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 1 raz.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 15:57

Rafaello-Mk, mówisz o ELMconfig?

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 15:59

dziś sprawdziłem ten program, jest super
Konkretnie, o jakim programie piszesz?

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 17:06

FORScan

sorki
pisałem w poprzednich postach że go będę testował :-D

jak na razie najlepszy do mojego ELM a

byłem w szoku jak kazał mi odpalić auto i jak sam załączył spryskiwacze wycieraczki i szyby, centralny itd

a u kolegi powiedział coś o skrzyni i sami zobaczcie

===DTC P1867===
Kod: P1867 - Usterka obwodu płytki stykowej skrzynki rozdzielczej automatycznejskrzyni biegów.

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu płytki stykowej skrzynki rozdzielczej automatycznejskrzyni biegów.

--- Possible Causes --------
This DTC can be generated by:


-Open Transfer Case System

-Suspect Transfer Case System

===END DTC P1867===

===DTC B1352===
Kod: B1352 - Usterka obwodu zasilania stacyjki (key in).

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu zasilania stacyjki (key in).

===END DTC B1352===

COKOLWIEK TO JEST :x
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 17:20 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 5 razy.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 20:34

używam od lat paru, jest darmowy http://forscan.org/
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 21:28

I na oryginalnym, nieprzerobionym ELM327 takie rzeczy wyprawia jak testy wycieraczek itd?!

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 21:43

oryginalnym, nieprzerobionym ELM327 takie rzeczy wyprawia jak testy wycieraczek itd?!
no zdziwko mnie pierdykło jak nic :grin:
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:22

jutro pójdę sprawdzić :) a Ty Masz elma 1.4b?

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:30

ELM 327 v.1,4b BLUETOOTH

wejdź w zakładkę DTC i po kolei rób testy i czytaj co masz robić
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 22:32 przez śp. Rafaello-Mk, łącznie zmieniany 1 raz.
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:30

zapytam jako laik komputerowy :-/ ,którego elm kupić i skąd ściągnąć ten program żeby był po polskiemu :-P
tel. 606414212

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:35

karolb863, obecnie chyba najlepszy to elm 327 1.4b a program to speedo podał link :)

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:40

używam od lat paru, jest darmowy http://forscan.org/
czytać czytać :-D

ja proponuje dla nie wprawionych zwykły na kablu
nie ma co kupować drogich ELM327 bo te za 30 zł robią to samo co za 150
oby minimum był ELM 327 v.1,4b, teraz są już nowsze
sprawdźcie czy sprzedawca jest ok i nie ma co się wahać
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:41

Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:44

wit.rys, no na przykład tak ;D

Klubowicz śp. Rafaello-Mk
Klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 2011-10-15, 09:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt: Strona WWW

Re: Interfejs diagnostyczny

2014-02-18, 22:48

wystarczy ;-)

ja jak sprzedam swój to kupuje taki :-D
będzie następny do testów
Załączniki
3904665975.png
3904665975.png (136.48 KiB) Przejrzano 7024 razy
"Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga."

Wróć do „BAZA INFORMACJI”