Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-15, 12:16

jedna ruszyla, reszta urwiesz, na wierzchu bedzie sie rozwierci ;)
ha - nie urwała się ani jedna, wszystkie pięknie wyszły :)

wydłubałem dzisiaj głowicę, więcej czasu zajęło mi zdjęcia przyspawanego nadkola (osrane wkręty) niż robota przy silniku.

Ale mając na uwadze urywające się szpilki i nerw, który mógłby mnie przy tym wziąć, zacząłem od środków uspokajających :D

Obrazek

Nadkole wyrwane, można odkręcić kolektor - dojście idealne...

Obrazek

Wszystkie odkręcone bez gadania, żadnych kłopotów.


Obrazek

No to można się brać za głowicę, luzujemy śrubki od wałka popychaczy (stopniowo każdą, żeby nie przeginać jednostronnie),

Obrazek

i wyciągamy zaznaczając ułożenie słupków od popychaczy.

Obrazek

Uszczelka wygląda na mocno sfatygowaną...

Obrazek

Obrazek

no i na jednym cylindrze na głowicy jest mokro...

Obrazek

być może zawór popuszcza albo uszczelniacz.

Teraz nie wiem czy rwać też tą robioną głowicę (skręconą na stare szpilki) czy ją zostawić...

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-15, 21:07

zalej zaworki i sprawdź szczelność a robioną to decyzja należy do ciebie ;-) a luz zaworowy już pan zna ? :-D

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-15, 22:22

A ja chcę to z pierwszego zdjęcia! Muszę mieć takie naczynie!!!!! MUSZĘ!!!!!!!

:mrgreen:
Patryk
723-371-234

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-15, 22:31

haha :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-15, 22:34

A ja chcę to z pierwszego zdjęcia! Muszę mieć takie naczynie!!!!! MUSZĘ!!!!!!!

:mrgreen:

taka w Twoim rozmiarze :)
http://allegro.pl/gigantyczna-szklanka- ... 10410.html

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-15, 22:41

:-D
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-16, 10:49

zalej zaworki i sprawdź szczelność a robioną to decyzja należy do ciebie ;-) a luz zaworowy już pan zna ? :-D
taaa decyzja należy do Ciebie... jakbym się znał na tym :D
zaworki w sumie to nie wiem czy ruszać, w sumie to one mi w niczym nie wadzą.. :P

Patryk, a jak bardzo chcesz taką szklaneczkę ? :P ta co ja mam jest dużo mniejsza niż ta z allegro...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-16, 13:28

Mogę chcieć mniejszą, do herbaty ;-)
A chcę bardzo bardzo, mam słabość do czerepów :-D ale nie pozbywaj się swojej. Szkoda oddawać -P
Patryk
723-371-234

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-16, 13:31

no zrób próbe szczelności zaworow ! :-) nie zakładaj czapy bez tego ;-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-16, 18:45

no zrób próbe szczelności zaworow ! :-)
to zrobię, ale ja się pytam grzecznie co robić z tą drugą "zrobioną" głowicą :)

na razie prace wstrzymane, bo się do pasa zasmarkałem :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-03-16, 19:01

na razie prace wstrzymane, bo się do pasa zasmarkałem
kitraj do czachy ;)
to zrobię, ale ja się pytam grzecznie co robić z tą drugą "zrobioną" głowicą
widzisz tu wrórzbitów niet :lol: musisz sam zadać sobie pytanie czy ufasz majstrowi ;-) bo jeżeli chodzi o śrubki tylko ;-) to daj sobie spokój bo załóżmy pesymistycznie że wytrzymają tylko 100000 ;) i znowu póści uszczelka :lol:
Ostatnio zmieniony 2014-03-16, 19:02 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-04-04, 15:17

wróciłem do tematu, zacząłem czyścić głowicę i blok ze starej uszczelki. Przymierzyłem też nową (fel-pro) i niespodzianka... uszczelka zaślepia jeden kanał wodny, stara wygląda jakby miała tam otwór (a może tylko ją wyżarło) :)

Po prawej stara, po lewej nowa :)

Obrazek

i blok - zaślepiany jest ten kanał na dole:

Obrazek

nie wiem też jak bardzo oczyszczać tą głowicę - mówicie nie planować, ale ona taka usyfiona od tej starej uszczelki mocno jest, klocek, papier, wd40 i trochę podziałałem, ale czy to daje już równą powierzchnię nie jestem przekonany :P

Obrazek

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-04-04, 18:49

Radku, liniał w rękę i sprawdzaj głowicę. Z jednej strony liniału światło i tam gdzie będą prześwity sprawdzaj szczelinomierzem, będziesz pewien co jest z głowicą. Jak jest w bloku kanał i w tym samym miejscu w głowicy to nie ma to znaczenia, w uszczelce możesz sam wyciąć otwór i nic się nie stanie.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-04-04, 18:59

MirEx68, dobrze gadasz wódka ci sie należy ;-) :-D a próby zaworów zrobił ? bo ten na dole jakis taki czarniawy ;-) :-/ :-D
Ostatnio zmieniony 2014-04-04, 19:02 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I - kuleje na jeden gar

2014-04-04, 19:00

hehehe właśnie sobie obejrzałem ten kanał - w bloku jest na środku jeden, w głowicy są dwa na bokach, a zatem stara uszczelka po prostu spróchniała i stąd się wzięły otwory :D a generalnie są one zaślepione uszczelką... trochę bez sensu :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”