Ktoś może pomyśleć, że trochę późno na powitanie, bo konto na forum założyłem jakiś czas temu, ale w sumie to jego posiadanie w pierwszej wersji służyło dowiedzeniu się co to takiego ten Ford Explorer. Czytając jednak treści forum uznałem, że obecna tu społeczność ma niemałą wiedzę na temat marki, co w mojej opinii jest imponujące. Dlatego pomyślałem, że ukłon w waszą stronę, nawet po czasie jest na miejscu.

Brzmi zabawnie, ale nigdy na żywo nie widziałem Forda Explorera przed zakupem swojego egzemplarza. Właściwie to nie był zakup, a zamiana. Jakiś czas temu dokonałem zamiany:
Ukraiński motocykl Dniepr MT 10-36 z wózkiem bocznym (1986 rok bodajże) zamieniłem na Forda Explorera II, rocznik 1995, silnik 4.0 156KM.
Właściwie nie wiedziałem, czy dobrze zrobiłem, bo samochód nie odpalał, miał porządnie pękniętą przednią szybę, nie miał kluczyków, a w stacyjkę był wbity śrubokręt


Właśnie dzięki forum dowiedziałem się, dlaczego prawdopodobnie nie odpala. Przekaźnik nie włączał pompy paliwa, więc normalne, że nie odpalał, ale na szybko wyprowadzony przewód do akumulatora rozwiązał temat i po wstawieniu stacyjki na kluczyk, a nie śrubokręt samochód zapalił od pierwszego strzału i wszystko na pierwszy rzut oka się zgadzało. Tak zostałem posiadaczem chyba najtańszego Forda Explorera

Jeśli chodzi o wiedzę na temat pojazdu, to w dalszym ciągu można powiedzieć raczkuję, więc pozwolę sobie zadać wam jakieś pytanko od czasu do czasu

Czy do Forda Explorera II można kupić przednie lampy, które wyglądają inaczej niż te fabryczne? Myślałem o takich z szkłami, jak u Forda Expedition I po lifcie chyba, w każdym razie lampy są inne niż fabryczne z tego co się orientuję. Załączyłem zdjęcie
Z góry dziękuję za podpowiedzi