Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
luka128
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-19, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Napinacz paska wielorowkowego

2008-03-04, 23:14

Witam

Zamówiłem przez internet napinacz paska wielorowkowego. Jednak pewne wątpliwości budzi we mnie sposób jego montażu - ten który jest teraz przy silniku posiada śrubę mocującą - jak na zdjęciu "napinacz2" - więc chyba powinien być otwór przelotowy jak to widać na zdjęciu "napinacz" - natomiast mój nowy napinacz w tych miejscach nie ma otworu na wylot - zdjęcie "napinacz nowy" i zdjęcie "napinacz nowy2"

Bardzo proszę o informację czy powinien być tu otwór na wylot - czy mam wszystko ok i tylko po zamontowaniu napinacza ta śruba nie przechodzi na wylot.

Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Łukasz
Załączniki
Napinacz nowy 2.JPG
napinacz nowy2
Napinacz nowy 2.JPG (133.28 KiB) Przejrzano 2476 razy
Napinacz - nowy.JPG
napinacz nowy
Napinacz - nowy.JPG (130.52 KiB) Przejrzano 2476 razy
napinacz2.jpg
napinacz2
napinacz2.jpg (29.58 KiB) Przejrzano 2476 razy
napinacz.jpg
napinacz
napinacz.jpg (43.73 KiB) Przejrzano 2476 razy

chevidan

Re: Napinacz paska wielorowkowego

2008-03-04, 23:36

jak byś zrobił fotkę starego napinacza z drugiej strony to bym odpowiedział na 100%.wydaje mi się że kupiłeś zły napinacz.są dwa modele napinacza do silnika OHV.90% aut ma napinacz między alternatorem a wałem(patrząc jak przebiega pasek napędowy),a 10% między alternatorem a klimą.ja na przykład mam ten mało spotykany napinacz i ktoś jeszcze z forum chyba mikado.

manius

Re: Napinacz paska wielorowkowego

2008-03-05, 08:58

hmm
obojetne czy stary czy nowy, dziura musi byc :eek:
no bo jak inaczej go przymocujesz :?:

@luka
podziobaj troche śrubokrętem lub innym ustrojstwem
moze sztanca nie do konca zrobila dziure :x
albo jakas podkladka w srodku sie przesunela

bo ona tam na 100 musi byc 8)
Ostatnio zmieniony 2008-03-05, 09:02 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Napinacz paska wielorowkowego

2008-03-05, 16:22

napinacz masz dobry :-)
dla ohv faktycznie są dwa rodzaje (ja mam ten drugi), ale różnią się bardzo istotną i nie do pomylenia już na pierwszy rzut oka rzeczą, a mianowicie rolką napinającą...
Twoja ma rowki na pasek, a moja nie ma :-)

co do tego napinacza, którego zdjęcie zamieściłeś to na 100% jest nie wybity otwór
jeśli masz wiertarkę to sobie go poprostu wykonaj i po kłopocie...
[nic nie zepsujesz - możesz wiercić bez strachu tylko pamiętaj o właściwej średnicy!]

luka128
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-19, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Re: Napinacz paska wielorowkowego

2008-03-06, 20:40

Dziękuję za odpowiedzi

Rzeczywiście otwór w napinaczu powinien być - a w moim go nie było - wada fabryczna - już w drodze do mnie jest dobry

Pozdrawiam

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Napinacz paska wielorowkowego

2008-03-09, 00:33

Może odsprzedaż starego jak zakładasz nowy.Pisalem kiedyś że chce kupic.Podaj cenę itel na PW.

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Napinacz paska wielorowkowego

2008-07-25, 22:21

... do silnika OHV.90% aut ma napinacz między alternatorem a wałem(patrząc jak przebiega pasek napędowy)
Czasami wystarczy wymiana samej rolki (u mnie tak było ostatnio)
Przy okazji rolka (pasek wielorowkowy) ma wymiary:
średnica 72,4 mm
szerokość 25,5 mm
otwór na śrubę (centralnie) sred. 16,8 mm (wymiary mojej uszkodzonej).
Znakomicie jako zamiennik nadaje się rolka od (Audi, Mercedes, Skoda)
prod.Ruville numer części 55700 cena ok.50 zł
jest odrobinę mniejsza na średnicy ok 5mm i trzeba wymienić oryginalną podkładkę talerzyk na płaską i 50% kasy zostaje w kieszeni (oryginał to ok.100 zł a kompletny napinacz to od 250 zł w wzwyż).

W USA kompletny napinacz od 30$ :mrgreen: taniocha :-D
a dla rolki podają wymiary 70x17x25mm (RockAuto)
Ostatnio zmieniony 2008-08-06, 21:48 przez kszesz, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”