Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:02

W czwartek przyjechał do mnie klient na wymianę drążka wybierania biegów.

Zabrałem się do tego dziś. Odłączyłem aku. Wymieniłem mechanizm był tak zorany że udałwało się tylko wybrać D lub 1. skręcony był opaską metalową:D (nasi pewnie tam byli). Brakowało czujnika "P" założyłem i podpiąłem czujnik stopu.

po złożeniu do kupy, auto nie odpala pstrykają przekaźniki i zapala się silniczek od immo.

Nie reaguje zapłon, zmieniłem aku to samo. czy to możliwe że złe ustawienie linki ASB sprawia że auto się nie odpali?

Cenne będą wszystkie uwagi
Ostatnio zmieniony 2014-06-03, 17:28 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:08

czy to możliwe że złe ustawienie linki ASB sprawia że auto się nie odpali
tak, ałtomaty zapalają tylko na P i N, pewnie na wybieraku w skrzyni coś innego pokazuje
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:09

czy to możliwe że złe ustawienie linki ASB sprawia że auto się nie odpali?
no w sumie tak bo jeżeli wyjdzie że jest na np 1 2 D lub R to nie odpali :)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:10

patrząc na skrzynie od str przełącznika to max w prawo jest P ?
Ostatnio zmieniony 2014-05-31, 22:11 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:14

tak, w prawo czyli ku tyłowi auta jest P, dodakowo N jest zaznaczone kreską na plastiku pozycjonera
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:15

nawet nie wiedziałem że N jest oznaczone ;) zawsze na czuja się to robiło ;P
Ostatnio zmieniony 2014-05-31, 22:15 przez resetx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:18

jeśli jest tak jak mówisz to jutro ustawie sobie N na pozycjonerze i na dźwigni i wyreguluje linkę może zadziała bo raczej nic innego się stać nie mogło. Jak skończę wrzucę fotkę mechanizmu poskręcanego na obejmy ;-)
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:30

najpierw weź wkrętakiem calkiem odczep linke z kulki przy skrzyni i pchnij ten dynks z kulka w prawo czyli do tył auta, sproboj zapalić, jak zapali to potem na spokojnie możesz sobie regulować itp
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:33

tak jak pisze Speedo, z tym e ja zawsze szukałem N i próbowałem ruszyć autem ( z kanału) żeby mieć pewność że jest luz, bo co do biegu lub P nigdy tej pewności nie było a po co latać do góry i na dół tyle razy ;)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-05-31, 22:38

thx wszystkim jutro dam znać jak poszło ;-)
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-06-01, 15:20

nie odpalił asb na N i nic . . .
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-06-01, 22:41

a komputier? mówił coś?

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-06-01, 23:02

co to jest "silniczek od immo" ? bo u mnie jest kluczyk
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Magiczny problem z odpaleniem. SOHC 97 cd...

2014-06-02, 08:05

komputer nic, naładowałem porządnie aku, ale niewiele dało próbowałem robić jakąś adaptację kluczyka, typu zazbroić i trzymać aż zacznie buczeć i raz zaczął ale nie wiem czy dobrze to zrobiłem, ogólnie lipa bo mam kolejke aut a tu taki zonk,

a więc zonk, sprawdzone przewody i instalacja, przekaźniki bezpieczniki i nic
co ciekawe właściciel zarzekał się że odpalał na na "D" i dlatego musiał mocno hamulec trzymać

no to sobie kolejny raz sam sobie odpowiem... przyczyną nieodpalania była uszkodzona zapadka P-parkingu, otóż pierwsze pstryknięcie zaczynało się od R-wstecznego, wpadłem na to licząc od końca 2-1-D-N-R i tu już zaczynał się luz w połowie luzu był parking. \

Auto po odpaleniu na wszystkich pozycjach ASB jedzie do przodu, ale to już z Albrichtem ustaliliśmy że taśma bądź hamulec wstecznego poszedł papa

Wnioski,
wymiana wajchy biegów nie jest aż taka bolesna.

na P jest elektryczna blokada która nie pozwala wrzucić biegów bez klucza

można ją odłączyć wyciągając czujnik stopu z pedała hamulca blokada robi się miękka

to tyle

jak zwykle serdeczne podziękowania dla Adama ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-06-04, 17:51 przez boris, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „WARSZTAT”