Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

schift motor

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

schift motor

2014-06-19, 13:35

Siema

Właśnie walczę z ustawienie schift moto..
Poluzowała się płytka i obraca się wokół własnej osi.
Ma ktoś zdięcie lub jakieś dane co do tego jak ona powinna być ustawiona względem szczoteczek.. ? lub jakkolwiek względem czegoś.. bo ni cholery nie mogę wyłapać prawidłowego momentu, a na leżąco pod autem - metoda prób i błędów powoli mnie wykańcza.. tym bardziej że sam biegam przełączać i wskakuję pod auto zobaczyć na ile przejechał i tak w kółko...

Forum przeszukałem i niestety nie moge znaleźć nic co by mi konkretnie pomogło...

Explo II reduktor ma H>N>L żadne (2H, 4H i 4L) - to chyba w starszych werjsach

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: schift motor

2014-06-19, 14:17

Temat jest dokładnie opisany co i jak z płytką.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: schift motor

2014-06-19, 14:28

Mirek, spoko, ale ni cholery nie mogę tego znaleźć, jak masz link to podrzuć proszę

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: schift motor

2014-06-19, 14:36

Już szukam :-)

Mam nadzieję że to pomoże: http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542
Ostatnio zmieniony 2014-06-19, 15:47 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: schift motor

2014-06-19, 15:52

No właśnie nie... ten temat jak i wiele innych dotyczących tej wersji już przeczytałem.

Jak pisałem.. pokazany reduktor ma : 2H 4H 4L
Na moim jest : 4H N 4L (lub samo H->N->L)
Pokazany jest od starszej wersji OHV jak przypuszczam, a w moim przypadku chodzi o SOHC, gdzie płytka sterująca ukryta jest jeszcze pod niebieską obudową.
Ostatnio zmieniony 2014-06-19, 15:54 przez pajur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: schift motor

2014-06-19, 16:07

I w tym konkretnym temacie też nie potrafię wyszukać przydatnych info, ale jeszcze zerknę na mój zapasowy shift motorek.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.


Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: schift motor

2014-06-19, 16:26

I do tego wszystkiego zrób zdjęcie swojej płytki da to więcej wskazówek do udzielenia pomocy
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: schift motor

2014-06-19, 20:25

przerabiałem te tematy i nic tu nie ma związku z tym jak ustawić płytkę...
:idea:
może ktoś ma schemat jak, na które piny (szczotki) ma iść napięcie w poszczególnych etapach - H i L
to już by dużo dało..

zdaję sobie sprawę z tego, że nie założę jej od razu idealnie, ale niech to będzie granica max do 3,6% bo na chwilę obecną mogę zakładać nawet o 50% obróconą i zgadywać... jak uda się dojść do ok 3% - "dostrojenie" będzie już tylko formalnością.

Zdięcia jak trzeba dorzucę, bo rzeczywiście w żadnym z tematów nie znalazłem tak samo wyglądającej płytki.

Na razie wracam na próby i błędy.. niestety nie ma kto mi przełączać i latam spod auta do kabiny jak dureń :mrgreen:

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: schift motor

2014-06-19, 22:54

pajur, silniczki od ohv i od fochc są takie same ustawienia też a reduktor rożni się tylko kilkoma detalami jeżeli chcesz dokładniej to z ohv podchodzi do fochc ;-) co do literek to 2h to odpowiednik pozycji w twoim 4h ;-)

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: schift motor

2014-06-19, 23:53

misja wykonana

kojot mirek i reset dzięki wielkie,
komu polać łiski ?
bo mi plery sztywnieją od tego zimnego betonu - i muszę :mrgreen:

Shift działa, przełącza, reduktor chrupie, kontrolki przeskakują, najbliższe dni pokażą czy wszystko gra w 100%, na chwilę obecną smiga :)
wygrała metoda prób i błędów ;)

dzięki chłopaczyska za zaangażowanie :)

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: schift motor

2014-06-20, 06:42

uuu.. nie zdążyłem nic napisać :(
ja miałem taki sam reduktor H-N-L i też miałem podobny problem ze znalezieniem jego opisu... koniec końcem okazało się że jest to to samo co 2H-N-4L (czy jakoś tak) tylko po prostu inaczej napisane. Różnice tych reduktorów są gdzie indziej ;) (np. inny łańcuch, flansze)
ale nic to, grunt że udało Ci się naprawić :grin:

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: schift motor

2014-06-20, 07:18

:-) To dobrze że wreszcie działa, jeszcze trochę i byś nas też zamęczył :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „WARSZTAT”