Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-04, 09:01

częściowa blokada (LSD) tylnego mechanizmu różnicowego jest w exI i w exII.jest trochę inaczej skonstruowana ale działa tak samo czyli blokuje mechanizm pod obciążeniem(w momencie np.przyspieszania).jeżeli więc podniesiemy jedną stronę auta,włączymy bieg i przedni napęd auto będzie stało i kółka będą się kręcić.przy wciśnięciu gazu do dechy w takim przypadku auto pojedzie do przodu bez względu na to czy będzie tam ściana czy nie.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-04, 09:39

ależ kombinujecie...

a nie prościej podjechać do stacji obsługi gdzie mają podnośnik i zapłaciwszy 10zł podnieść samochód i w 5 minut sprawdzić co się kręci i kiedy???

:x
Ostatnio zmieniony 2008-03-04, 09:39 przez Mikado, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-07, 09:40

No Mikado, to mi się podoba! Krótko i zwięźle. Ale tak między Bochiem a prawdą, to sam podniósłbym go na kołkach i pod nim troszkę poleżał. W związku z tym rozumiem kolegów co to chcą sami...
Jash

Waldi369

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-07, 22:41

a w ogóle jest w tym Explo jakaś regulacja pracy skrzyni ? ..jak ruszam bardzo pasywnie to zmienia gładko jak odjeżdżam ostro to jest w normie natomiast pzry ruszaniu takim srednio dynamicznym 2,3 wchodzi z odczuwalnym szarpnięciem.Poza tym w porównaniu do bmki explo zaczyna ciągnąć na wyrażnie większych obrotach,może że cięzki...?

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-07, 22:56

w ex I jest regulacja-żeby dopasować pracę skrzyni do swojego stylu jazdy w ex II już nie ma regulacji.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-09, 13:09

chevidan, jaką regulację masz na myśli?

Waldi, ja mam dobre porównanie ze Scorpio z identyczną skrzynią i prawie identycznym silnikiem, i wydaje mi się że ta konieczność kręcenia wyżej, to nie tyle wina masy czy skrzyni ale znacznie większego niż w osobówkach przełożenia mostów w Explo.

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-09, 20:20

Boni chozi mi o regulację kick down,czyli jak długo ma ciągnąć biegi i w którym momencie redukować.

Waldi369

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-09, 23:29

tzn. generalnie auto jeżdzi normalnie ale przy dynamicznym ruszaniu z miejsca jest jakby większy poslizg reakcji sprzęgła niż w bmce w której to jest m.z 200-300 obr. a w Explo dużo więcej i po chwili łapie i już trzyma sztywno w całym zakresie - nie mam pod ręką nikogo z explo żeby porównać nogą

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-14, 10:36

Waldi, bez "objechania" tematu raczej nikt ci nie zgadnie czy masz normalnie czy nie, i dlaczego.

Chevidan, myslalem ze masz cos dodatkowego na mysli, a co do KD to w EX1 nie jest przypadkiem tak, ze na skrzyni masz regulacje ciegna, i to jest wstepna regulacja, ale na ciegnie jest samoregulator, ktory i tak doreguluje "po swojemu" (tak pamietam z dokumentacji, bo ciegna nie wyciagalem jeszcze)?[/list][/fade]

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-14, 17:14

regulacja kick down jest przy ścianie grodziowej.

Waldi369

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-15, 01:52

Hi Chevi - nalali mi do mostu Mopar 75/140 + uszlachetniacz -koszty głowa mała... ale przy sprawdzeniu okazało się ze poprzednik wrzucił tam jakis hipol tak po zapachu i kolorze,w dyfrze raczej czarno więc wymyli pod cisn. Zastanawiam sie czy to był dobry pomysł zalewać tej klasy oliwe po takim gnoju ..? czy przypadkiem nie wypłucze go i zacznie sie np.jakis szum? dotychczas był cichy i na razie nic nie słychać po tej wymianie

chevidan

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-15, 09:08

nic się nie stanie.mopar olej pierwsza klasa.jedyna możliwość że jak ktoś nalał do mostu byle co to nie działa już LSD ale gorzej już nie będzie.z samym mostem nic się nie stanie nawet jak by jeździć na słabym oleju(przekładniowym).

Waldi369

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-15, 13:42

no jest podejrzenie że LSD zjadło bo było czarno w obudowie - wobec tego jak sprawdzić LSD czy działa ..?

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-15, 15:54

Wjedz sobie w terenie ukosnie na dosc mocny podjazd (czesto przy drodze sa takie "scianki"), tak aby jedno kolo tylne znalazlo sie w gorze i zobaczysz czy wtedy staniesz (bo bedzie pracowalo tylko kolo w gorze), czy po dodaniu gazu ruszysz dalej (bo wytworzy sie tarcie i czesciowo zablokuje sie mechanizm roznicowy).
Albo na podnosniku - jest juz opisane na forum - szukaj :-)
Pozdrawiam,
Adrian

Waldi369

Re: Jak praktycznie sprawdzić napędy ????????

2008-03-18, 15:10

czyli spina most gdy jedno z kół łapie poslizg - na podnośniku troche stress bo rozumiem,że trzeba unieść jedno z kół i dodać wówczas przecież auto ruszy i np. podstawka albo lewarek może coś nawywijać - ja bym się bał tej metody

[ Dodano: 2008-03-18, 15:18 ]
..poza tym zaczynam dochodzić do przekonania ,że ze wzgl.na specyfike działania napędów w Explo potrzebne jest specjalne 4 rolkowe stanowisko z mozliwością blokowania poszczególnych rolek - ciekawe gdzie jest takowe w pl ? bo zastanawiam się czy nie zrobić czegoś takiego w wersji przenosnej - czyli po dwie rolki na stelarzu najazdowym -wjazd jedną osią a jeżeli kontrolowane by były 2 to pod drugą oś wsuwać po uniesieniu kół...

Wróć do „WARSZTAT”