Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Mikesils
Posty: 399
Rejestracja: 2011-10-09, 21:49
Lokalizacja: Frankfurt/M

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-17, 00:31

https://www.youtube.com/watch?v=XWD-pPKAy98

https://www.youtube.com/watch?v=w_HlX5vUIWw

https://www.youtube.com/watch?v=b1doHb7JD9I

po co sie stozki zaklada dla efektu dzwieku czy wiekszej mocy? . i z tych filmow widac ze sa w tym samym miejscu co normalnie filtr jest montowany.
Ostatnio zmieniony 2014-08-17, 00:40 przez Mikesils, łącznie zmieniany 2 razy.
tel. 004917649690182

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-17, 08:18

Ostatnia puszka mi się rozlatuje...
Waldemar

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-17, 15:45

założenie samego filtra stożkowego w miejscu oryginalnej puszki nie ma większego sensu,chyba że oryginalna puszka się rozlatuje :-D ,oprócz lepszego dźwięku przy dodawaniu gazu,nie ma chyba innych plusów,mogą być za to minusy-mniejsza moc(bo dostaje więcej ciepłego powietrza),większe zużycie paliwa(jw),wbrew pozorom układ dolotowy silnika to nie kawałek rury zakończony filtrem który można dowolnie przerabiać w nadziei że małym kosztem osiągniemy poprawę parametrów silnika :-P
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-17, 15:51

Puszka to jedyny powód moich filtrowych dywagacji...
Waldemar

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-17, 18:16

jesteś usprawiedliwiony ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-17, 18:34

Nie koniecznie dostanie cieplejszego powietrza. Zamontowany w rogu w cale go aż tyle nie ściąga. K & N podaje wzrost mocy o 5.86 HP @ 4202 dla ich układu dolotowego dla rocznika 95. Długości dolotu w tym przypadku, w zasadzie nie ulega zmianie. Zmieniamy w niewielkim stopniu jego średnicę, oraz zmieniamy gładkość powierzchni dolotu wewnątrz, oraz zwiększamy powierzchnię czerpania powietrza. Dzięki temu silnik musi zużyć mniej mocy na zasysanie powietrza, ponieważ ułatwiamy jego przepływ. Dodatkowo zyskujemy szybsze napełnienie komory i lepsze jej przepłukanie. Map nie trzeba zmieniać bo niby z jakiego powodu ? Silnik nie będzie kulał, nie będzie się dławił i będzie spalał mniej paliwka, a nie więcej, no chyba że kierującemu noga się zrobi trochu cięższa ;) . Natomiast po zamontowaniu stożka zyskujemy szerszy zakres modyfikacji map, ponieważ mamy do wykorzystania więcej powietrza, więc możemy zapakować więcej paliwka utrzymując ten sam stosunek AFR.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-17, 23:11

Puszka to jedyny powód moich filtrowych dywagacji...
Będzie głośniej to jedyna zauważalna i znacząca róźnica w działaniu silnika ze stożkiem w EXI.
Pamiętaj żeby zaślepić oba wężyki podciśnienia i daj też mały filterek na odme to diagnosta
się nie czepi że niby zatruwasz środowisko oparami oleju.
U mnie wygladało to tak.
Załączniki
stozek.JPG
stozek.JPG (53.37 KiB) Przejrzano 4090 razy
Ostatnio zmieniony 2014-08-17, 23:18 przez kszesz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietras
Posty: 170
Rejestracja: 2008-02-15, 09:26
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-18, 07:12

jedyne słuszne i zbawienne jest zamontowanie air box http://allegro.pl/filtr-w-obudowie-carb ... 15533.html
Wszystkie filtry stożkowe zamontowane luzem czy nawet z osłonami termicznymi mijają się z sensem bo pod maską w Ex na tej wysokości jest i tak bardzo wysoka temperatura że będzie zaciągał powietrze bardzo nagrzane i rozrzedzone i po prostu silnik będzie się dusił.
Rozwiązania są tylko dwa.
1.Air Box zaciągający powietrze z po za komory silnika
2. Montaż sportowego wkładu w miejsce starego filtra w starej obudowie.Warunek że jest szczelna

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-18, 20:26

Kamyk,może i jest w tym jakaś logika,ale więcej powietrza=więcej paliwa,no bo silnik na samym powietrzu nie będzie chodzil (tzn na większej jego ilości)bo sonda wywali błąd że mieszanka za uboga :->
ja tam nie wiem bo żadnym ekspertem w tej dziedzinie nie jestem,ale wszystkie moje doświadczenia z filtrami stożkowymi,tymi markowymi i tymi za 50zł,dały wynik jednakowy-oprócz większego hałasu i trochę zwiększonego zużycia paliwa nie zauważyłem nic,chociaż większe zużycie mogło być efektem częstszego deptania gazu żeby wywołać ten dźwięk :-P teraz mam wkład k&n w oryginalnej obudowie(właściwie to stożek,bo II ohv ma oryginalny wkład w kształcie stożka) i oprócz lepszego dźwięku,przyrostu mocy nie zauważyłem,zużycie gazu 24-26l w mieście,plusem jest to że można go myć a nie wymieniać :-D i chyba tylko dlatego go cały czas mam.
tel. 606414212

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-18, 20:37

dlatego go cały czas mam.
też tak mam :-D i tylko z tego powodu ;-) Pietras, jest jeszcze jeden pkt.3 cyklo ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-18, 23:35

karolb863, Jak wdepniesz gaz w podłogę to dostanie trochę więcej paliwka to oczywiste, lecz ogólna sprawność silnika się zwiększy, więc by uzyskać tą samą moc przy tym samym spalaniu potrzebne będzie mniejsze otwarcie przepustnicy. A moc bez większego zużycia paliwa ciężko osiągnąć. Oczywiście największe korzyści z lepszego układu dolotowego są wtedy gdy dojdzie do tego modernizacja wydechu. Ładne długie kolektorki łączące dwa banki w jeden, wywalenie kata i wrzucenie sportowego układu wydechowego np od Gibsona. W zasadzie przy tuningu jakimkolwiek to jest podstawa by silnik mógł oddychać i by w kolejnych suwach pracy w komorze zostało jak najmniej starego ładunku, czyli spalin. Natomiast niekorzystnym w naszym przypadku jest robienie krótkich rur bez tłumika, oraz krótkich kolektorów wylotowych jak i dolotowych, ponieważ są to silniki niskoobrotowe, a przy takich zabiegach bardzo mocno przesuwamy moment do góry, a brak jakiegokolwiek tłumika, czy rezonatora w wydechu zmniejsza moment w całym zakresie obrotów. Niedługo jak znajdę chwilę czasu to postaram się obliczyć optymalne konfigurację dolotu i wylotu do silnika ex. Ale to jeszcze trochę ;) Najpierw trzeba kupić ex by było na czym testować. Po tych zabiegach można zaczynać grzebać w komputerze.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-18, 23:58

całkiem możliwe że tak jest jak piszesz :->,ja niestety nie zauważyłem jakiś dodatnich plusów stożka,w sensie przyrostu mocy,ale możliwe że zakładałem je zbyt amatorsko,owszem próbowałem odizolować je od wysokiej temperatury,ale chyba niedostatecznie,bo szczególnie w małych silnikach 1,3-1,6L czułem spadek mocy w górnym zakresie obrotów,tak więc jeżeli masz taką możliwość to kupuj exa i testuj,a chętnie skorzystam z twoich doświadczeń ;-)
pozdr.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-19, 00:14

Potestuje się ;) i kompa się ogarnie . Ecc 5 prościej, ale fajnie by było ecc4 ogarnąć. Niby warto kolektory owinąć pasami, wtedy zmniejsza się temperatura w komorze silnika oraz zwiększa się prędkość gazów wylotowych, lecz same kolektory bardziej po dupie dostają, ale tych oryginalnych w OHV nie warto owijać bo są do bani :D Rura z wyciętymi dziurami i tyle.
Ostatnio zmieniony 2014-08-19, 00:17 przez Kamyk., łącznie zmieniany 1 raz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Pietras
Posty: 170
Rejestracja: 2008-02-15, 09:26
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-19, 06:11

owijanie kolektorów taśmą izolującą ciepło w przypadku kolektorów z żeliwa jest niedopuszczalne bo zaraz popękają.
To prawda co piszą że sam filtr niewiele da ale cały dolot plus wylot już tak. Ja ma snorkel+ Air box+przelot Magnaflow + puste już katy chyba i za wyjątkiem fajnego pomruku mam wrażenie że troszkę lepiej się zbiera w dolnym zakresie obrotów ale to tylko odczucia bo trudno to sprawdzić jak jest faktycznie. Też trudniej bo to wszystko zostało zamontowane razem z kompletem przeróbek do off roudu czyli liftem wyciągarką i innymi przeróbkami bo samochód stał się wyższy i cięższy ale przyspieszenie ma na podobnym poziomie czyli około 10sek. do 100km/h

Awatar użytkownika
Maurycy147
Posty: 15
Rejestracja: 2014-04-26, 12:50
Lokalizacja: Białogard

Re: stożkowy filtr powietrza

2014-08-19, 08:21

karolb863, bo z małymi silniczkami tak już jest, że jak mają za lekko z łykaniem powietrza, to się zaduszają, bo wtrysk nie wyrobi :lol: Zresztą to nie są auta do sportu, no chyba, że jakieś specjalne wersje, do których z kolei układ dolotowy kosztuje tyle, co całe zawieszenie do autka ;) Co do reszty waszych rozważań to zgadzam się całkowicie z wypowiedziami forumowicza Kamyk. 8-)

Wróć do „WARSZTAT”