Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-22, 22:27

Witam serdecznie,

Uprzejmie proszę szanownych Forumowiczów, znających się na mechanice o odpowiedź na poniższe pytania:
1) Co może być przyczyną, że przy skręcaniu czuję dosyć spory opór co pół obrotu kierownicy? Kończący się jakiś krzyżak na przekładni kierowniczej? Maglownica do regeneracji?
2) Co może być przyczyną, że co jakiś czas na desce rozdzielczej mruga mi kontrolka 4x4 High i LOW? Jak przełączę pokrętło na 4x4 High lub LOW to na wyświetlaczu nie zapala się ta kontrolka? Czy takie zachowanie może być winą palącej się kontrolki ABS? Poprzedni właściciel auta powiedział mi, że ABS podaje jakiś sygnał do reduktora i dlatego skoro ABS szwankuje to wychodzą takie kwiatki.
3) Co może być przyczyną takiego cyklicznego (co obrót koła lub trochę mniej) szumu podobnego do szumu łożyska? Łożysko raczej to nie jest bo by na zakrętach dawało inny odgłos. Hałas najbardziej słychać jadąc 40 - 60km/h i zdejmując nogę z gazu. Wraz z malejącą prędkością maleje hałas. Skrzynia biegów może się sypać?
4) Dobrze wyczytałem, że olej w skrzyni biegów sprawdza się na odpalonym silniku i w dodatku auto musi przejechać ok. 5 km zanim dokonamy sprawdzenia?
5) Czy olej do skrzyni wlewamy przez bagnet?
6) Czy wyciek oleju ze skrzyni może być przez nieszczelną rurkę, w którą wkłada się bagnet? Mam wrażenie, że oring jest jakoś podniesiony na połączeniu skrzyni z rurką bagnetową i przez to wycieka olej. Może tak być?

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-22, 22:56

2) Co może być przyczyną, że co jakiś czas na desce rozdzielczej mruga mi kontrolka 4x4 High i LOW?
błąd w napędach (najlepiej podłączyć komputer)
4) Dobrze wyczytałem, że olej w skrzyni biegów sprawdza się na odpalonym silniku i w dodatku auto musi przejechać ok. 5 km zanim dokonamy sprawdzenia?
olej musi być rozgrzany więc 5 km może nie starczyć (chociaż zależy od temperatur zewnętrznych) ;)
5) Czy olej do skrzyni wlewamy przez bagnet?
Tak.
6) Czy wyciek oleju ze skrzyni może być przez nieszczelną rurkę, w którą wkłada się bagnet? Mam wrażenie, że oring jest jakoś podniesiony na połączeniu skrzyni z rurką bagnetową i przez to wycieka olej. Może tak być?
skoro wycieka to może tak być :)

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-22, 23:06

Resetx,

Bardzo dziękuję za odpowiedź
A może znasz odpowiedź na 1 punkt? :-)
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-22, 23:48

pkt 1 niski stan oleju w układzie, kończąca się pompa wspomagania lub kończąca się maglownica
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-22, 23:55

Nie jestem mechanikiem ale mam wrażenie, że gdyby kończyła się pompa lub maglownica to opór byłby ciągły a nie co pół obrotu kierownicą.
Mam wrażenie że podnosząc lub opuszczając kierownicę zmienia się siła oporu dlatego stawiam na jakiegoś krzyżaka.
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:20

2. krzyżak na wale napędowym do wymiany
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:22

Nie jestem mechanikiem ale mam wrażenie, że gdyby kończyła się pompa lub maglownica to opór byłby ciągły a nie co pół obrotu kierownicą.
Mam wrażenie że podnosząc lub opuszczając kierownicę zmienia się siła oporu dlatego stawiam na jakiegoś krzyżaka.
I masz racje to faktycznie może nie mieć nic wspólnego z pompą, nie masz przypadkiem zrobionego liftu budy? Ja miałem tego typu problem w swoim podniesionym exie - po prostu kąt już nie był taki sam jak fabrycznie, popsikanie WD-40 przegubów kolumny kierowniczej pomagało na dłuższy czas.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:23

krzyżak jest w kolumnie przy maglownicy jabłko
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:23

2. krzyżak na wale napędowym do wymiany
Ciekawa diagnoza od migających kontrolek 4x4 ;) A jeżeli miało się tyczyć 3go, przy uszkodzonym krzyżaku ja miałem wibrację jak w przypadku niewyważonych kół, a to co ma kolego to w zasadzie może być wiele rzeczy ciężko na odległość coś powiedzieć. Może nagraj ten dźwięk będzie łatwiej coś powiedzieć.
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 00:29 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:29

2. krzyżak na wale napędowym do wymiany
Ciekawa diagnoza od migających kontrolek 4x4 ;) A jeżeli miało się tyczyć 3go, przy uszkodzonym krzyżaku ja miałem wibrację jak w przypadku niewyważonych kół, a to co ma kolego to w zasadzie może być wiele rzeczy ciężko na odległość wróżyć z fusów. Może nagraj ten dźwięk będzie łatwiej coś powiedzieć.
:-D :-D :-D masz rację, miało być 3.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:30

I masz racje to faktycznie może nie mieć nic wspólnego z pompą, nie masz przypadkiem zrobionego liftu budy? Ja miałem tego typu problem w swoim podniesionym exie - po prostu kąt już nie był taki sam jak fabrycznie, popsikanie WD-40 przegubów kolumny kierowniczej pomagało na dłuższy czas.
Adrianie,

Wydaje mi się, że nic nie kombinowane przy aucie.
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:33

2. krzyżak na wale napędowym do wymiany
Ciekawa diagnoza od migających kontrolek 4x4 ;) A jeżeli miało się tyczyć 3go, przy uszkodzonym krzyżaku ja miałem wibrację jak w przypadku niewyważonych kół, a to co ma kolego to w zasadzie może być wiele rzeczy ciężko na odległość wróżyć z fusów. Może nagraj ten dźwięk będzie łatwiej coś powiedzieć.
:-D :-D :-D masz rację, miało być 3.
Oby to była trafna diagnoza bo krzyżak jakoś dużo nie kosztuje :-).
Modlę się tylko, żeby nie była to skrzynia.
Wrrrr na samą myśl mam ciarki :-)
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:38

2. krzyżak na wale napędowym do wymiany
Ciekawa diagnoza od migających kontrolek 4x4 ;) A jeżeli miało się tyczyć 3go, przy uszkodzonym krzyżaku ja miałem wibrację jak w przypadku niewyważonych kół, a to co ma kolego to w zasadzie może być wiele rzeczy ciężko na odległość coś powiedzieć. Może nagraj ten dźwięk będzie łatwiej coś powiedzieć.
Najpierw wymienię łożysko w lewym przednim kole bo jest w opłakanym stanie. Koło na podnośniku latało jak szalone jak je ruszałem w pozycji pionowej.
Do tego mam luzy na górnych wahaczach. Może po tej naprawie ustanie to cholerne cykliczne hałasowanie.
Łudzę się, że to jednak przez łożysko.
Wracając do tematu wahaczy przednich, górnych. Po lewej stronie mam taki pojedynczy wahacz a po prawej jest taki sam ale nad nim jest jeszcze jakby dodatkowy. Jak się kupuje taki wahacz to 2 są w komplecie czy trzeba kupować osobno?
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:41

2. krzyżak na wale napędowym do wymiany
Ciekawa diagnoza od migających kontrolek 4x4 ;) A jeżeli miało się tyczyć 3go, przy uszkodzonym krzyżaku ja miałem wibrację jak w przypadku niewyważonych kół, a to co ma kolego to w zasadzie może być wiele rzeczy ciężko na odległość coś powiedzieć. Może nagraj ten dźwięk będzie łatwiej coś powiedzieć.
Najpierw wymienię łożysko w lewym przednim kole bo jest w opłakanym stanie. Koło na podnośniku latało jak szalone jak je ruszałem w pozycji pionowej.
Do tego mam luzy na górnych wahaczach. Może po tej naprawie ustanie to cholerne cykliczne hałasowanie.
Łudzę się, że to jednak przez łożysko.
Wracając do tematu wahaczy przednich, górnych. Po lewej stronie mam taki pojedynczy wahacz a po prawej jest taki sam ale nad nim jest jeszcze jakby dodatkowy. Jak się kupuje taki wahacz to 2 są w komplecie czy trzeba kupować osobno?
Osobno, ale można kupić pojedynczy na prawą stronę bez regulacji wyprzedzenia koła. Łożyska z przodu nie wymienisz chyba że razem z piastą.
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 00:43 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 00:54

Osobno, ale można kupić pojedynczy na prawą stronę bez regulacji wyprzedzenia koła. Łożyska z przodu nie wymienisz chyba że razem z piastą.
Adrian napisz mi proszę czy dobrze rozumuję.
Ja mam chyba coś takiego jak poniżej:
http://allegro.pl/ford-explorer-ii-4-0- ... 18854.html
Wahacz poniżej zastępuje powyższy wahacz tylko nie ma regulacji wyprzedzenia koła?
http://allegro.pl/wahacz-sworzen-gorny- ... 96073.html
Jakie będą skutki jak nie będę miał regulacji wyprzedzenia koła?
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 01:01 przez Piekarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Wróć do „WARSZTAT”