Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 03:42

Osobno, ale można kupić pojedynczy na prawą stronę bez regulacji wyprzedzenia koła. Łożyska z przodu nie wymienisz chyba że razem z piastą.
Adrian napisz mi proszę czy dobrze rozumuję.
Ja mam chyba coś takiego jak poniżej:
http://allegro.pl/ford-explorer-ii-4-0- ... 18854.html
Wahacz poniżej zastępuje powyższy wahacz tylko nie ma regulacji wyprzedzenia koła?
http://allegro.pl/wahacz-sworzen-gorny- ... 96073.html
Jakie będą skutki jak nie będę miał regulacji wyprzedzenia koła?
Tak dobrze rozumiesz, jeżeli twój ex nie jest bananem to brak tej regulacji nie powinien być problemem. Tylko pamiętaj, że na tym szicie z allegro za 160zł to przejedziesz 10-20t po asfalcie. Lepsze jest nawet dobra używka, zapytaj może kolega boris ma coś bez luzów, jak nie to kup coś nowego ale lepszego np. Raybestosa.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 08:07

albo regeneruj swoje,będzie taniej i na pewno lepiej niż chińczyk.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 19:41

Koledzy,

W swoim toczydełku mam następujące tryby redukcji:
-AUTO
- 4x4 High
- Low
Czy to oznacza, że mogę zapomnieć o kręceniu klasycznych bączków (wykorzystując napęd tylko na tylną oś) bo jak będę jechał na AUTO i samochód straci przyczepność to sam dołączy przednią oś?
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 19:44

Możesz zastosować włącznik- wyłącznik brązowego kabelka i wtedy możesz kręcić bączki, :-D nie mylić z puszczaniem :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 19:53

Najpierw ogarnij ten samochód i naucz się nim jeździć później myśl o robieniu/puszczaniu/zbijaniu bączków :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 20:02

Możesz zastosować włącznik- wyłącznik brązowego kabelka i wtedy możesz kręcić bączki, :-D nie mylić z puszczaniem :-D
Dobra wiadomość :-). Dziękuję :-)
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 20:08

Najpierw ogarnij ten samochód i naucz się nim jeździć później myśl o robieniu/puszczaniu/zbijaniu bączków :-P
Samochód już ogarniam. Od wczoraj stoi u zaprzyjaźnionego mechanika (niestety nie od terenówek, więc zrobi tylko zawieszenie, wymieni łożysko, olej itp). Na podpięcie pod kompa podjadę już do jakiegoś warsztatu, który specjalizuje się w terenówkach.
Może ktoś zna jakiś warszat godny polecenia w mojej okolicy?
Jak już doprowadzę auto do perfekcji to zacznie się nauka jazdy w lekkim terenie.
Kręcenie bączków pozostawię sobie na zimę :-).
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 20:11 przez Piekarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 20:24

wajc83 od nas robi koło ciebie
Ostatnio zmieniony 2014-08-23, 20:25 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 21:05

wajc83 od nas robi koło ciebie
Jak to mówią na CB: podziękował :-).
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-23, 22:45

staraj się nie pisać postów jednego pod drugim, edycja to ułatwia :) (to tak na przyszłość)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-24, 22:06

U nas się wymienia na przodzie całe piasty a nie łożysko/ka.
Co do wahaczy to oryginalnie prawy ma regulację a lewy nie, nowe do kupienia oba nie mają regulacji. Dlatego warto regenerować, w prawym można tylko zdjąć tą część ze sworzniem.
Tuleje do wahaczy są ogólnie dostępne, sworznie do dolnego też, jedynie sworzeń górnrgo opłaca się dać do regeneracji (wymiany).
Co do miejscowego oporu podczas kręcenia kierownicą to przyczyną może być padnięty / zatarty sworzeń - odepnij drążek kierowniczy od zwrotnicy i ręcznie poskręcaj kołem, wtedy wyczujesz że to wina sworznia, a czy górny czy dolny to już dalsze badania prenetalne wyjaśnią.
Ostatnio zmieniony 2014-08-24, 22:08 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-26, 01:34

Zdecydowałem się na zakup wahaczy zamienników a obecnie zamontowane zostawię sobie do ewentualnej w przyszłości regeneracji. Nie ma co teraz inwestować dużej kasy skoro nie wiem co w aucie siedzi. W dodatku mam SOHC więc pewnie zaraz rozsypie się rozrząd i pewnie uwali skrzynia :-).
Z tymi rozrządami to rzeczywiście jest tak źle?
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-26, 01:37

To największa bolączka sohc. ...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-26, 09:54

rozsypie się rozrząd i pewnie uwali skrzynia
ze skrzyniami nie jest źle a jeśli chodzi o rozrząd to nic pewnego, może ale nie musi się sypać... słuchać co się dzieje i dbać a będzie ok :)

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań dotyczących Forda Explorera II

2014-08-26, 10:34

Piekarz,
co do pierwszego pytania- krzyżak do wymiany. W mojej jedynce kiedyś całkowicie zablokowało się koło kierownicy, wstępna diagnoza -pompa wspomagania do wymiany, założyłem z kolegą "nową" na podwórku i zonk auto nie skręca. Więc laweta do warstatu i okazało sie, że stanął całkowicie krzyżak.
Pozdrawiam Czarek
601055808

Wróć do „WARSZTAT”