2014-10-24, 09:44
Witam,
przepraszam że odkopuję temat sprzed 4 lat, ale stosunkowo pasuje do mojego pytania więc po co zakładać nowy?
To tak. Czy ktoś się orientuje dokładniej, jak działa owy opisywany tryb serwisowy w Explo w przypadku błędów? U mnie, jeżdżąc na gazie zawsze po jakimś czasie (50-100km) po podłączeniu się do OBD2 są błędy sond lambda (za bogata / za uboga mieszanka). Po kasowaniu przez najbliższe 50km ich nie ma, ale potem znowu wracają. Check engine mi się nigdy nie świeci, nawet gdy są owe błędy - tyle, że wydaje mi się, że albo poprzedni właściciel wyjął lampkę od check engine, albo jest ona przepalona. Bo jak załączam zapłon, to świecą się różne ikonki, ale nie widzę tam świecącej się ikonki od check engine. Tak więc, czy błędy sond lambda powinny wyrzucać check engine? Jeśli tak, to czy w takim razie może to prowadzić do jazdy w owym trybie awaryjnym?
Druga sprawa. Jak u was ogólnie wygląda jazda na lpg-sekwencji? Bo u mnie jest dość dziwnie. Regulowana była wiele, ale to wiele razy, ale niby nie da się nic więcej zrobić - mam dość stary sterownik (jeden z pierwszych od sekwencji - Dream XXI z 2004 roku) i niby za wiele się nie da zrobić, by polepszyć jazdę. Na LPG po wciśnięciu pedału gazu np. na postoju nie zwiększają się obroty natychmiast, tylko jakieś 1/3 sekundy więcej trzeba żeby ruszyło. Dodatkowo na LPG bardziej falują wolne obroty (od 600 do 800rpm na postoju, na PB trzyma jakies 740 prawie równo). Przy schodzeniu z obrotów lubi sobie raz na jakiś czas zgasnąć. Według gazowników nie da się niby wiele zrobić, bo rurki od LPG są za długie i zostaje za dużo lub za mało gazu i mam się do tego przyzwyczaić + stary sterownik z niewielką opcją konfiguracji. Jednak jest jedna rzecz, która mnie najbardziej martwi: ciągłe strzały z wydechu. Dość ciche, ale są, prawie raz na sekundę. Na PB tego nie ma, więc choć mam trochę nieszczelności w wydechu, to raczej one za to nie odpowiadają. Gazownik twierdzi, że tak jest, bo "strzela" niespalona mieszanka LPG. Teraz pytanie: czy to jest stosunkowo bezpieczne dla silnika? Explorera chętnie zostawiłbym sobie jeszcze z 5-6 lat, więc chciałbym utrzymać go w dość dobrym stanie, a nie zajeździć silnik...
Ostatnie pytanie: u was też Explorer pali tak dużo PB na rozruchu? U mnie zmiana na LPG jest ustawiona po 15 sekundach od odpalenia, a Explo odpalam z 6 razy dziennie, więc gdzieś półtora minuty dziennie pracuje na benzynie. No i przy takim tylko użytkowaniu beny spala gdzieś 15 litrów benzyny miesięcznie. To normalna ilość?