Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
KOTLETY
Posty: 20
Rejestracja: 2014-11-08, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

EXPLO III, 2004

2014-11-08, 19:29

Witam, mam FORDA EXPLORERAIII Z 2004 ROKU.

Pierwsze pytanie:Do czego slużą te 3 guziki w przy szyberdachu?
-Wymieniałem oleje i pali mi się kontrolka OIL LIFE REMAINING 12%,LOW OIL PRESURE. O co chodzi??

-Czy istnieje lub ktoś posiada książkę serwis. do III???

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EXPLO III, 2004

2014-11-08, 22:12

3 guziki to pewnie otwarcie zamknięcie uchylenie, co do oleju po wymianie trzeba skasowć serwis a co do low pressureto zaczyna się jazda:
a. wydmuchana uszczelka ciśnie olejem w układ chłodzenia.
B.klęknął któryś z regulatorów lub kilka lub wszystkie
C:zdechła pompa oleju
D:padł czujnik
E:mechaniory zamordowały wałki rozrządu
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: EXPLO III, 2004

2014-11-08, 22:35

3 guziki to pewnie otwarcie zamknięcie uchylenie, co do oleju po wymianie trzeba skasowć serwis a co do low pressureto zaczyna się jazda:
a. wydmuchana uszczelka ciśnie olejem w układ chłodzenia.
B.klęknął któryś z regulatorów lub kilka lub wszystkie
C:zdechła pompa oleju
D:padł czujnik
E:mechaniory zamordowały wałki rozrządu
Odnośnie guzików-OK
Info po wymianie oleju -fakt trzeba skasować serwis (zgodnie z procedurą zawartą w Owners Guide)
Co do pozostałego problemu -niekoniecznie aż tak pesymistycznie, takie info (low pressure oil) pojawia sie również w przypadku niskiego poziomu oleju w silniku -sprawdzić i ew. dolać.

Owners guide ściągniesz sobie z sieci ze strony forda. Serwisówka to cięższa sprawa (choć nie do przejścia - znów można poszperać w sieci) Ewentualnie przy naprawach można posiłkować się Haynesem (dostępny w PL w jęz. ang.)
Jakby co to do części instrukcji serwisowych mam dostęp.

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: EXPLO III, 2004

2014-11-09, 10:54

3 guziki to pewnie otwarcie zamknięcie uchylenie,

Odnośnie guzików-OK
.
Niekoniecznie, guziki w panelu sufitowym to może też być zdalne otwieranie drzwi garażu pilotem który montuje się w tym miejscu.
Low oil presure masz też na zgaszonym silniku? To nie żarcik, wykluczymy co jest nie tak. W III masz wskaźnik ciśnienia oleju, co pokazuje? Powinien wskazywać połowę skali, nawet na wolnych obrotach, nie powinien rosnąć.
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: EXPLO III, 2004

2014-11-09, 17:57

U mnie się też to zapala ale tylko i wyłącznie jak przekręcę kluczyk nie odpalę silnika i chwile poczekam, wydaje mi się że to oprogramowanie tak działa i sprawdza ciśnienie oleju po przekręceniu kluczyka bez względu czy jest silnik odpalony i pompa pracuje czy nie.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EXPLO III, 2004

2014-12-12, 19:11

przyjrzałem się ostatnio temu silnikowi i zauważyłem że w specyficzny sposób wyrabiają się regulatory w głowicach i ucieka tamtędy ciśnienie oleju, poza tym przy przebiegu 200 tyś uszczelniacze zaworowe ponoć twardnieją i pękają, nie wieżę żeby ten komunikat był czymś normalnym.

To tak na zasadzie wkładasz kluczyk do stacyjki i komunikat "zdechł ci silnik bo nie chodzi" odpalasz i "a jednak nie bo zapalił" :mrgreen:
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: EXPLO III, 2004

2014-12-13, 08:49

Może tak być - dobrze wiedzieć jak skończę budowę to na pewno tam zajrzę - tym czasem Ex nie ma wyjścia musi jeździć ;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”