Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-29, 19:03

to uzależnia mocniej niż alkohol i narkotyki :-D :-D :-D :-D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-29, 19:07

a wiesz że jak łykniesz kulke z łożyska to potrafi zakręcić :-P :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-31, 00:20

dostałem dziś graty z midparts w tym 2 pasy jeden był nowy a drugi cały od paluchów brudny przez środek spęczniały jak nasiąknięta wodą płyta wiórowa i cały poszarpany na brzegach aż wisi z niego nie wiem czy to się zdarza czy tylko ja mam takie szczęście :cry: ide spać
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-31, 06:15

drugi cały od paluchów brudny przez środek spęczniały jak nasiąknięta wodą płyta wiórowa i cały poszarpany na brzegach aż wisi z niego nie wiem czy to się zdarza czy tylko ja mam takie szczęście
Jeszcze się takie coś nie zdarzyło w mojej historii.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Odbudowa 5R55W/S EXIII 4x4

2014-12-31, 09:37

dostałem odpowiedź że takimi cechami charakteryzuje się oryginalna taśma borgwarner i że pan z dobrego serca wysyłał mi zamiennik i oryginał za 130zł choć ja za,ówiłem 2 pasy po 109 i wcale nie chciałem taniej tylko dobrze nie kumam tego świata

No i skrzynka złożona... powoli zaczyna wszystko śmigać co do taśmy wysłali mi nową a starą odesłałem i zwrócą mi kasę nie wiem czy trochę nie spanikowałem ale czy Wy byście coś takiego założyli?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Skrzynka dostała nowe uszczelki i taśmę jedną bo w sumie obie były dobre ale profilaktycznie wymieniłem tą od spalonego tłoka

Reasumując skrzynie trójkowe mają te same bebechy ale w przypadku silników 4.0 i 4.6 są pewne różnice:

w 4.6 dzwon jest większy i nie podejdzie do 4.0 i na odwrót

w 4.0 konwerter jest taki sam jak w II-ce

w 4.6 konwerter jest mocowany do talerza na 8 śrub 15-tek a potem dopiero talerz do koła zamachowego na 4 15-tki zasada montażu jest taka sama

5r55w/s ma na tyle zamocowaną przegrodę z uszczelnieniem i byliśmy mile zaskoczeni że zdejmując tyłem do dołu nie obrzygał nas olej

5r55w/s jest masywniejsza i ma większe podzespoły od 5r55e i nic nie jest wymienne poza taśmami OD i intermidiet

do zdjęcia ASB trzeba odkręcić katalizatory

aha i żeby wyciągnąć pompę trzeba lekko opukać wieloklin na zasadzie dociskać ręką z góry i pukać od dołu i na odwrót ewentualnie użyć czegoś co się nazywa "slide hummer"
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 22:30 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „WARSZTAT”