Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-13, 19:53

chevidan, jest tam jakis punkt odniesienia,zeby zmierzyc stan oleju w reduktorze?

[ Dodano: 2008-03-13, 18:55 ]
po drodze mam skrot 8 km blotka.................hmmm metr glebokosci no i odwazniki ida w cholere............. :-D
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-13, 20:11

stan oleju to znaczy czy trzeba wymienić czy jak sprawdzić poziom???

olej sprawdzasz na kolor, nowy jest jasny, czerwony. Stary, zużyty jest brunatny, ciemny, prawie, że czarny. Olej w reduktorze to ten sam co w skrzyni biegów, ATF.

Poziom sprawdzasz odkręcając górną nakrętkę z tyłu reduktora. Pisze tam gdzie się oleju dolewa a gdzie go spuszcza.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-13, 20:13

Jankes, chce sprawdzic,czy wymienic i ile jest,bo przeszlosc tego samochodu jest zagadka. :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-13, 20:24

Najlepiej więc spuść i wlej nowy. Grzechotka 3/8" z przedłużką...
Ostatnio zmieniony 2008-03-13, 20:28 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-13, 20:29

Dzieki.Dobra,spadam,bo znioslo mnie z tematu "serwis zawieszenia i skrzyni biegów" :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2008-03-13, 20:31 przez Dawid, łącznie zmieniany 1 raz.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-13, 21:49

niestety tego nie opanuję bo żeby zdjąć miskę trzeba wyjąć silnik.
Daniel 20 min się głowiłem ,ale udało się zdjąć miskę nie wyjmując silnika :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-13, 21:57

no to opuściłeś most niżej.tak na siłę coś się wymyśli ale to chodzi o uszczelnienie a w takich warunkach łatwo zagnieść gdzieś uszczelkę lub uszkodzić zemering.

granatowy

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-14, 16:02

montowałem dzisiaj czujnik ciśnienia oleju w silniku
Rozumiem, że wymieniałeś na czujnik wskazujący wielkość ciśnienia. Jaki zegar i jaki czujnik zastosowałeś. Gdzie i za ile taki kpl. można nabyć.

chevidan

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-14, 17:36

czujniki i zegary zamontowane.można je kupić na allegro(różne zestawy za różne pieniądze).zegary zamontowałem w/g mojego widzimisię bo nie miałem sumienia niszczyć deski rozdzielczej.w miejsce popielniczki w exII nie bardo chce pasować żadna obudowa.przykręcenie skrzyneczki z zegarami poniżej popielniczki brzydko wygląda i kontrolowanie wskaźników odrywa zbytnio uwagę od tego co kierowca w aucie ma robić.tak więc zegary zamontowałem tak jak na zdięcu nie niszcząc żadnych elementów a powrót do oryginalnego wyglądu zajmie 5min.po prawej stronie wskaźników została niewypełniona przestrzeń którą trzeba będzie zaślepić kawałkiem np.plaskiku.

przy okazji-wskazania na zegarach po normalnej jeździe w mieście.od lewej-
1.temp.ASB
2.temp oleju w silniku
3.ciśnienie oleju w silniku.

temat bicia opon też rozwiązany.ponowne wyważenie załatwiło sprawę.

jeszcze jedna sprawa-po założeniu nowego czujnika ciśnienia i odłączeniu oryginalnej instalacji wskaźnik ciśnienia na desce leży na "0" co jest też sygnalizowane kontrolką check gauge.radek jeżeli Ci to będzie przeszkadzać mogę zmasować oryginalny kabel od czujnika i wskaźnik zawsze będzie pokazywał "ciśnienie" a kontrolka nie będzie się świecić.
Załączniki
ABCD0014.JPG
ABCD0014.JPG (63.25 KiB) Przejrzano 2918 razy
ABCD0013.JPG
ABCD0013.JPG (67.23 KiB) Przejrzano 2918 razy
ABCD0017.JPG
ABCD0017.JPG (51.93 KiB) Przejrzano 2918 razy
ABCD0015.JPG
ABCD0015.JPG (71.14 KiB) Przejrzano 2918 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-14, 18:38

hehehe ales to wykombinowal :) - bardzo fajne rozwiazanie - i tak zawsze dmucham na szybe albo na boki :)

a masowanie poprosze - jednak check guage moze sie przydac czasem a permanetnie swiecace bedzie do bani :( poza tym i tak glownym wskaznikiem cisnienia bedzie nowy zegar wiec tamten moze sobie pokazywac zawsze cisnienie i tak byl do bani :)

a udalo Ci sie pomierzyc opornosci na czujnikach ABS-u ? jakby co mam stare czujniki ciagle w garazu a one dzialaly OK wiec moze sam czujnik cos nawalil.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

granatowy

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-14, 18:41

Daniel tyle wiem. Mnie chodzi o gwint na czujniku oleju. U nas jest 12x1,5 po stożku- o ile dobrze pamiętam. Dobierałeś czujnik z odpowiednim gwintem, czy robiłeś redukcję?
Jęśli odpowiedni gwint - to od czego pasi?I to jest problem.

chevidan

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-14, 20:07

standardowe czujniki w autach mają gwint 10x1 lub 12x1.5 i takie redukcje były w komplecie do zastosowania przy montażu.czyli to nie stanowi problemu przynajmniej w tych zestawach.

chevidan

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-14, 20:31

aha sensorów jeszcze nie zbadałem.jutro rano będę motał.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-16, 18:36

no to mala fotka po serwisie - to co na zewnatrz to przyrost 5 cm z tylu i 2,5 cm z przodu :)
Załączniki
explo_po_serwisie.jpg
explo_po_serwisie.jpg (66.61 KiB) Przejrzano 2839 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zawieszenie skrzynia biegów body lift zderzak - Rad-T EXII

2008-03-17, 10:44

dodatkowy edit :)

przod pomimo podkrecenia wydaje sie mniej sztywny (pisalem o tym w watku drazkow) i co ciekawe a czego sie najbardziej obawialem - tyl tez zachowuje sie jakby lepiej. Po wydluzeniu wieszakow jakby tyl byl mniej sztywny ale moze to znowu odczucia subiektywne. W kazdym badz razie pomimo tego, ze na tyle resory sa wyklepane i dolozone maja jedna lage, to po zalozeniu dlugich wieszakow nic sie nie pogorszylo jesli chodzi o wlasciwosci jezdne :)

wreszcie mialem tez okazje obejrzec temp pracy auta.
na trasie skrzynia nie doszla nawet do 70 st.

dzisiaj przy jezdzie po miescie i w korkach doszla do 80 i tez nie przekraczala tego stanu.
silnik w miescie do 90-95 st dochodzil ale tez tylko chwilowo.

oczywiscie ustaly klopoty z uslizgiwaniem sie skrzynki i zmienia baaardzoo plynnie - skonczyly sie rowniez szarpania przy bardzo ostrym ruszaniu z miejsca - co swiadczy ze rowniez wtedy uslizgiwala sie skrzynia.

pierwsze powazniejsze testy w weekend po swietach na strefie cisnien :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „WARSZTAT”