Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-04, 20:44

Więc tak : Na początek odpaliłem bo akku na to pozwolił. potem zezem na kontrolkę ładowania i się nadal świeci (akku był odłączony).
Następnie pomiar na akku i altku - zero ładowania.
Następnie dekiel skrzynki bezpieczników w komorze silnika w górze i znalazłem spalone niebieskie 15A. Wymiana i nadal świeci, ale leciutko gazu i zgasło.
Jazda próbna - biegi 1,2 i luz...
Zjazd w błotko - redu zapina wajcha na 2 i jest oki wajcha na "D" i po 2 jest luz.
Ponownie zapala się kontrolka akku. Po dodaniu gazu gaśnie. Wracam na miejsce spoczynku i jak po dwójce wskakuje luz i rosną obroty to kontrolka gaśnie.
Na miejscu spoczynku maska w górę - dodaję gazu reflektory lepiej świecą jest ładowanie na wyższych tylko jakiś taki cichy metaliczny dźwięk z altka. Po kilku takich przygazówkach bez przesady błysk wewnątrz altka i już wcale nie ma ładowania, a przy tym bezpiecznik cały...
Czyżby altki wytrzymywały ok. 3 latka ???
Wiem że błotem mam nawet maskę usyfioną od środka że ten płynny piasek jako ścierniwo łyka altek. ale aż tak szybko jak ja tak rzadko go męczę ?

No i jeszcze jedno - jak już nie było ładowania, na postoju - jak włączyłem światła to było słychać takie cichutkie wycie w kabinie gdzieś w okolicy deski ale bardzo ciche i nie mogłem zlokalizować go.

Wnioskuję że po tym błysku w altku to pozostaje mi go wydłubać, położyć na stole w kuchni, rozebrać i optycznie sprawdzić czy to się ostatnia cząstka szczotki nie przewineła w kółko lub co się upaliło ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-04, 21:58

alo

jacku na tyle co się znam to w altku poszedł regulator napięcia

ten bezpiecznik od czego poszedł?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-04, 22:47

Nie wiem od czego on jest, to ten w skrzynce pod maską, w tej co są te wielkie oraz przekaźniki, a ten jest malutki 15A.
W altku błysnęło na wyższych obrotach błysk widziałem przez te otwory na obwodzie, tam gdzie wirnik ale bliżej tylnej strony.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-04, 22:58

po objawach widać, że to regulator
i tu mnie zastanawia czy nie poszło wyższe napięcie wcześniej a jeśli poszło to jakie?...
cyknij fotkę jak będziesz miał możliwość z tym bezpiecznikiem wywalonym w skrzynce

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem z napędem.

2015-03-04, 23:19

Znalazłem się :D
Napraw alternator tak żeby było ładowanie w niedzielę wezmę kompa podjadę do Ciebie solusem poświecimy bydle.
Ale po mojemu to podziękował za współpracę EPC w skrzyni.
Zadzwoń w niedzielę do mnie gdzieś o 10.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 20:21

Bardzo dziękuję Marcin. A co to EPC i jak się odbywa leczenie tej choroby, i jakie koszta ?

W weekend muszę pożyczką bardzo płaską wyjechać aby pomóc osobie która bardzo potrzebuje więc nas nie ma, a po niedzieli mogę jedynie altka wyjąć i jak optycznię zobaczę gdzie spawał to może coś kupię i zrobię.

Dzisiaj sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, diody, przekaźniki i wszystko iki, tylko ładowania zero...

Więc bardzoooo dziękuję za pomoc i chęć prześwietlenia, ale postaram się zrobić altka i ładowanie i dopiero poproszę o dalsze wskazówki.

Tak więc weekend możesz nie planować ze skanowaniem mojego grobowca.

Jeszcze raz dzięki a dajcie tylko znać co to te EPC , leczenie, koszta...

Czy to o to lotto ? http://allegro.pl/zawor-cisnienia-epc-f ... 07875.html
Ostatnio zmieniony 2015-03-05, 20:38 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 20:38

koszt jakieś 400 ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 20:40

Zobaczcie kojocie czy to o to lotto bo edytowałem.
IO jak to się wymienia ? skrzynka w dół czy tylko micha z filtrem ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 20:44

nie taki ale podobny ;-) micha i jest w plycie ;-)
Ostatnio zmieniony 2015-03-05, 20:45 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 20:45

miska tylko leci ale masz starą skrzynie w piwnicy wydłubać z tamtej i wsadzić do tej :D
Obrazek
Elektrozawór nr 4
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 20:49

Marcin - to z 4R 44 pasuje coś do 5R55 ? No i nie wiem co tam dobrego zostało...

No cóż - pozostaje przeskanować, ale jak pisałeś - muszę altka zrobić i dopiero się zmówimy - ten weekend wypoczywaj.
Boję się tylko że jak altka zrobie to zaraz znowu coś go zniszczy to co teraz go załatwiło...

Zaraz pewnie zapodam: oddam 4R44 i 5R55 za sprawną ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 20:55

To samo, pasuje więc bez stresu
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-05, 21:06

Dziękuję Marcin - weekend plackiem muszę wybyć. po weekendzie postaram się altek ożywić, a potem się umówimy na prześwietlenie, i zależnie co wykaże to pomyślimy co dalej aby ex był.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-11, 21:57

No i po sekcji altka na stole operacyjno - kuchennym.

Altek wydłubany i częściowo rozebrany.
Regulator chyba cały bo znalazłem coś innego.
Na wirniku są dwa pierścienie po których śmigają szczotki, te pierścienie są połączone z wirnikiem poprzez takie dwa ramiona po przeciwnych stronach wirnika na których jest nawinięty kawałek drucika i połączony z wirnikiem. No i tu chyba znalazłem problem - u mnie jest tylko jedno takie ramię połączone drucikiem z wirnikiem, a drugie chyba się upaliło jak wtedy błysk widziałem.
Kto wie jak to się nazywa ?
Takie coś to już chyba z altkiem do elektryka ?
No i takie połączenie upalić to już na prawdę coś nie teges może być z instalacją w aucie, i po naprawie znowu to samo się stanie...
Kurde - już nie mam koncepcji co sprawdzić, od czego zacząć, a czas tak szybko ucieka...

Fotek wstawię kilka ale znajdziecie spokojnie to o czym piszę - jedno ramię z blaszki ma ze dwa zwoje, a na drugim nic nie ma.
Jak ktoś wie to niech napisze czy to co zdejmowałem na początku, to plastikowe z kostką na 3 piny to regulator, czy szczotkotrzymacz, bo w tym właśnie siedzą szczotki. Gdzie jest regulator...

Ps. takie dwa malutkie czarne kamyki wypadły, ale szczotki są całe i jeszcze mają mięsa tak jak i pierścienie. Altek pracuje bez oporów, bez luzów i cichutko. Ale troszkę pierza z niego powyjmowałem, pomimo że żadnego ptoka nie znalazłem wkręconego.
Załączniki
DSC_2103.jpg
DSC_2103.jpg (96.52 KiB) Przejrzano 2244 razy
DSC_2102.jpg
DSC_2102.jpg (93.3 KiB) Przejrzano 2244 razy
DSC_2100.jpg
DSC_2100.jpg (92.03 KiB) Przejrzano 2244 razy
DSC_2099.jpg
DSC_2099.jpg (101.98 KiB) Przejrzano 2244 razy
DSC_2098.jpg
DSC_2098.jpg (96.21 KiB) Przejrzano 2244 razy
DSC_2097.jpg
DSC_2097.jpg (95.97 KiB) Przejrzano 2244 razy
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-11, 22:39

jak uda ci się odbudować połączenie z bieżnią to elektryk zbędny :)
sprawdzisz "na żarówkę" jak poskładasz wszystko :)

Wróć do „WARSZTAT”