Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-11, 23:03

No jutro spróbuję ale żaden kabelek nie wystaje, bo jeżeli tam upaliło to na równo. No i obawiam się czy przyczyna gdzieś nie leży w aucie i znowu upali.
Pewnie elektryk będzie grany może tanio jak wymontowany, a może i tak mnie wydoi bo nie lubią jak ktoś coś sam... No a które to regulator ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem z napędem.

2015-03-11, 23:37

Regulator to jest to ze szczotkami.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-24, 21:44

No to powracamy do tematu tematycznego - czyli jest 1/2 a jak przychodzi czas to jest luz i obroty na maksa.

Dzisiaj zwaliłem miskę. na filtr światłości zabrakło... :shock:

Oleum klarowne jak wyżej pisałem, ale na magnesie było szlamu (takiego metaliku jak z lakieru )

W misce znalazłem niestety jeden element (kuźwa społeczny musiał się znaleźć... )

Wygląda tak jak zużyty kamień od zapalniczki - średnica z 1 mm, i wysokość z 1 mm. Od czoła najbardziej błuszczący czyli tak jak by ta powierzchnia pracowała. Z fotami mam problem pomimo że robiłem, ale opis gratisu z miski znawcą wszystko powie. No i co mam dalej robić ? Poddać się już. czy mieć nadzieję że tak jak Ryśko pisał sprawę załatwi wymiana zaworu ? Na to liczyłem a i ryśku nie wiedział że coś w misce znajdę....

Jak teraz żyć panowie ????
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem z napędem.

2015-03-24, 22:22

:shock: no i stało się, tego się właśnie obawiałem że może się w misce znaleźć coś podobnego do tego elementu. Niestety masz problem, bo raczej ciężko będzie dopasować ten element. :roll:











A jest to najzwyklejszy element dystansowy stosowany w niektórych uszczelkach do miski olejowej :-D :-P :lol:
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-24, 22:33

Mirek - ty mów po polskiemu i mnie nie wkur-iaj.
Twoje wypowiedzi mnie zdołowały, a te na dole emotikonki dały nadzieję. Więc gdzie to jest. czy musi być w ogóle, czy ważne ?

Wiem że ten teges i zbyty, ale ja za jakiś czas jak sytu... zresztą - to nie temat.

Mirek - daj żyć - jak i co zrobić aby exem śmigać ? Ryśku śpi i nie podpowiada, a jest was dwóch speców...

To jest ten pierdlnik taki niby bolec co ustawia pozycję uszczelki ? To jak jestna płaszczyźnie styku to jak się w misce znalazł...


##!*#$*#@*! - ale mnie straszysz : https://www.youtube.com/watch?v=V3sTzJbSyRQ
Ostatnio zmieniony 2015-03-24, 22:44 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem z napędem.

2015-03-24, 22:41

Jacek, tym elementem się kompletnie nie przejmuj, bo to tak jak napisałem pierdółka. A co do skrzyni, możesz spróbować wymienić te elektrozawory. Jak to nie pomoże, niestety rozbiórka skrzyni.

Sorki za ten żarcik. :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-24, 22:46

Emotikonki pomogły. a i paczaj wyżej na linka :-D
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: Problem z napędem.

2015-03-25, 08:06

Wymieniaj elektrozawory
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-25, 22:32

A więc tak : Uszczelka jest korkowa i to coś to jej element dystansowy tak jak Marcin podpowiedział. Jest nadzieja bo dzisiaj i filterek wybebeszyłem i gratów w nim ne ma. Generalnie nic się nie upier - liło. No chyba że coś się upier - liło a do miski nie spadło.
Jutro może wstawię foty bo ma padać i pod exem nie poleżę. Skupię się na wyjmaniu skrzynki z piwnicy i pozyskaniu potrzebnych zaworków.
Rysiek - nie mam PW co gadaliśmy o innym zaworku, a jak jutro będziesz miał moment to poproszę o tel. Opowiem co w 4R44 padło abym nie wstawił skuchy jakiejś...

Generalnie jestem szczęśliwy jak się babram w smarach - silniki skrzynki, mosty itp. Ale tylko wtedy jak mam czym się poruszać. Robota super, ale auto niezbędne....

NO I BRĄZOWY KABELEK I JEGO LEGENDA >>> -

Chciałem mieć tylko jak zwykle tak się zabierałem że do tej pory nie mam...

Z tego co czytałem to daje możliwowś jazdy na "L" na czarnym. Daje przyspieszenia bo jedziemy wtedy na reduktorze bez zapięcia napędu na przód.

Więc korzystając z reduktora to w końcu można jechać nna "D" czy nie ???

Bo skoro na reduktorze nie śmigamy na "D" to każdy właściciel przeróbki brązowego kabelka psuje sobie autko ....
Ostatnio zmieniony 2015-03-25, 23:21 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem z napędem.

2015-03-26, 06:17

Tak, w wyjątkowych sytuacjach możesz jechać na zapiętym reduktorze na D po czarnym, pod warunkiem że wyłączysz zasilanie do tego kabelka. Wtedy wyłączysz elektromagnes zapinający przód i będziesz na samym tyle. Tyle że trzeba uważać i pamiętać co się robi.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Problem z napędem.

2015-03-26, 09:21

można jeździć na "D" na zapiętym reduktorze... można nawet zapiętym przodem ale nie można skręcać żeby prędkości obrotowe kół się nie rożniły :) ale z zapiętym LOW i rozłączonym elektromagnesem, czyli na samym napędzie na tył można bezproblemu jeździć na "D"

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-29, 22:51

Stanęło na tym że będę przekładał całą płytę sterującą, i po wieczorno nocnej walce z wydłubywaniem płyty z 4R44 kilka pytań:

1- separator lekko przesunięty i zasłania częściowo przepływ oleju w niektórych kanałach ograniczając ich przepustowość. Czy takie małe przesunięcie ma wpływ na pracę skrzynki.

2- Czy takie widoczne uszkodzenia uszczelko papierowej na separatorze kwalifikują go do wymiany ? Wnioskuję że tak.

3- Czy w pokazanuch owalnych miejscach nie powinno być kulki tak jak w innych podobnych co są kulki ?

4- Nie mogłem wyjąć jednego zaworku na początku więc wykręciłem śrubkę na torx, ale nie jest ona od mocowania tylko zapewne jakaś regulacja - jak (ile obrotów ) powinna być wkręcona.

5- Czy w sprzedaży jest dostępny cały separator, czy też można kupić samą papierową uszczelkę. Na stronce midparts nie widziałem separatorów. Czy 5R55 i 4R44 się różnią (myślę że tak)

Do skrzynki 5R55 będzie zakładana płyta od 4R44. Otto fotto:
Załączniki
DSC_2266.jpg
DSC_2266.jpg (68.78 KiB) Przejrzano 1856 razy
DSC_2264.jpg
DSC_2264.jpg (110.55 KiB) Przejrzano 1856 razy
DSC_2263.jpg
DSC_2263.jpg (120.74 KiB) Przejrzano 1856 razy
DSC_2262.jpg
DSC_2262.jpg (71.29 KiB) Przejrzano 1856 razy
DSC_2260.jpg
DSC_2260.jpg (71.35 KiB) Przejrzano 1856 razy
DSC_2258.jpg
DSC_2258.jpg (97.38 KiB) Przejrzano 1856 razy
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Problem z napędem.

2015-03-29, 22:58

hm ta śrubka co ją niefrasobliwie wykręciłeś to regulacja ciśnienia zaworu EPC, ustawiona fabrycznie i zalakowana farbą, obawiam się, że trudno będzie wrócić do wartości początkowej

co do kulek weź może się zaopatrz w jakieś atsg od tej skrzyni bo jeszcze sporo dylematów przed Tobą, w swoim temacie Rad-T chyba podawał rozmieszczenie kulek, zaworka i filtra, zapoznaj się...

zrzut z atsg z widokiem na kulki http://i.imgur.com/ghkGMr5.jpg

po wuj chcesz wymieniać separator? wymień uszczelkę górną dolną i wuala
Ostatnio zmieniony 2015-03-29, 23:04 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-03-29, 23:28

Dzięki Speedo
Co to jest atsg ?
Dlaczego sporo dylematów przede mną ? Mam nadzieję że po wymianie płyty będzie oki, ale wiadomo, zwłaszcza przy moim szczęściu że nadzieja matką...
Właśnie mi chodziło o papierowe uszczelki, nie wiedziałem czy są dostępne bo na stronie mid.... nie widziałem, ale skoro można same to postaram się zdobyć.
Co do kulek to chyba mam cztery ? Nie policzyłem tylko zobaczyłem takie miejsce puste podobne do tych z kulkami, niebawem jeszcze raz zajrzę i porównam.
Dzięki za ten link. :-)

Ps. A czy jak w takim samym drugim zaworku policzę ile jest obrotów do końca, a potem w tym jak o tyle cofnę to będzie iki ?
A jak nie to w nadziei że ten z innej skrzynki jest oki to podmienię.
Czy to ustawiają właśnie fabrycznie na ilość obrotów głębokość wkręcenia, czy pod jakimś manometrem sprawdzając ciśnienie. No i od czego to zawór.
Ostatnio zmieniony 2015-03-29, 23:31 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem z napędem.

2015-03-30, 07:58

Pokręciłeś EPC, (trochę źle, lepiej załóż z nadzieją że jest sprawny ten z 5R) Uszczelki bez problemu dostaniesz w midpartsie. Kulek powinno być cztery. To że zakładasz oryginalną płytę sterującą z 4R do 5R, jest to bardzo dobry manewr w tym przypadku.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „WARSZTAT”