Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-13, 06:48

Witam. Wczoraj chciałem zdjąć w moim "dawcy" przedni kokpit ale za cholerę nie wiem jak to zrobić. Odkręcone wszystkie widoczne śruby a to dalej siedzi. Tam są jakieś zaczepy ?
Podjąłem również próbę wyjęcia kierownicy. Poduszka wyjęta. Przyciski wyjęte. Wajchy wyjęte, główna śruba TORX z kierownicy wykręcona, a ona nada siedzi jak głupia ;) Może ją ostukać młotkiem gumowym ? Co o tym pomyśle sądzicie ?

Pozdrawiam
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-13, 07:49

Kierownica siedzi na wieloklinie, trzeba ją ostukać młotkiem albo prawa lewa prawa lewa i puści. Co do kokpitu to raczej expertem tematu jest boris.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-13, 09:48

Ja zdejmując kierownicę już nigdy nie odkręcam do końca śruby / nakrętki, ponieważ można samemu się pobić kierownicą jak nagle puści. :-D
Ostatnio zmieniony 2015-05-13, 10:52 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-13, 10:39

Ja nie dawno zdejmowałem dechę lipna robota xD
Kiera: odpinasz kable, odkręcasz centralną śrubę i ściągaczem ją :P
Kolumna: najpierw kable, linka od zmiany biegów, linka od wyświetlacza biegów, wykręcasz i wyjmujesz śrubę od krzyżaka i o ile dobrze pamiętam zostały już tylko 4 śruby które mocują kolumnę do deski.
Deska: odpinasz kable od strony grodzi silnika masz takie duże potrójne skręcane złącze pod skrzynką bezpieczników pod maską, a po prawej stronie wyłącznik wypadkowy, masę i jakiś komp jeszcze. A samo mocowanie deski: po lewej przy wewnętrznych bezpiecznikach masz śrubę, analogicznie po prawej, u góry po zdjęciu czarnego panelu na samej górze deski masz kilka śrub na 13 chyba i kilka mniejszych oraz chyba jedną śrubę na dole w okolicach popielniczki po lewej. Pewnie i tak o wielu zapomniałem :P

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-13, 10:59

Dzięki za odpowiedzi :-D . Ten górny plastik trzyma się tylko na zaczepach/zatrzaskach ? Wystarczy go podważyć i powinien wyjść ?
Ostatnio zmieniony 2015-05-13, 11:03 przez Kamyk., łącznie zmieniany 1 raz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-13, 11:17

nie musisz bawić się w odpinanie kolumny odpinasz tylko drążek w nogach, i wyciągasz wszystko nie możesz tylko pominąć żadnej śruby i wtyczek
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-13, 11:41

Tak, na zatrzaskach nawet jak się postarasz palcami wyjdzie. W sumie tak jak boris, napisał nie trzeba kolumny odpinać, ale weź sobie najlepiej kogoś do pomocy bo samemu z deską wojować jest raczej trudno, da się ale po co się męczyć :P

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Demontaż kokpitu, oraz kierownicy

2015-05-17, 22:44

Bardzo dziękuję za rady :D Wszystko się udało zdemontować.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Wróć do „WARSZTAT”