Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-04, 13:25

Ciężko mi powiedzieć ;) Ale jak gaśnie przy odpalaniu to nie od sond ;) Bo wali wtedy mieszankę z pamięci. Wtedy też odpada nieszczelność w układzie wydechowym, bo byś miał wyższe obroty ;) Może krokowiec ?
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-04, 13:33

alo ;)

krokowiec nowy, w czasie normalnej jazdy nie ma z nim problemu
jak auto jest rozgrzane pali bez problemu ale na benzynie pierwsze kilka sekund trochę telepie silnikiem
po przełączeniu na gazownie jest ok
to by raczej wskazywało na paliwo, stygnięcie auta może iść w parze ze spływaniem paliwa z układu
to takie dywagacje, jutro zobaczę czy coś da przepompowanie kilka razy przed odpaleniem
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-04, 14:19

Albo nieszczelność w kolektorze dolotowym. Działało by dokładnie tak samo. Jak się rozgrzeje to się doszczelnia, a jak zimny to puszcza i na gazie chodził by ok a na benzynie by telepało.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-07, 18:15

alo ;)

po ustawieniu przerwy na świecach (1,5 mm tak jak było fabrycznie w autolinach) jest znacząca poprawa w pracy silnika ( poprawiła się dynamika, nie ma strzałów, na zimnym zapalił normalnie)
pozostał jeszcze jeden szczegół :D
pierwsza świeca od zderzaka po stronie kierowcy ewidentnie zalana paliwem ( o dziwo benzyną a kończyłem jazdę na gazie ) tak więc albo dolewa beny do gazu na tym cylindrze albo szmatława iskra :(
na kompie po tej stronie jest korekta plus 20 na wolnych powyżej 1800 obrotów się wyrównuje

będę dalej szukał :D

mam jeszcze pytanko o prawy górny wahacz, mój ma urwaną i skorodowaną śrubę regulacyjną
te z olkusza są coś warte czy szukać używki ?
Ostatnio zmieniony 2015-10-07, 18:18 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-07, 18:44

Ja zwiększyłem przerwę na 1.4 i się pogorszyło, w wolnej chwili miałem zmniejszyć ale już sam nie wiem. Na benie jak zimny nie chce jechać, nie mogę pedału gazu dotknąć bo chce gasnąć i tak na wolnych muszę się przetoczyć po okolicznych uliczkach aż się przełączy na gaz i dopiero na główne ulice.

Co do wahacza ja bym wybrał dobrą używkę z regulacją, a potem stary do regeneracji.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: kilka upierdliwości

2015-10-07, 19:22

Możesz mieć strzelony wtrysk i nie trzyma sprawdź czy przypadkiem nie śmierdzi olej benzyną.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-10-07, 21:07

Ja mam też sporą korektę i u mnie jest walnięta uszczelka kolektora wydechowego ;) Lekkie dodanie gazu i wszystko się wyrównuje. Powyżej korekty 15% u mnie zaczyna lekko telepać.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-11-23, 11:26

alo :)

małe podsumowanie walki z trupkiem ;)
jakiś miesiąc wstecz strzeliła uszczelka pod jedną głowicą i po debatach i telekonferencjach padła decyzja o wymianie silnika ;) do tego doszedł przegląd zimowy, wahacze, uszczelniacz i jakieś pierdoły podsumowując wyszedł z tego poważny remont :D
i tu czas na podziękowania dla albrichta za wzorowe ogarnięcie tematu ;) i całej reszty forumowych wariatów za rady i pomoc w organizowaniu części :D

od wyjechania z warsztatu zrobiłem coś ponad tysiąc kilometrów i kłania się małe podsumowanie ;)
praca silnika równiutka na gazie i na benzynie, odpalanie bez problemu ( pomijając poziom paliwa w zbiorniku - nieszczelność w smoku ), ubytków płynów brak
jazda hmm po prostu jeździ ;)
przy spokojnej jeździe nie czuć zmiany biegów, przy bardziej dynamicznej czuć ale nie jest to szarpanie ;)
spalanie: trasa - 14 miasto 15-17 w zależności od dynamiki ;) gaz ustawiony na bogato z racji braku korekt
ehh co zostało do zrobienia :D
dokończenie klimy ( pospawanie chłodnicy )
elektryka ( gasną przednie lampy na światłach mijania )
amorki
wymiana butli i wymiana kompa gazowego na staga 300 isa2
jak przestało napierdzielać przednie zawieszenie to słychać pukanie z lewej strony przy skręcaniu na nierównym terenie albo wjeżdżaniu na krawężnik, co puka jeszcze nie wiem :D

pewnie o czymś zapomniałem ale w skrócie tak to wygląda ;)
jeszcze raz dzięki wielkie ;)
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: kilka upierdliwości

2015-11-23, 12:14

co puka jeszcze nie wiem
pewnie łącznik stabilizatora
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-11-23, 12:19

hmm Mirku ale ja nie mam łącznika z przodu ;)

edit:
ehh zmobilizowałeś mnie :D i wlazłem pod trupka, poszarpałem...
drążek kierowniczy z lewej strony albo jakiś luz na przekładni...
luz jest poprzeczny więc obstawiam drążek
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 12:27 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-11-23, 15:18

Musisz dwoma palcami odsunąć sobie gumkę na drążku to zobaczysz :-D Może być też luz na końcówce, ale... Mi tak stukało i parkując pod domem jak wjechałem na krawężnik to się urwał sworzeń wachacza dolnego... Dobrze że podczas parkowania.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: kilka upierdliwości

2015-11-23, 15:19

sworznie wymienione w styczniu ;)
końcówki i drążki zamówione ;)
692754476

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”