Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
lysywujta
Posty: 417
Rejestracja: 2007-11-28, 22:06
Lokalizacja: Będzin
Model Explorera: Dodge Ram'08 5,7 HEMI

Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 17:20

No cóż nadszedł czas przeglądu ,no i podjechałem pod stacje diagnostyczną.Stres miałem jak kobieta przed porodem,to dlatego ,że do zamożnych nie należę i oto wynik: do wymiany końcówki drążków z przodu i zimering przekładni.Czy mam się martwić? Przeglądnąłem na szybko sklep amerykany.pl i zauważyłem końcówki marki SPICER, MOOG, FALCON.Którą markę wybrać i w którym sklepie brać. Co do zimeringu to nie mam o tym zielonego pojęcia.Położyłem sie pod autkiem no i jest mokro w przedniej części samochodu na takim czymś co do niego taka rura gruba wchodzi,która idzie z tyłu.Jakby ktos miał zdjęcie Explo od spodu to pokaze.I teraz gdzie kupić zimering i czy kupować jeszcze coś typu olej,uszczelki i czy zwykli mechanicy sobie z tym poradzą?


I jeszcze do tego wszystkiego:
- z tego względu ,ze EX ma w dowodzie "ciężarowy" wg. pana diagnosty powinienem mieć kratkę
- orurowania z przodu też nie powinno być
- musiałem jeszcze wbić do dowodu hak i zapłacić 35 zyli
Co wy na to szanowne grono? Za wszelkie porady serdecznie dziękuje
Ostatnio zmieniony 2008-03-27, 17:39 przez lysywujta, łącznie zmieniany 2 razy.

danielpoz

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 17:46

falkon badziew jakich malo. Kup Moog'a.

skoro leci z maglownicy to raczej nalezy ja wyjac i dac do zrobienia(oby tylko uszczelnienia)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 17:51

nie leci chyba z maglownicy a raczej z przedniego mostu. a co do końcówek drążków... to polecam Moog.


co do reszty to dziwię się, że tak przechodzi ciężarowy... przepisy się zmieniły i teraz kratę musisz mieć na stałe i siedzenia wyjęte...

orurowania nie można mieć bez atestu a co do haka - zazwyczaj na jakiekolwiek zmiany wpisów masz 30 dni... czy coś tak.

Każdy mechanik powinien umieć wymienić końcówki. Symering to już inna sprawa bo do wymiany trzeba luzować śrubę ataku a przy takiej operacji zaleca się wymienić też podkładkę pod atakiem... (taka cwana podkładka co ją się zgniata do właściwego ustawienia.

Możesz wymienić tylko symering ale wtedy ryzykujesz tym, że przedni most moze zacząć "wyć".

Ale, jak wymienisz końcówki drążków to musisz ustawić zbieżność.
Ostatnio zmieniony 2008-03-27, 17:57 przez Jankes, łącznie zmieniany 2 razy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 18:16

sprawdz jeszcze ceny w ASO - ostatnio kupowalem i koncowki i drazki srodkowe - wszystko w porownaniu z moogiem ledwie 10-15 pln drozsze ... zreszta poszukaj, gdzies pisalem ceny.

z ta kratka to sie pan diagnosta cos uniosl, tez mam ciezarowy wpisane bo go ktos kiedys odliczal od vatu ale sie przepisy zmienily i zadna kratka nie jest potrzebna.

chcial pewno w lape i tyle :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 19:03

tu masz fotki: http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?t=1181

ja musiałem wymienić:
Power Steering Pressure Hose – nr 3 na rysunku ( koszt w USA od 11 do 20 USD)
Power Steering Return Hose - nr 4 na rysunku ( koszt w USA od 6 do 7 USD)

plus pospawac chodnice
Ostatnio zmieniony 2008-03-27, 19:04 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 19:20

no ale jeśli gruba rura wchodzi idąca z tyłu to raczej nie przekładnia kierownicza a przedni most.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 19:41

zdjęcie explorera od spodu.
Załączniki
expo 1.gif
expo 1.gif (170.06 KiB) Przejrzano 4648 razy

Awatar użytkownika
lysywujta
Posty: 417
Rejestracja: 2007-11-28, 22:06
Lokalizacja: Będzin
Model Explorera: Dodge Ram'08 5,7 HEMI

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 20:11

Okej chłopaki ryzykując życiem w krótkich spodenkach i czapce walnąłem się pod samochód przed chwilą i zrobiłem foty.
A opisując fote Chevidana to to między 1 a 4 na wysokości 9, to trójkątne,stożkowe co wchodzi w nie ten wał co idzie z tyłu.Gosciu obracał tym wałem. Qrcze ,ale mi głupio,że nie potrafię nazwać danej części :cry: Powiedział tylko,ze cieknie simeringiem przekładni.
Załączniki
w5.jpg
w9.jpg
Ostatnio zmieniony 2008-03-27, 20:18 przez lysywujta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 20:13

typuje uszczelniacz główki wału napędowego (przedni most) - koszt w ASO ca 80 PLN
Ostatnio zmieniony 2008-03-27, 20:16 przez mika, łącznie zmieniany 2 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

chevidan

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-27, 21:06

dokładnie.można jeszcze wytrzeć ten olej i zobaczyć czy dodatkowo nie cieknie spod pokrywy dyfra(ta duża blacha przykręcona na zdaje się 10 śrub)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-28, 11:30

co do reszty to dziwię się, że tak przechodzi ciężarowy... przepisy się zmieniły i teraz kratę musisz mieć na stałe i siedzenia wyjęte...
ale tylko jeśli chcesz mieć wbity tzw VAT-1, który uprawnia do odliczania Vatu z paliwa i części, :P
ale to tylko dla prowadzących działalność,
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-28, 17:05

dzięki... spoko, ucze się ale narazie nie zamierzam Explo rejestrowac jako ciężarowy z odliczaniem VATu... bo gdzie będę rodzinę woził?
:roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

archie
Posty: 61
Rejestracja: 2007-09-04, 15:08
Lokalizacja: poznań

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-03-29, 10:19

witojcie, dla mnie raczej wygląda to na problem z pokrywą dyfra ( gdyby był walnięty simmering na wale to chyba aż tak by nie zaciekało do przodu) spróbuj dokręcić śruby - dojście jest kiepskie.

www.usautopark.

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-04-02, 21:32

witam, jezeli o koncowki to mozemy polecic cos takiego:
http://sklep.istore.pl/cgi-bin/shop.pl? ... ang=pl-pln
chase jest o niebo lepszy od mooga, lecz kwestia gustu.
Pozdr

danielpoz

Re: Do wymiany końcówki drążków i zimering przekładni

2008-04-02, 22:04


chase jest o niebo lepszy od mooga, lecz kwestia gustu.
Pozdr
znaczy ze jest o niebo lepszy od ori koncowek?

Wróć do „WARSZTAT”