Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
jareki007

Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 13:53

Witam!
Podczas jazdy przy skręcie kierownica wpada w okropne drgania, ciężko ją utrzymać w rękach. Muszę zaznaczyć, że dzieje się to nie zawsze. Tarcze były krzywe i zostały zrobione. Mechanik mówił, ze trzeba zregenerować przekładnię. I tu moje pytanie, co oznacza owa regeneracja? Podejrzewam, ze jakiś przegub albo jakiś element na drążku od kierownicy może być już wyprany i stąd to walenie. Może macie jakiś schemat tej przekładni?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 14:47

Od zużytej przekładni nie będzie ci walić. Masz być może nie wyważone koła?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 14:58

a geometria kiedy byla robiona ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 15:05

no właśnie wyważone koła + zbieżność - warto byłoby spróbować
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 15:12

A moze cos z elektryka i czasami spina Ci przod?

Ostatnio tata do mnie dzwoni i pyta czy nie wiem co moze byc, ze Explo nie chce skrecic do garazu (na betonie)... ale w tym momencie zernal na deske rozdzielcza i zobaczyl ze jest 4x4H, wiec rozlaczyl i Explo znowu skrecilo jak dawniej :-)
Pozdrawiam,
Adrian

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 15:13

Koła wyważone, bo niedawno były wymieniane opony. Geometria zrobiona przy wymianie końcówek drążków kierowniczych - też niedawno. Jak się jedzie na wprost nawet szybko to nic się nie dzieje. Zdarza się to czasami przy skrętach. Myślałem, że to może wybite końcówki drążków wpadają w takie drgania ale wymiana nie pomogła.
Napędy na 100% nie, bo mam uszkodzoną przesuwkę z elektrycznym zespołem napędowym - tak to nazwał mechanik, przypuszczam, że chodzi o shift motor i explo jeździ na 2WD.
Ostatnio zmieniony 2008-04-03, 15:16 przez jareki007, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 15:14

Sprawdż jeszcze w jakim stanie są końcówki drążków kierowniczych .

no i troszkę spóżniłem się . :smile:
Ostatnio zmieniony 2008-04-03, 15:20 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 15:17

Zapomniałem dodać, że na kierownicy jest trochę luzu (na postoju). To nawet ciężko nazwać drganiami, one były jak miałem krzywe tarcze. To jest takie szarpanie, że z rąk wyrywa kierownicę. Ale auto skręca i na budzie nie czuć, że lata na boki. Z tego wnioskuję, ze koła jadą równo tylko coś na przekładni ma jakiś luz.
Ostatnio zmieniony 2008-04-03, 15:21 przez jareki007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 16:06

a może jeździsz spięty 4X4 a nie 4X2?

bo jak się zapiął i nie rozpiął to tak może się zachowywać w skrętach. Jeśli końcówki nowe, opony nowe, geometria i wyważenie OK to reszta nie powinna stanowić...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 18:20

albo jest włączony napęd na przód albo po wymianie opon nie dokręcili kół.możliwe też że źle jest ustawiona zbieżność.

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 22:01

Sytuacja z napędami wygląda tak, że prawdopodobnie jest spitolony shiftmotor albo łańcuch w reduktorze, bo jak się zapnie 4x4 to przy mocniejszym dodaniu gazu coś zaczyna strzelać, dzwięk taki jakby zębatki przeskakiwały. A treaz tego nie ma, kontrolka się nie świeci, a na 100% sterowanie z kabiny działa, bo było sprawdzane. Może faktycznie coś jest ze zbieżnością? Ale czy to może dawać aż takie efekty? Mechanik mówił o regeneracji przekładnii...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 22:28

Ja czasami tak mam zaraz po odpaleniu auta i jak cofam :P
u mnie na 100% na chwilę zapina napędy i wtedy kierownicą nie mogę skręcić, ale jak zatrzymam się i ruszę ponownie to jest ok :P
a jak masz spitolony shift motor to może tez na chwilkę ci zapinać :P
moze nie jest ustawiony w pozycji 2WD tylko Auto i dlatego tak się dzieje :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 22:39

fotomysz, w roczniku 1995 nie ma chyba jeszcze 4x4auto tylko 2WD i 4WD...

ale skoro piszesz jareki007 ze jest cos nie tak z reduktorem, to moze wlasnie na zakrecie sila odsrodkowa (+ wyboje) dziala na jakies czesci i wtedy zalacza 4x4...? :scratch:
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 22:48

BliG, oni chyba mają :

2WD, AUTO, 4x4 LOW :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 23:03

Jeśli już to powinien mieć 2WD, 4Hi, 4Lo

później było Auto, 4Hi, 4Lo

choć myślę, że jedyna różnica to było 4WD i AWD

i albo sam zapina 4X4 albo masz stały napęd na wszystkie łapy.
Ostatnio zmieniony 2008-04-03, 23:04 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”