Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-03, 23:21

Jankes, były też wersje takie jak podałem :P
czyli było w sumie 3X
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 07:52

tak czy inaczej wydaje mi się, że masz załączony przedni napęd... i od tego zaczynaj.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 08:49

W tym explo jest 2WD, 4 WD AUTO i 4 WD LOW. W sumie to nawet lepiej, gdyby to była wina shiftmotorka, bo jedna robota załatwi dwie sprawy. Jak tylko będzie czas (bo na razie auto jest potrzebne do zwiezienia opału) to zabiorę się za naprawę tego i mam nadzieję, że to wina tego plastikowego pierścienia. Nie napisałem tego ale to szarpanie pojawia się tylko podczas jazdy trochę szybszej tak powiedzmy >50 km/h. Przy kręceniu np na podwórku nie ma tego.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 09:46

Sprawdż łączniki drążka reakcyjnego /stabilizatora/miałem takie ogjawy i okazało się że winne były łączniki.Sprawdz jeszcze czy drgania występują przy skręcie w obydwie strony czy tylko w jedną.

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 09:48

No gumy łączników stab. są wytłuczone. To też jest do wymiany ale nie sądziłem, że może takie efekty dawać...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 14:10

no widzisz, ano może... zastanawiam się tylko nad tym czy raczej nie powinien się tłuc raczej niż powodować szarpanie.

Opony sprawdziłeś? Mówisz, że je wymieniłeś ale nie powiedziałeś co masz za opony... czy czasem nie jakieś z odzysku? sorry, że tak pytam ale wszystko chodzi mi po głowie.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 14:15

Opony są nówki sztuki, żadne nalewki czy coś - Matador Nordica 4x4. Przejechane na nich jest może z 1000 km. zacznę od wymiany gumek przy łącznikach bo to najprostsza robota, potem ustawi się geometrię ze zbieżnością a na końcu zobaczę napędy. Ale to dopiero jak auto będzie wolne. Jakie polibusze byście polecali, bo te co mam (niby oryginały) giną dość szybko .
Ostatnio zmieniony 2008-04-04, 14:18 przez jareki007, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 14:20

niestety ale z polibuszami do explo w polandzie jest cieniutko...

tylko do resorow na tyl sa dostepne - mozna probowac ciagac z usa ale tez nie jestem pewien czy dostaniesz na stabilizator i na laczniki.

ale nie wydaje mi sie zeby to byl powod szarpania na skretach. Ja notorycznie wybijam te gumy w lacznikach a i te od samego stabilizatora dlugo u mnie nie wytrzymuja (wsadzalem juz rozne - od Mooga po oryginalne - te wytrzymywal najdluzej) i nie mam efektu szarpania na skrecie - owszem tlucze sie wszystko i auto plywa troche ale nie ma to nic wspolnego ze skretem.

obstawiam napedy i zalaczanie sie przodu.
Ostatnio zmieniony 2008-04-04, 14:22 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 14:22

Może to śmieszna ale swego czasu wsadzałem tam te od Żuka :) Żywotność też marna ale kosztują chyba ze 2 zł za sztukę.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 14:46

mogą byc od Żuka ale może lepiej zakupić polibusze a nie gumy?

na naszych drogach gumowe idą jak woda.

Ale te szarpanie to coś nie teges bo nie powinno...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 14:52

Szarpanie to może faktycznie wina zapinania napędów, ciężko to stwierdzić. Jak zrobię shift motor i będą się zapinały jak należy to zobaczymy. Z tymi gumami to może masz rację ale ja robiłem taki patent, że na każdą gumę z obu jej stron zakładałem taką większą i grubą podkładkę i wtedy było lepiej. Teraz miałem polibusze i normalnie się przecisnęły przez otwór w stabilizatorze.

chevidan

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 19:33

u koleżanki Fynn był rozciągnięty łąńcuch przeniesienia napędu w reduktorze.przy gwałtownym ruszaniu było słychać i czuć że on przeskakuje po zębach.przy skrętach(nawet przy spokojnej jeździe oraz manewrowaniu) było słychać dźwięk podobny do zużytego przegubu na półosi(klekotanie) i czuć było to na kierownicy oraz w podłodze pod nogami.tylko mnie zastanawia to że u Fynn to było nowsze expo z opcją auto a Ty nie powinieneś tego mieć.

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 20:01

Explo jakie jest takie jest :) O łańcuchu też myślałem, była nawet gdzieś na forum fotorelacja z jego wymiany. Wolałbym jednak, żeby to był shiftmotor, bo to prostsza robota jest.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 20:06

Zupełnie tak samo łomocze u mnie ale ja zwalałem winę na zużyty krzyżak... po wstępnej analizie stwierdzilem jednak, że to wina reduktora. Szarpanie, walenie pod spodem jest czasem niesamowite... aż dech zapiera... jeśli coś się dzieje z przodu i do tego w zakrętach to raczej bym brał pod uwagę przedni most, przeguby, krzyżaki... a może łożyska w przednich kołach?

Podnieś auto z jednej strony i poruszaj kołem chwytając oponę na godzinie 12 i 6 a później 3 i 9 - sprawdź czy nie ma luzów.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

jareki007

Re: Szarpanie kierownicy w zakrętach

2008-04-04, 20:11

Dzięki za wszystkie rady, luzów raczej nie ma ale sprawdzę, jedna piasta z łożyskiem ma 1,5 roku a druga nie huczy to chyba nie to. Auto genaralnie nie za dużo jeździ, jak w roku zrobi z 10000 to góra ale za to ciąga przyczepę i to czasem taką ze 2-3 tony.

Wróć do „WARSZTAT”