Z przyzwyczajenia lekarstwem na brak napędów był call do Krakusa po nowy i zamknięcie tematu, obecnie mam 6 zepsutych i dwa klienta które zostawił do sprawdzenie czyli razem łosiem. Po rozebraniu go na pierwiastki doszedłem do tego co już pewnie większość wie że:
od samego silnika idą 2 przewody + i - jeśli podamy ++ i -- idze w jedną stronę jeśli podamy +- i +- idzie w druga ogranicznikiem znajdująca się na talerzyku śrubka i wyżłobienie w obudowie co generalnie sprowadza się do zasady działania zwykłego motoreduktorka z jednej strony znajduje się wyjście na ślimak z drugiej na czujnik do którego dochodzi 5 przewodów po hu ? nie ważne
w miejscu montażowy szifta znajduje się trzpień wybieraka i pozycje H N L co udało mi się ustalić :
N - używa się po zdjęciu motora żeby rozpiąć skrzynię i holować auto naprzykład
L - Low czyli zapięty reduktor
H - (OHV 2wd) (SOHC 4x4 auto) - wnioskuję to po tym że żaden ze sprawnych sziftów nie zmienił swojego położenia przy przełączeniu na 4x4 High
SOHC
4X4 AUTO co wg mnie oznacza że napęd auto dopina podanie plusa na cewkę z reduktora w przypadku sohc
4X4 HIGH plus na cewkę reduktora podany na stałe
4x4 LOW Motor przekręca ślimak na L i zapina mechanicznie LOW
OHV
2WD idzie tylko tył a przód odpięty przez wolnobieżkę sterowaną elektrycznie/podciśnieniowo przez takiego grzyba w przenim moście
4x4 HIGH zapina wolobieżkę i cewkę reduktora
4x4 LOW zapięta wolnobieżka i mechanicznie ślimak na L
Nie wiem czy dobrze to rozumiem więc jeśli gdzieś się mylę pokornie proszę o poprawienie mnie ....
Generalnie 5 z 6 zaczęło działać po prostych zabiegach konserwacyjnych
Do tego w reduktorze mamy:
OHV i stare sohc 3 czujniki 2 na wałkach i jeden prędkości
SOHC po lifcie 2 czujniki na wałkach reduktora które do końca nie wiem po co są.
Był bym wdzięczny za wszelaką wiedzę w tym temacie
