To mój pierwszy post zaraz po przywitaniu.
Wstęp:
Proszę o rady co mogę zrobić z moim ex III (http://www.ford-trucks.com/forums/vinde ... E722B47311). Niedawno kupiłem go w Portugalii, widząc ze ma problem z zapłonem ale pali i stał jakiś czas niejeżdżony (2 lata). Zanim poczęstujecie mnie swoją dawką humoru i złośliwości, powiem ze plusów było więcej: bardzo dobra cena, mały przebieg 70kkm, w środku jak nowy i podwozie ok bez błota i rdzy, skrzynia pracująca wzorowo!, faktury na materiały eksploatacyjne (dla mnie b.ważne przy zakupie) i generalnie był jedyny exIII w Portugalii, wiec wybór żadny.
Od razu odstawiliśmy go mechanika. Zrobiliśmy wszystkie czynności eksploatacyjne+ plus łącznik wydechu + plus nowy rozrusznik i nowe świece. Podejrzałem u mechaników takie pudełko:
http://allegro.pl/ford-mustang-explorer ... 07013.html
Moje pierwsze pytanie[1]. Czy dobrali dobre świece ? Dlaczego w opisie aukcji jest 03 i w górę ? A np w tej 03 i w dół http://www.ebay.com/itm/96-03-FORD-EXPL ... 0158855916
Czy była jakaś modyfikacja w 2003 silnika V6 4.0 SHOC ?
Silnik odpala. Ale wykazuje duży brak mocy, rozkręca się do tylko 2-3 tyś obrotów i dusi się , strzela z backfire i misfire. Wcześniej występował alterfire (czyli wybuch do kolektora) ale zauważyłem że poprzedni właściciel(mechanik, jak się dowiadujemy z wizytówki

Moim następnym krokiem zakup nowej cewki i przewodów zapłonowych. Pytanie [2]. Czy w dobrą stronę idę ?
Pytanie [3].
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-ford- ... 83926.html
http://allegro.pl/przewody-kable-zaplon ... 20265.html
Czy cewka za 160zł jest coś warta ? Sa też za 300 zł wyglądają tak samo. Przestałem lubić allegro jeden produkt i wszystkie możliwe ceny.
Przydałoby się odczytać błędy. W przyszłości planuję kupić komputer VCM , ceny od 500 do 1800 zł za to samo . Potrzebuję go także do drugiego samochodu Ford aby dostać się do PCM i wtrysków. Ktoś ma doświadczenie z VCM ?
Dzięki za pomoc.