wracam do tematu lewego powietrza albo kij wie czego w moim EXie

Otóż problem był (i chyba jest) taki, że po odpaleniu trochę się dławił i przygasał, ale potem już pracował równiutko (tylko na benzynie, na gazie zupełnie ok).
Trochę porobiłem samemu:
1) Nowe kable zapłonowe motorcrafta i świece autolite,
2) Trzecia już pompa paliwa.
3) Wymienione uszczelki kolektora dolotowego (dolnego i górnego)
4) Nowy krokowiec.
5) Wyregulowany TPS i przepustnica
6) Teoretycznie wakumetr nie pokazywał, żeby był problem gdzieś w nieszczelności np. podciśnień
No i po ostatniej robocie (wczoraj) czyli zmianie uszczelek dolotu zrobiłem reset kompa i procedurę adaptacyjną. Pierwsze odpalenie po tym to też się zadławił itp. Pochodził 10 min do nagrzania, 10 min odczekałem. Potem już odpalił ładnie jak miałem przejażdżkę żeby się komputer wyuczył.
I mimo, że ładnie odpalił i równo pracuje, to dalej wartości korekt paliwowych są niepokojące:
1) Na wolnych obrotach długoterminowe korekty wynoszą DOKŁADNIE 28,12% w obu bankach i nie drgają. Krótkoterminowe oscylują w okolicy 10%
2) Przy obrotach 2500 długoterminowe wynoszą dokładnie 0%, a krótkoterminowe nawet 30% (tutaj poprawa w długoterminowych po zmianie uszczelek).
3) Błędów P0171 i P0174 po zmianie uszczelek już nie ma (pewnie zaraz się pojawią). Natomiast jak dodam PIDa EVAPCV_fault (evaporative emission system) to pokazuje się "yes fault". Zawór ewaporatora podmieniłem i bez zmiany.
Ponadto przy robocie zauważyłem, że kolektor jest wilgotny w środku (chyba paliwo).
Chciałbym wreszcie się uporać z tym problemem, zastanawiam się czy problem jest w lewym powietrzu czy raczej po stronie układu paliwowego (coś zabiło 3 pompy, może to nie przypadek?).
Teraz pytanie co może na to wpływać, szczególnie na rozjechane korekty, bo chwilowo odpala ładniej:
1) Regulator ciśnienia paliwa był wymieniony na nowy, ale zamiennik niewiadomego pochodzenia. Czy to mogło zabić pompy i powodować problemy z ciśnieniem paliwa przy rozruchu i błędy P0171 i P0174?
2) Czy wyżej opisane kwestie z EVAPCV mogą powodować takie problemy?
3) Czy np sprawdzić szczelność przewodów paliwowych, szczególnie przy wlewie paliwa?
4) Czy zawór PCV może powodować takie problemy? Szczególnie mokry dolot i rozjechane korekty paliwowe? Nie zmieniałem za mojej kadencji, a poprzedni właściciel pewnie nie trzymał się interwału.
5) Chcę przeczyścić MAF sensora i zobaczyć jak podaje...ale jakiś czas temu jak sprawdzałem, to dawał odpowiednie dawki paliwa, aczkolwiek nie pryskałem go czyścidłem.
Chyba, że macie jakieś inne pomysły

