Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Skrzynia już w aucie

2008-05-15, 00:52

Witam 3 dni temu zamontowałem w koncu asb no i pieknie chodzi ale nie do konca więc tak ;

Rano lub bo 4 godzinnym postoju nie zapina mi 2 ale jak przejade z 300 metrów lub przycisne mu do 4 tyś. to wszystko wraca do normy i biegi zmienia wręcz idealnie polatałem tak ze 3 dni i myslałem że mu przejdzie ale chyba sie nie zapowiada na to.

Pasy regulowałem na oko jak składałem skrzynke i dałem im dość spory luz wszystko wzkazuje na to że coś z tym pasem od 2 biegu nie halo lub jego tłokiem lub 5 zaworek kulkowy kturego niebyło a ja go tam dołożyłem

[ Dodano: 2008-05-15, 00:56 ]
a tłok pasa OD wymieniłem bo po dłuższym czasie po wymontowaniu ze skrzynki ztwardniał na kamien ale tłoka od pasa 2 nie wyciągnełem i może jest on też taki twardy
Załączniki
od 1990.jpg
od 1990.jpg (65.5 KiB) Przejrzano 4155 razy

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-15, 07:08

Zacznij od regulacji taśm na coś lepszego niż oko, potem tłok dwójki i jak już będziesz się dobierał, to przy okazji obadaj modulator obok niego (chyba że wcześniej go przejrzałeś).

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-16, 00:40

modulator wymieniałem 2 miesiące temu stawiam na regulacje pasa lub jego tłok ,no ale dziwi mnie tylko ze dzieje sie to po nocy lub długim przestoju a jak mu troche wcisne to potem jest ok skrzynka pracuje poprawnie

chevidan

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-16, 08:36

Kizio a jaki olej wlałeś?

fabick

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-16, 08:37

Nie wiem czy to coś wniesie do sprawy ale spotkałem się z podobnym przypadkiem przeglądając hamerykańskie forum i śmiałem się, że dokładnie odwrotnie do mojego :D. Pamiętam, że poradzili temu komuś:
- sprawdzić rodzaj ATF
- sprawdzić poziom ATF (to pewnie nie dotyczy)
- sprawdzić modulator (j.w.)
- sprawdzić regulację i serwo pasa
A jeden koleś napisał na koniec żeby upewił się czy śruby trzymające płytę sterującą są przykręcone z odpowiednią siłą bo to też było po jakiejś naprawie (na tym się skończył temat).
No ale u niego wcale nie było zmian na zimno a potem dopiero zaczynało cokolwiek działać.
Pomyślałem, że napiszę bo ... co mi szkodzi :)

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-16, 23:56

http://moto.allegro.pl/item364186034_te ... yczne.html
Taki oto olej wlałem ale jezdziłem na nim przed remontem skrzynki i było ok

[ Dodano: 2008-05-17, 00:01 ]
z dnia na dzien skrzynka sprawuje sie coraz lepiej tylko jeszcze tak do 3,5 , 4 tyś obr/min i wtedy cały dzień idealnie może ten zaworek kulkowy tam nie powinien siedziec bo na schemacie z 91 r. go niema a ja go dołożyłem

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-17, 08:05

ja mam z 93 i w nim jest ta kulka

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-17, 18:58

tak jak pisałem z dnia na dzien coraz lepiej dzisiaj było wspaniale od samego startu z rana bieg za biegiem wchodził idealnie ,łagodnie bez szarpnięć zobacze jak przez pare dni będzie tak chodzic to nie będe szukał dziury w całym ,no a jak nie to zaczne od regulacji pasów przez tłok pasa aż do wyjęcia zaworka kulkowego.
jeszcze pytanko wsteczny mi wchodzi z rana tak po 4-5 sek. jak jest z waszymi EX ????

[ Dodano: 2008-05-17, 18:59 ]
A zapomniałem dodać przed remontem było to samo z tym wstecznim

chevidan

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-17, 21:23

nie żebym chciał straszyć,od krakania też tu nie jestem ale może to być nieszczelność na tłoku kosza sprzęgłowego od wysokich biegów i biegu wstecznego.jeżeli z 3-cim biegiem jest wszystko super czyli skrzynia nie zwleka z jego załączeniem,nie występuje niewymuszona redukcja z 3 na 2(np.przedwczesna)lub jedziesz spokojnie na 3-ce i nagle wbija się dwójka bez powodu to może to być tłok taśmy wstecznego(nieszczelny).to jest lepsza opcja bo tylko trzeba michę zwalić i wymienić uszczelnienia tłoka.
Ostatnio zmieniony 2008-05-17, 21:25 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-18, 13:16

chevidan, po przeczytaniu twojego postu biegiem do fordziny ze stoperem więc wsteczny na zimnym wchodzi po 1,5 sek. do max 2 sek. chyba jestem troche wyczulony na tą skrzynke
Ostatnio zmieniony 2008-05-18, 13:17 przez kizio 730, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-18, 18:50

Do 2s opóźnienia dla tych skrzyń to jeszcze ujdzie, szukałem kiedś o tym, i przeczytałem sążniste dyskusje z forów amerykańskich, gdzie się wypowiadali ludzie mający olbrzymie doświadczenie z automatami, i po prostu "ten typ tak ma".

chevidan

Re: Skrzynia już w aucie

2008-05-18, 20:53

nie no 2 sekundy to jest ok.pisałeś 4-5 sekund a to już jest najczęściej nieszczelność.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”