Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
manius

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 14:45

OBD2 w USA jest obowiazkowe od 01.01.1996

jesli ten explo jest 95 to musi tam byc tabliczka "OBD II compliant"
Załączniki
16piniso.jpg
16piniso.jpg (5.6 KiB) Przejrzano 9483 razy
obd.jpg
obd.jpg (34.4 KiB) Przejrzano 9483 razy
connector.gif
connector.gif (4.08 KiB) Przejrzano 9483 razy

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 14:51

Jak on jest 95 ale ma jeszcze EECIV, to nie ma OBD2, choćby nawet konstytucja USA mówiła co innego... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 20:00

ok tak wyglada tps ktorego mam

oznaczenia na wierzchu:

AA 1A11B

F4SF 9B989
Załączniki
tps2.jpg
tps2.jpg (8.61 KiB) Przejrzano 9461 razy
tps1.jpg
tps1.jpg (15.5 KiB) Przejrzano 9461 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 20:54

Rada - generalnie jeśli chodzi o sprawdzenie, a nie podmianki, to wszystkie TPSy Forda z tej epoki (nieważne jakie mają wtyczki czy mocowania) mają na skrajnych pinach zasilanie 5V i masę z EEC, a na środkowym liniowy sygnał TPS, w granicach 0.6 - 4.5V, i mierzy się je tak samo; to tylko liniowy potencjometr obrotowy...

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 22:11

wg mnie i manuala mam OBDI (EECIV)

zgodnie z tym co napisał Daniel schytałem błędy przy pomocy CHECK ENGINE
31 EGR VALVE Position Sensor out of range (low)
33 EGR valve not opening; insufficient flow detected


to tłumaczyło by osłabioną moc silnika i wskazywało na to, że z TPS-em jest raczej ok. Nie wiem jak to się ma do falowania obrotów (przy 50km/h 1000-1500 obr)
Wg speca od skrzyń problemy z silnikiem mogą odbijać się na pracy skrzyni biegów i powodować prawdopodobnie miganie kontrolki OD.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 22:19

cos klopoty z recyrtkulatorem - egr popularne ostatnio - daniel niedawno przerabial problem w aucie klienta.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 22:21

Nie wiem jak to się ma do falowania obrotów (przy 50km/h 1000-1500 obr)
Wg speca od skrzyń problemy z silnikiem mogą odbijać się na pracy skrzyni biegów i powodować prawdopodobnie miganie kontrolki OD.
Falowanie obrotów to raczej wina EGR i okolic, no ew. ISC ("silniczka krokowego") albo sond lambda, niż TPS, a z tą skrzynią to święta prawda, jak obroty falują, EGR się wali itp. to skrzynia może zgłupieć.

chevidan

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 22:28

a więc expo 2 95 ma oba złącza diagnostyczne?tego nie wiedziałem.błąd 33 w expo 1 to normalka,bo nie mają egr.w expo 2 jednak to coś jest skopane.musisz prześwietlić temat.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 22:53

Problem skrzynki pojawia się po jakimś czasie (max 20 km), prawdopodobnie zła praca silnika ma ogromny wpływ na pojawiający się błędu skrzynki i miganiu kontrolki o/d.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 22:59

W ogólności to prawda, że jak masz błędy na EEC i jeśli silnik na postoju czy w testach faluje, czy ma jakieś inne problemy, to można domniemywać, że to wpływa na mruganie OD czy problemy ze skrzynką, ale w szczególe nie zapominajmy, że odwrotnie też może się zdarzyć - waląca się z jakichś powodów skrzynka może zapalać OD i dziwnie obciążać silnik, co powoduje falowanie obrotów i "pomieszanie" w EEC. Najczęściej zachodzi pierwsza sytuacja, ale nie zapominać od odwrotnej...

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 23:11

zauważalne falowanie jest przy 50- 55km/h z 1500-1000 obr, po przekroczeniu 60 km wszystko jest juz okay.
Podczas postoju brak obiawów falowania.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

chevidan

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-20, 23:22

takie falowanie jest objawem nie pracującego egr(cały czas zamknięty)w manualu obiawem jest szarpanie w automacie falowaniem obrotów.napraw egr i myślę że będzie ok.

sarelka

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-09-28, 21:10

dzisiaj wymienilismy kabelki, załozylismy platynowe swiece, czekamy na zawor PCV i EGR Solenoid. Po wymianie zaworow silniczek powinien pracowac jak złotko.

Po wymianie kabelków (miały ci one przebicie) autko lepiej pracuje. Oczywiście zrobilismy to serwisie z braku wolnego czasu.
A i piaste z przodu wymienilismy.

Pozdrowionka

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TPS- położenie przepustnicy

2007-10-12, 22:17

Zamowiłem czesci w ASO FORD'a w Gdansku - realizacja zamowienia 9 dni

EGR Solenoid - koszt 245 PLN / w Niemczech 57 EUR (2 tygodnie)/ USA okolo 50 $
zawor PCV- koszt 40 PLN / w Niemczech 6,9 EUR (2 tygodnie)/ USA okolo 5 $

PS.

w serwisie aut amerykanskich gosciu za EGR Solenoid chcial mnie przekrecic na 550 PLN
Ostatnio zmieniony 2007-10-12, 22:18 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Wróć do „WARSZTAT”