Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Sztywny tył

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Sztywny tył

2008-06-01, 20:30

coś się porobiło z dnia na dzień... odkąd założyłem nowe fele tył niesamowicie się usztywnił... nivo jakby nie działało. Auto jeździ jak taczka, podskakuje na wybojach niesamowicie. Kontrolka NIVO nie świeci więc niby wszystko jest OK... zaglądać do NIVO? chyba wymienię amorki na normalne bez tego elektronicznego badziewia. Co myślicie?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Sztywny tył

2008-06-01, 21:20

Jankes, jak podnioslem mojego na nivo to tez tak mialem,ale Ty chyba nic nie motales przy tym czujniku.........?
Tyl byl tak sztywny,ze balem sie w zakretach i natychmiast mu odpuscilem.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Sztywny tył

2008-06-01, 22:00

nic nie robiłem. Zaledwie założyłem koła... raptem 265/70/17 na stalowych felgach. Tył momentalnie usztywnił się. Przy najbliższej okazji zajrzę co tam w trawie piszczy... czy raczej co tam w tyle się dzieje.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Sztywny tył

2008-06-01, 22:25

a czy aby to nie 17"koła na naszych drogach?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Sztywny tył

2008-06-01, 22:37

muszę sprawdzić ciśnienie bo mogłem lekko przesadzić... ale czyżby jeden cal mógł zrobić taką różnicę???

jeżdżę Mercem ML też z kołami 17" na oponach 275 i nie ma żadnego efektu sztywności.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Sztywny tył

2008-06-01, 22:48

ML ma niezależne zawieszenie,to inna bajka.
w ex 1"felgi + pewnie europejskie opony(twarde,"szybkie")i już masz sztywne auto.jak staniesz na zderzaku to pwnie ex rozbujasz i sztywny nie będzie,a chodzi o nie wybieranie przez oponę nierówności.
Ostatnio zmieniony 2008-06-01, 22:52 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Sztywny tył

2008-06-01, 23:03

ML ma niezależne zawieszenie,to inna bajka.
w ex 1"felgi + pewnie europejskie opony(twarde,"szybkie")i już masz sztywne auto.jak staniesz na zderzaku to pwnie ex rozbujasz i sztywny nie będzie,a chodzi o nie wybieranie przez oponę nierówności.
no właśnie nie... jak stanę na zderzaku to auto jest sztywne... zupełnie jakby amorki zamarzły
Ostatnio zmieniony 2008-06-01, 23:05 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Sztywny tył

2008-06-01, 23:18

w takim razie opuść go na nivo do zera i sprawdż wtedy.jeżeli dalej będzie sztywny to musisz odkręcić amosie i sprawdzić czy działają.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Sztywny tył

2008-06-03, 13:12

no i znalazłem powód... dość prozaiczny... wszystkie opony miały po 4 atmosfery. Kupiłem całość (opony i felgi) jeszcze przed wyjazdem z US i nie sprawdzałem jak są napompowane a tu proszę...
:)

teraz mam OK... tył dzisiaj właśnie lekko dźwignąłem i zobaczymy czy przodu nie będę musiał podkręcić by wyrównać... tył był już tak zrypany, że resory wyginały się w drugą stronę.
:eek:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”