Ja bym nie był aż takim optymistą w zastosowaniu "strumienicy"...
Jaką strumienice zastosowałeś? (chodzi o budowę wewnętrzną)
Podejrzewam, że wsadziłeś ostatni chłam bo za te pieniądze wątpię żeby Ci dobrali strumienice o parametrach odpowiednich do ilości wydalanych gazów spalinowych przez akurat twój silnik.
Strumienice montuje się w rajdowych samochodach po dokonaniu odpowiednich testów. Nawet do tego stopnia że przy różnym "zestrojeniu" silnika montuje się różne układy wydechowe.
Nie piejcie nad pseudo strumienicami!!
Taki sam efekt a może nawet lepszy osiągniecie stosując odpowiedni tłumik przelotowy.
Mocy przybędzie i tak i tak przy wycięciu katalizatora a zamiast czegoś co szumnie nazywają strumienicą wkładając odpowiednio dobrany tłumik przelotowy "rozprężny" zaoszczędzicie sąsiadom w nocy budzenia głośnym wydechem.
A oto cytat z forum ELEKTRODA - tytuł
Jak działa strumienica i co ona daje ??
Pytanie...
Witam. Tak jak w temacie. Jak działa strumienica i co ona daje ?? Czy jej działanie jest takie jakie w opisach ??
a oto jedna z mądrzejszych wypowiedzi....
"najprawdopodobnij masz strumienice luskowa - wraz z usunieciem kata pewnie zabierze z 10 % mocy...
nawet jesli w jakims aucie strumienica wstawiona w miejsce kata (sprawnego) pomoze to tylko w jakims okreslonych (bardzo waskich) obratach i na 99 % nie bede to obroty mocy max - raczej momentu...
w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata."
Tak więc nie podniecał bym się za bardzo...

Służę radą i pomocą techniczną...
FON 666131133