Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-11, 18:03

Pilnie potrzebuje komputerowej diagnostyki mojego Smoka. Nagli mnie czas, wiec moze jakby ktos przebywal w mojej okolicy (np. podczas bitwy grunwaldzkiej), to zapraszam - wdziecznosc moja bedzie sowita.
Pacjent: Auto co prawda jest z ExII OHV z 1995 roku, ale posiada juz OBD2 (pod maska nie ma zlacza OBD1). W okolicy nie ma nikogo, kto by mial taka mozliwosc. W ASO Olsztyn takze rozlozyli mi rece.
Symptomy: wyglada na lewe powietrze, ale ze wstepnych ogledzin i wymianie przeplywomierza zdrowie (Smoka jak i moje) nie poprawilo sie. Auto czasami pracuje poprawnie przez 15 minut, potem zaczyna sie dlawic i nie wchodzi powyzej 3000 obr., ponadto zaczal sie zachowywac, jakby pracowal tylko na 4 cylindrach. Po paru (15 razy na 2 minuty) przegazowaniach sytuacja wraca do normy, no i po znowu kilku minutach zawiesina obrotow z gasnieciem wlacznie.
Zalecenia: podlaczyc do kompa, bo wymieniajac wszystkie czesci powoli zbankrutuje, ale i auto moze bedzie sprawne.
Ratujcie :-(
Jest: Mazda Premacy
Było: BMW E34, Fiat 126p, Seicento, Ford Escort, Explorer I, II, Fiesta, Mondeo, Honda Civic, Isuzu Trooper, Mazda 121, 323F, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Safrane, SAM (Muscel+UAZ), UAZ 3.0d

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-11, 18:11

jak masz czas to bujnij sie pod wawe - mam skaner i oprogramowanie - tylko ze jak wyjdzie blad skladu mieszanki to i tak mozliwosci bedzie calkiem sporo, wezyki podcisnienia, uszczelki kolektora ssacego dol/gora, itd itd....

druga sprawa to moze byc zawieszajacy sie wtrysk paliwa - zalewa wtedy i zaczyna sie problem.

a jak chodzi kickdown ? redukuje jak nalezy ? moze jeszcze glupieje na czujniku polozenia przepustnicy ...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wincel

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-11, 18:16

Objawy o ktorych mowisz mialem i ja.
A wiec moze to to samo---tlumacze i objasniam.
U mnie bylo to zasilanie pompy paliwa w duzym skrucie,to znaczy nielaczyl jeden pin na przekazniku od pompy pod maska i tak sie dzialo.....tez sztab niemieckich naukowcow dumal nad autem i nic nie wymyslili.Dopiero jak wracalem do domu ze stacji obslugi i mi zaczal wariowac, wysiadlem z auta i zaj......alem mu skopa .i ....................wskoczyl na nomalne obroty...----wiec sugeruje sprawdzenie polaczen elektrycznych...zreszta moge sie mylic , no i ja mam jedynke wiec ??? ale sprawdzic nie zawadzi

Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-11, 18:39

Na 1 i 2 biegu muli i nie ma mozliwosci szybkiej zmiany biegu ze wzgledu na te 3000obr., na 3 i 4 jedzie juz normalnie, bo przelacza przy 2500 :). Co do kickdownu to patrz na sytuacje z 1 i 2 biegu.
Jezeli bede juz gdzies ruszal w teren sprawdzac, to od razu bede prosil o zalatwienie miejscowego warsztatu, ktory zna sie na robocie i ma szybki dostep do czesci :)
Jest: Mazda Premacy
Było: BMW E34, Fiat 126p, Seicento, Ford Escort, Explorer I, II, Fiesta, Mondeo, Honda Civic, Isuzu Trooper, Mazda 121, 323F, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Safrane, SAM (Muscel+UAZ), UAZ 3.0d

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-11, 19:23

niestety kolego masz OBD I

potrzebny Tobie jest skaner do OBD I:

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... code+reder

Jezeli chcesz to zapraszam do Gdanska

zlącze OBD II pod kierownica nie dziala, tylko to pod maska OBD I

nadmieniam mam 95 EX II
Ostatnio zmieniony 2008-07-11, 19:34 przez mika, łącznie zmieniany 6 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-11, 19:44

niestety kolego masz OBD I
Tez tak myslalem, tyle ze pod maska nie znalazlem koncowki OBD. Chyba ze ktos ja uj....., no ucial :) Pozostaje wiec opcja, ze faktycznie w moim egzemplarzu dziala OBD II.
Nr produkcyjny mojego to 19799, produkcja 08.1995, wersja kanadyjska.
Jest: Mazda Premacy
Było: BMW E34, Fiat 126p, Seicento, Ford Escort, Explorer I, II, Fiesta, Mondeo, Honda Civic, Isuzu Trooper, Mazda 121, 323F, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Safrane, SAM (Muscel+UAZ), UAZ 3.0d

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-11, 19:46

OBD II w EX dziala od 1997
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

basstian

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-12, 00:22

rkosa, z Działdowa do nas masz niedaleko , zapraszmy na kawe i tescik elektroniki :-)

olo
Posty: 95
Rejestracja: 2007-12-29, 16:30
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-13, 18:07

u mnie jak mafa miałem padniętego było podobnie lecz nie tak samo z tymi obrotami.Przy okazji tej awarii zacząłem od wymiany filtrów powietrza ,paliwa,wymieniłem oringi przy wtryskach paliwa bo ciekło,Dzwoniłem do gościa który przywrócił mój samochód do stanu takiego jaki był przed problemami z obrotami.Nie wiem ale warto sprubować zrobić to co mi wytłumaczył przez telefon.Poniżej rys. ( prawie picasso) korpusu przepływomierza. 1 to kierunek przelotu powietrza 2 to śrubki które musisz (o ile chcesz sprubować tej opcji ) odkręcić i zdemontować aluminiową blaszkę o wym ok 1,5 cm x 4-5cm.Zapiera się że powinno pomóc o ile nie siedzi gdzieś inne licho

[ Dodano: 2008-07-13, 18:11 ]
te działania mają oczywiście sens wtedy kiedy jest coś nie tak z zasysanym powietrzem.
Załączniki
DSC01939.JPG
DSC01939.JPG (140.65 KiB) Przejrzano 4108 razy

Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-18, 15:09

No i sie wyjasnilo - OBDII w moim dziala w 100% !!! Mozliwe, ze do Kanady (mam wersje kanadyjska - liczniki w km/h, chlodnica oleju ASB) wysylali egzemplarze juz z pelnym podlaczeniem OBDII.
Zczytalo bledy i poszedl do naprawy - podal blad przeplywomierza, EGR, czujnika polozenia walu... . Najlepsze bylo, jak odlaczylismy 3 kable zaplonowe, a silnik pracowal dalej takim samym rytmem jak poprzednio :)
Jest: Mazda Premacy
Było: BMW E34, Fiat 126p, Seicento, Ford Escort, Explorer I, II, Fiesta, Mondeo, Honda Civic, Isuzu Trooper, Mazda 121, 323F, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Safrane, SAM (Muscel+UAZ), UAZ 3.0d

chevidan

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-18, 17:29

to samo przerabiałem wczoraj u kolegi "czarnego"
chodził jak by palił na trzy gary(prawe).winny był egr otwarty na maxa i zacięty.

basstian

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-19, 11:53

rkosa, czym testowałes?

Awatar użytkownika
rkosa
Posty: 324
Rejestracja: 2007-08-07, 08:35
Lokalizacja: Elbląg
Model Explorera: były, ale się zmyły

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-20, 11:37

Launch X-431 Infinite - okazalo sie, ze znajome chlopaki z Ciechanowa kupili sobie wlasnie te urzadzanko i sie mi nie pochwalili :)
Jest: Mazda Premacy
Było: BMW E34, Fiat 126p, Seicento, Ford Escort, Explorer I, II, Fiesta, Mondeo, Honda Civic, Isuzu Trooper, Mazda 121, 323F, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Safrane, SAM (Muscel+UAZ), UAZ 3.0d

basstian

Re: Prosba o pomoc - diagnostyka

2008-07-20, 11:49

NO fajny testerek ale troche drogi ;-( swoja droga musze sprawdzic u mnie moze tez ma juz OBD II co znacznie ulatwilo by diagnostyke .

Wróć do „WARSZTAT”