Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
czaja
Posty: 16
Rejestracja: 2008-07-03, 12:46
Lokalizacja: POLKOWICE

załączanie 4x4

2008-07-19, 20:33

Witam panowie mam nastepujacy problem o ktorym nie mialem pojeciaa mianowicie podczas zalanczannia napedu z automatu na 4x4 niby wszystko odbywa sie ok zapala sie kontrolka ze napedy sa zalonczone i powinno byc ok ale to zludzenie bo w dalszym ciagu zalonczony jest tylko tylny most komputer nie wykrywa zadnego błedu a przod nie zalonczony. KOCHANI JAKA PRZYCZYNA POMOCY!!!!!!

Włączać nie włanczać! Yony
Ostatnio zmieniony 2008-07-19, 22:44 przez czaja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: załączanie 4x4

2008-07-19, 20:46

Elektrycznie zapinany napęd 4X4. Praktycznie przy zapinaniu napędu powinieneś wyczuć, że coś sie dzieje pod podłogą bo silniczek na reduktorze zapina 4X4. Jeśli nadal nie masz przodu zapiętego to wina leży albo w reduktorze albo w silniczku zapinającym. Problem w tym, że jeśli świeci światełko 4X4 to raczej czujniki wyłapały, że się zapięło... stawiam na reduktor jeśli już bo dwójka nie ma sprzęgiełek na kołach... dwójka jest spięta cały czas, wał się kręci a zapina reduktor.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

czaja
Posty: 16
Rejestracja: 2008-07-03, 12:46
Lokalizacja: POLKOWICE

Re: załączanie 4x4

2008-07-19, 21:50

moze to kretynsko zabrzmi ale co to jest dwojka i ile moze kosztowac taki reduktor???

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: załączanie 4x4

2008-07-19, 22:06

sorry... "dwójka" to w naszym żargonie Explorer rocznik 1995-2001. Auto te ma tak zbudowany napęd przodu, że koła i wał obracają się stale nawet jak włączony jest tylko napęd na tylne koła. Dopiero gdy wciśniesz przycisk 4X4 elektryczny silniczek na reduktorze zapina przedni napęd. Najczęściej padającą częścią nie jest sam reduktor a właśnie ten silniczek, który napęd zapina. Można ewentualnie sam silniczek wymontować, rozebrać, wyczyścić, nasmarować i zamontować do auta. Powinien działać. Może też być tak, że wystarczy przeczyścić same styki. Jeśli jednak nie wiesz za bardzo jak trzymać w ręku klucze i jak grzebać pod samochodem to radzę zgłosić się do jakiegoś warsztatu, który ci to naprawi. Spróbuj popytać forumowiczy o jakiś polecany warsztat w okolicy. Chętnie bym ci pomógł ale jestes trochę nie po drodze... sorry.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: załączanie 4x4

2008-07-20, 00:45

ale może być też tak że sprzedający chcąc ukryć wadę podpiął kontrolki na sztywno i się świecą trzeba by sprawdzić czy w momencie załączania napędów pracuje shift motor pod samochodem :P
najlepiej wjechać na kanał i włączać napędy a ktoś pod autem niech sprawdza czy słychać pracę silniczka
a dopiero potem będziemy dumać co padło :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

basstian

Re: załączanie 4x4

2008-07-20, 12:07

W dwojce o ile sie nie myle to 4x4 HI dopina sie pneumatycznie na prawej przedniej połosi i reduktor w tym momencie nadal pozostaje bez zmian . Steruje tym zestaw zaworów pod prawym reflektorem . A i wazny jest w tym momencie akumulator cisnienia ( taka kula plastikowa ) .
Ale kolega pisze ze przelacza z AUTO na 4x4 wiec wnioskuje ze chodzi o inny typ napedu ?
No chyba ze chodzi o włączenie 4x4 Low to nalezy to zrobic na N i z wcisnietym hamulcem ( tak tylko dodam ) .
Ostatnio zmieniony 2008-07-20, 12:09 przez basstian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: załączanie 4x4

2008-07-20, 13:25

W pozniejszych "dwojkach" sa trzy pozycje - AUTO, HI, LOW

Auto - czyli dopinany przod przy wykryciu uslizgu tylnych kol, HI czyli 4x4 bez reduktora i LOW czyli 4x4 z reduktorem.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

chevidan

Re: załączanie 4x4

2008-07-20, 20:44

z doświadczenia wiem że z oznaczeniem przy włączniku napędów nie ma reguły.są pierwsze EXII z AUTO jak również z 4X4 high.w pierwszych EXII jest napęd dopinany jak wspomniał Basstian wolnobieżką na prawej półosi.tam wystarczy wysunięty przewód podciśnieniowy(na elektrykę bym nie stawiał bo sterownik by wykrył błąd).
proponuję po włączeniu napędu na przód położyć kogoś pod auto(ale nie rozjechać)i zobaczyć czy kręci się przedni wał.jeżeli tak to winy trzeba szukaś w wolnobieżce jeżeli nie to może ktoś zdemontował łańcuch w reduktorze przenoszący napęd na przedni wał.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: załączanie 4x4

2008-07-21, 09:37

Daniel, ale w dwójce wał kręci się cały czas... to reduktor spina przód. Dwójka nie ma sprzęgiełek. Żeby sprawdzić czy 4X4 jest zapięte wystarczy podnieść przednie lewe koło i spróbować nim pokręcić. Powinno stawiać opór. Prawe koło dopina się dopiero przy włączeniu 4X4low.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: załączanie 4x4

2008-07-21, 09:52

Jakby co to możemy zerknąć któregoś dnia po pracy, aby nie dziś i we wtorek, myśle że mniej więcej się obada co jest nie tak ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

chevidan

Re: załączanie 4x4

2008-07-21, 16:17

Daniel, ale w dwójce wał kręci się cały czas... to reduktor spina przód. Dwójka nie ma sprzęgiełek. Żeby sprawdzić czy 4X4 jest zapięte wystarczy podnieść przednie lewe koło i spróbować nim pokręcić. Powinno stawiać opór. Prawe koło dopina się dopiero przy włączeniu 4X4low.
nie Jankes.w pierwszych EX II to jest inaczej zrobione.reduktor dopina przedni wał(4X4high) względnie zmienia przełożenie(4X4 low)wtedy wał zaczyna się kręcić.w położeniu przełącznika na 2WD w nowszych EX wał się kręci bo jest spięty na sztywno z półosiami i nie ma wyboru ale w EX 95-97 jest coś w rdzaju sprzęgła na jednej z półosi i wał się nie obraca przy 2WD.działa to tak ze lewa półoś się obraca w czasie jazdy jednak nie przenosi napędu na wał tylko przez mechanizm różnicowy na drugą półoś która jest odpięta wolnobieżką.druga półoś kręci się w przeciwnym kierunku jednak tego nie widać bo jej część przed wolnobieżką jest w obudowie mostu.dalsza część prawej półosi obraca się zgodnie z kierunkiem jazdy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: załączanie 4x4

2008-07-21, 16:33

no właśnie... ja nie popatrzyłem na jego rocznik... sorry, my bad.

A więc napęd najlepiej sprawdzić w terenie lub na śniegu. Do zimy jeszcze trochę zostało... Skoro kontrolka 4X4 świeci to znaczyłoby, że reduktor zapięty... no chyba, że łańcuch w reduktorze został zdjęty.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: załączanie 4x4

2008-07-31, 08:43

U mnie niestety przestał załączać :-(
Wtyczki sprawdzone, przeczyszczone i nic.
Mam tylko pytanie, czy przy padniętym shift motorze nadal będzie działać podświetlenie konsolki napędów ( EXI) bo u mnie nie świeci sie w ogóle?
Pierwsze objawy jakie miałem to było samoistne zapalanie się tych pomarańczowych diód (kropek) przy przełącznikach, ale to przechodziło samo, podejrzewałem wilgoć na wtyczkach. Teraz padło wszystko i nie słychać w ogóle żadnych odgłosów z shift-moto.
Przejrzałem bezpieczniki - wszystkie całe. Co dalej sprawdzać ? Wyciągać shift-motor ?
Wydaje mi się, ze to jednak jakiś problem z prądem (ten brak podświetlenia konsolki).
Co myślicie na ten temat ?

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: załączanie 4x4

2008-07-31, 08:52

kszesz - przy nie działającym schiftmotorze kontrolki nie będą się zaświecać. Sprawdź, czy podczas wciskania włącznika słychać pykanie w sterowniku nad tylnym lewym nadkolem, jeżeli działa i połączenia masz dobre to wyciągaj motorek i rozbieraj, ponad miesiąc temu to przerabiałem.
w życiu piękne są/były/ tylko chwile....
----------------------------------------
...ale jedno wiem po latach,
prawdę musisz znać i TY,
zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy....

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: załączanie 4x4

2008-07-31, 09:01

Sprawdź, czy podczas wciskania włącznika słychać pykanie w sterowniku nad tylnym lewym nadkolem,
Nasłuchiwać przez nadkole czy bagażnik ? Z fotela kierowcy to raczej słyszałem tylko łomot pod podłogą jak się załączało, nic z z okolic nadkola ale może nie zwracałem uwagi. To pewnie raczej ciche kliknięcie będzie.

Wróć do „WARSZTAT”