2008-07-22, 23:11
w zasadzie było już o tym ale nie potrafię Ci powiedzieć pod jakim tematem.
a więc śmigając po mieście teoretycznie powinno się jechać na D a nie na OD,jednak w naszych realiach nikt nie jedzie po mieście 50km/h więc możma używać OD czyli nadbiegu.
bieg 2 to poprostu silna dwójka(pracuje na dwóch sprzęgłach) z której rusza auto i nie zmienia na inny bieg.służy jak sądzę do ruszania na śliskiej nawierzchni aby koła nie wpadały w poślizg.bieg 1 to znów poprostu jedynka używana w momencie gdy nie chcemy aby skrzynia zmieniała biegi na wyższe,dodatkowo służy do hamowania silnikiem przy ostrych zjazdach z niedużą prędkością(tak też jest na 2 ale przy prędkościach wiekszych)
przyczepy należy ciągnąć nie używając nadbiegu OD.
napęd 4x4 można używać tylko na śliskiej nawierzchni,względnie na szutrze,trawie.nie wolno używać tej opcji na suchym asfalcie.
4x4 low to przełożenie w reduktorze.służy do odciążenia skrzyni biegów w ciężkim terenie lub do burzenia domów taranem.