Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 13:01

grawitacyjnie to wyleci max 4 litry , a i to przy "dobrych wiatrach" :mrgreen:
pomyślimy i zrobimy tak , żeby było dobrze ;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 13:29

Mikado dobrze gada, 10l to mi obleciało kiedyś przy wyjętej skrzyni i konwerterze (małe płukanko konwertera i chłodnicy przy okazji, czyli parę l poszło w kanał). Tak normalnie statycznie to pięcioma litrami obleci.

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 13:34

Co można przekombinować? Jak będzie Dextron III to może być zła praca skrzyni? To może zapytam co kolega Mikado lał, gdzie kupił i za ile? Kurczę ja już głupieję. Kiedyś czytałem, że Dextron III najlepszy, teraz że jednak II? Wcześniej napisano, że czym wyższy tym mniej podatny na przegrzanie i bardziej gładko chodzi skrzynia. Jest np.: ze strony Castrola „Castrol TQ-D całkowicie spełnia wymagania Dexron® II D i jest odpowiedni dla wszystkich przekładni wymagających tego standardu. Castrol TQ-D jest rekomendowany w automatycznych skrzyniach i w układach wspomagania wielu typów pojazdów, włączając wszystkie poprzednie modele Forda zgodne ze standardem ESP-M2C166-H lub SQM-2C9010-A. Jest odpowiedni również dla przekładni półautomatycznych Leylanda wymagających specyfikacji E”. Cena za taką markę też będzie odpowiednia. Mechaników i w sklepach to lepiej się nie pytać. W temacie skrzyń nie można się od nich za wiele dowiedzieć. Mogę polegać tylko na Waszych doświadczeniach. Napiszcie co wlaliście i gdzie kupiliście. Może jakaś ankieta co kto używa i gdzie kupuje? No i ile oleju szykować ( po co robić jakieś zapasy) ? Kiedyś wyczytałem, że 15-17, teraz starcza niektórym 10l ( dla wymiany dynamicznej).

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 13:46

mogę tylko pisać za siebie:
przy niemalże (100% nigdy się nie osiągnie) całkowitej wymianie oleju poszło mi troszkę mniej niż 10 litrów - liczmy 10
wlałem DX II taki jak przysługuje naszej skrzynce
oleje nazwijmy to nowocześniejsze mają inne parametry np. lepkościowe czy jak je tam zwał ;-) i dla starszych generacji skrzyń to może być potem przyczyną problemów, ślizgania, wyskakiwania etc.
...bo jeśli to nie jest zalecane (czytaj producent tego nie przewidział) to po co przepłacać i ryzykować? 8)

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 14:33

Marcin, Ford rekomenduje Dex3, tylko nikt nie wie po co, bo do C3 i pochodnych A4LD najlepszy jest Dex2 (ale nie do nowszych!)

Ja leję do A4LD olej Comma AQM, odpowiadający spec. Dexron II. Kropka. Do wymiany statycznej kupuje się 5l, do wymiany "nieco" dynamicznej (wyjęty i przepłukany konwerter, itp) 10l, do solidnej wymiany dynamicznej plus np. kilkukrotne płukanie chłodnicy itp 15l. Kropka.

chevidan

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 15:02

ja lałem quaker state dextron III tylko ten olej z quakera spełniał normy forda explorera 1.wymianę robiłem całkowitą,kupiłem 15l oleju trochę zostało-jakieś 2-3 litry.cena oleju z beczki 16zł/l.nie wiem jak w innych sklepach w tym gdzie kupowałem mogłem zaufać że nie ma lipy,cena w org opakowaniu 18zł/1l.co do oleju to ogólnie trochę za mocno się czepiacie nazwy oleju(dextron II,III)nie będę się rozwodził nad tym tematem,bo trochę by zeszło.zasada jest taka że do forda explorera lejemy olej o odpowiedniej specyfikacji,żaden inny.jeżeli jakiś producent podaje że mineralny olej dextron I,II,III,IV ma specyfikację forda to wlewamy i śmigamy.szukając po całym mieście oleju w wielu firmach,oznaczenia olei"dextron"u różnych producentów były rozmaite więc nie należy się sugerować nazwą producenta,podawanym odpowiednikiem "dextron ?"tylko specyfikacją.marcin 13,wlałem quakera i skrzynka chodzi tak jak powinna.olej czyściutki,na wybieranie biegów reaguje natychmiast(zimny,gorący silnik),nic się nie ślizga,temperatura oleju max 80 stopni.jak wlałem wcześnie olej dextron II ktory nie posiadał specyfikacji forda to skrzynka nie chciała chodzić.kupiłem odpowiedni olej wymieniłem "statycznie"-dalej nie chciała chodzić.dopiero po całkowitej wymianie jest ok.to chyba na tyle.jeżeli ktoś jest zainteresowany to dowiem się dokładnie który olej jakiej firmy można zastosować a wybór producenta zależy już od was.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 16:03

chevidan, mieszasz teraz nieco. Dexron (nie - dexTron) to nie jest nazwa tylko właśnie specyfikacja i nazwa zastrzeżona General Motors, najpopularniejsza w Stanach i dlatego powszechnie rozmawia się o generacjach ATF w terminologii "dexronXY" a nie M2C166-H czy inne MerconV czy co tam Fordowi aktualnie padło na umysł. I cyferki po Dexron mówią wszystko o specyfikacji. Do A4LDe czyli Explo1 (czy Scorpio1, itp, w latach cirka 87 do 96) Ford zaleca Mercon/ESP-M2C166-H co jest ekwiwalentem DexronaIII i jest, w dość dobrze ugruntowanej opinii, sporą pomyłką, bo do skrzyni konstrukcyjnie wywodzącej się z lat 70 każą lać olej z końca lat 80. Dużo fajniejszy w A4LDe jest ekwiwalent DexronII - ale nikt nie KAŻE przecież lać coś, czego Ford nie zaleca! W zasadzie oleje sa kompatybilne w dół, przynajmniej o 1 stopień, tj. do skrzyni chodzącej na dex2 można lać dex3, na dex3 można lać dex4 czy Mercona V, itp, i powinno to JAKOŚ jeździć, ale będzie "ślisko". Ale jak ktoś chce mieć szybką i sztywną skrzynię, to leje odwrotnie, o stopień starszy - albo kupuje za grube $$$ tuningowe dodatki do ATF, które z Mercona V czy DexronaIV zrobią ekwiwalent poczciwego DexronaII ;)

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 16:53

Boni nie czepiajmy się jednej literki :ban: , jakie to ma w końcu znaczenie?
twierdzisz autorytatywnie, że na wymianę dynamiczną potrzeba 15 litrów
nie rozśmieszaj mnie, ja twierdzę , że potrzeba 16,3 litra i co Ty na to?
kompletnie bezsensowna dyskusja
gdybyś napisał: robiłem, wymieniałem, płukałem etc. i poszło mi 15 litrów - to bym zrozumiał :-/

bardzo mnie cieszy jak ktoś opisuje co zrobił, podpowiada innym jak to zrobić, żeby było łatwiej lub wogóle możliwe

pozdrowienia
:-)

chevidan

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 17:11

Dextron III / Mercon mineral ATF


Dextron III / Mercon mineral ATF: mineralny olej do automatycznej skrzyni biegów, Ford ESP-M2C 138-CJ, Ford M2C 166-H, GM, Allison C4

no więc co do samej nazwy dextron-dexron tylko w polskim języku nazywa się ten olej przez "T"nie wiem dlaczego,być może to ogólnie przyjęta wymowa a za razem pisownia możliwe że ze względów fonetycznych.nie zastanawiałem się nad tym bo to nie jest zbyt istotne.poniżej stronka quakera i tam na opakowaniu dexron a w opisie dextron

http://www.quakerstate.pl/oleje_silniko ... adnie.html

co do oleji producenci czasem wymyślają jakieś dziwne oleje aby zaopatrywać się w nie w serwisie,ale w expo oliwka powinna być jak wyżej.boni jeżeli skrzynka chodzi ci na byle jakim DEXRON-IE II to tylko się cieszyć,zawsze parę złotych w kieszeni.moja nie chciała chodzić na takim.ruszała z II biegu,nie zmieniała biegów na zimnym,strasznie szrpała.
Załączniki
dextron3.jpg
dextron3.jpg (9.99 KiB) Przejrzano 7133 razy

chevidan

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 17:32

nie będę zamieszczał spisu wszystkich firm które produkują oleje o odpowiedniej specyfikacji.wystarczy wpisać nawet na wp.pl "Ford M2C 166-H" masa firm z DEXRON-EM II,III z odpowiednią specyfikacją.

kris

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 17:45

Dwa miesiące temu zalałem skrzynkę olejem Quaker State(minerał). Smiga jak należy. Cena myślę też bardzo przystępna, kupiłem tu: www.motosklep.net.
Ostatnio zmieniony 2007-09-26, 17:47 przez kris, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 20:33

Boni nie czepiajmy się jednej literki :ban: , jakie to ma w końcu znaczenie?
twierdzisz autorytatywnie, że na wymianę dynamiczną potrzeba 15 litrów
nie rozśmieszaj mnie, ja twierdzę , że potrzeba 16,3 litra i co Ty na to?
kompletnie bezsensowna dyskusja
gdybyś napisał: robiłem, wymieniałem, płukałem etc. i poszło mi 15 litrów - to bym zrozumiał :-/
bardzo mnie cieszy jak ktoś opisuje co zrobił, podpowiada innym jak to zrobić, żeby było łatwiej lub wogóle możliwe
pozdrowienia
:-)
Luzik, mikado, bo nie wiem o co ci idzie (chevidana "bronisz"? :shock: przecież sam się obroni, przede wszystkim niewątpliwą wiedzą i doświadczeniem). Ustalmy że piszę tylko o tym co wiem i co zrobiłem, jak nie jestem pewien, to piszę w trybie warunkowym.

1) Literka literką, ale SPECYFIKACJA nazywa się Dexron, jak laik będzie szukał po sklepach, forum albo guglał, szczególnie po angielsku, to już ta literka mu namiesza, wiem, bo dawno temu mi namieszała... dextron to powszechny błąd, ale po co go powielać.
2) Ponieważ nie kupuje się oleju w opakowaniach 16,3 litra, dlatego piszę w zaokrągleniu do 5l, i kupuję w bańkach 5l, bo po co ma mi 13 czy 7l zostać z 20l bańki, ja usług nie prowadzę. Robiłem w swoich i z kolegami takie i owakie wymiany, z różnymi płukaniami i rozbieraniami, i niestety, na statyczną trzeba se kupić minimum 5, na nieco większe płukanki z rozbiórką 10, na porządną dynamiczną albo z full płukaniem 15. Oczywiście że idzie różnie, na statyczną raczej cała piątka, na full płukanie można i 20 zużyć, jak ktoś se 10 razy przepłucze wyjęty konwerter litrem, ale to są bezsensowne rozważania, ja tylko podpowiadam ile moim zdaniem trzeba MINIMUM mieć pod ręką, żeby zacząć daną robotę (BTW pouczające - w sobotę koledzy po nocy szukali ATFu po całej Łodzi, bo włożyli suchą używkę do Scorpio, a w nerwach zapomnieli, że 5l to na wymianę, ale suchej skrzyni do jazdy to 5l nie zaleją :-| ).

chevidan, Comma AQM=DexII to akurat nie jest taka zupełnie dolna półka olei i bardzo tania nie była ;) jakoś jest w podobnej cenie do tego QS DexIII co powiadacie (a co do samego QS - nie wiem jak teraz, ale 10 lat temu to były naprawdę super produkty).

A przyszło mi też co innego do głowy - jeśli masz 95, w 95-96 Ford konstrukcyjnie przestawił A4LDe na DexIII (wymienili tarczki sprzęgieł na inny materiał, takie jak są w nowszych) i może dlatego twoja już nie chodziła dobrze na DexII. To jest znany problem przy remontach, sprzedają ludziom zestawy tarczek od 4R55 czy 5R55 jako zamienniki do A4LD, a potem trzeba lać minimum DexIII/MerconaV, bo inaczej sprzęgła nie łapią i nie jeździ dobrze; potem ludzie nie wiedzą, czy źle coś zrobiono przy remoncie, czy co za cholera, a to tylko ignorancja i burdel w częściach zamiennych u dostawców.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 21:16

nie wiem co mnie napadło :mrgreen:
może trochę mnie wkurzyło, że rzeczy niewymierne są sprowadzane do pewników
może to, że po wspawaniu dzisiaj nadkola nie mogę teraz otworzyć drzwi... :mrgreen:

pozdro

chevidan

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 21:22

oleju comma nie znam,nie spotkałem się jeszcze z takowym.oleje quakera uważam za dobre,zacząłem je używać w mniej więcej 1990 roku.były trudno dostępne i dosyć drogie.wszystkie amerykany-automaty na tym oleju ujeżdżałem i jak wcześniej pisałem nigdy nie miałem problemu ze skrzynkami.trans am-em zrobiłem 100tyś km,non stop but przy prawie 300KM i nic się nie działo,podobnie w oldsmobilu delta 88 z policyjnym silnikiem 5.7l którym jeździłem na taxi 4 lata,ciągle miasto korki.dlatego mogę powiedzieć że jeżeli ten olej nie jest lepszy to przynajmniej nie gorszy od innych.nie mniej wybór producenta zależy od upodobań.aha co do rocznika to mam 95 ale stera buda model do 94 i starą skrzynkę A4LDe.do skrzyni 4R44E to już koniecznie musi być olej w/g specyfikacji ponieważ wymagają tego płyta sterująca i zawory elektryczne nie dokońca wiem dla czego ale wiem to fachowca od skrzynek usa.
Ostatnio zmieniony 2007-09-26, 23:20 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej do automatu dla Explorer I

2007-09-26, 21:48

co myslicie o oleju Gulf?
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”