Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

dylemat

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

wilde
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-07, 00:23
Lokalizacja: Koło

dylemat

2008-08-06, 11:58

Witam. Mam problem związany z montażem instalacji gazowej. Proszę o poradę - jaki rodzaj instalacji zamontować? Jedni polecają sekwencję inni zwykłą a ja nie wiem co będzie lepszym rozwiązaniem. Jak to kobieta nie mogę się zdecydować więc poproszę o pomoc specjalistów :-) Dla mnie najważniejsze jest to by samochód jeździł a nie stał u gazownika do poprawek bo jestem niezadowolona.

basstian

Re: dylemat

2008-08-06, 13:28

Najlepiej to wogóle nie montować :-(
Sekwencja bedzie chyba najodpowiedniejsza chociaz zwykle tez dzialaja .
Grubosc portfela ma najwieksze znaczenie .

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: dylemat

2008-08-06, 13:33

temat w sumie był wałkowany kilkakrotnie już na forum i jak do tej pory chyba nikt nie znalazł konsensusu :)

Ja nie jestem żadnym "specjalistą" a jedynie końcowym użytkownikiem najzwyklejszej instalacji gazowej (tzn "mikserówki") z reduktorem BRC ECO 140 KW

Z czysto ekonomicznego punktu widzenia uważam, że jeśli istnieje możliwość zamontowania zwykłej instalacji (tzn. nie sekwencji), to należy z tej możliwości skorzystać. Osobiście za instalację zapłaciłem kwotę rzędu 1300-1400zł, kiedy w tym samym czasie sekwencja była przynajmniej 1000zł droższa.
Jeśli dobrze pamiętam, to na forum są osoby, które pomimo zainstalowania sekwencji mają spalanie na tym samym poziomie co ja lub nawet większe - tym bardziej w moim odczuciu przemawia to za założeniem mikserówki (kolejny czysto ekonomiczny powód).

Nad kwestią technologiczną nie będę się rozwodził. Być może sekwencja zapewnia równiejszą pracę silnika i bardziej dynamiczną jazdę, jednak EXI to nie auto do jazdy 140-180km/h a raczej "cruser" dający możliwość wygodnego podróżowana, cechujący się łatwością poruszania w mniej przyjaznym terenie.

Ja używam mojego malinowego EX jako auta rodzinnego i do wypadów na wieś. W trasie jeżdżę max 110-120km/h bez zbędnych zrywów i niepotrzebnej brawury. Zwykła instalacja gazowa daje mi możliwość wyregulowania dawki gazu pod kątem własnego stylu jazdy - zazwyczaj skręcam dawkę gazu do potrzebnego mi minimum (poprzez dokręcenie jednego zaworu), a wyjątkowych sytuacjach zwiększam ją (np. przy jeździe z dużym obciążeniem lub holując inne auto). Oczywiście ktoś mógłby mi zarzucić, że silnik dostaje niewłaściwą mieszankę ale mam to w nosie. Stosuję tą technikę już w kolejnym moim aucie i daje mi ona satysfakcję w postaci zaoszczędzonych litrów gazu (czyt. zaoszczędzonych pieniędzy lub zwiększonemu zasięgowi mojego auta ;) )

tak więc ja mówię - mikserówka!

a co do gazownika, to znajdź takiego, żebyś nie musiała chodzić do poprawek :)

podam ci prosty przykład - koledze zainstalowali sekwencję i komputer sterujący wrzucili do komory silnika zawijając go w foliowy worek (tak go chroniąc przed wilgocią) :?
Mój "gazownik" ulokował komputer wewnątrz samochodu - ukryty pod schowkiem od strony pasażera. Łatwo wywnioskować, kto robił na odwał, a kto odwalił kawał dobrej roboty ;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

wilde
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-07, 00:23
Lokalizacja: Koło

Re: dylemat

2008-08-06, 14:43

Marcin też doradzał zwykłą instalację. Ja to dopiero poznaje swojego ex bo nigdy nie miałam do czynienia z tego typu samochodem. Do tej pory jeżdziłam małym samochodem ze zwykłą instalacją i była totalna kicha - jak odpalił na gazie to po przełączeniu na benzyne nie chciał odpalić i na odwrót. Mając przykre doświadczenia z instalacją gazową nie chce popełnić błędu.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: dylemat

2008-08-06, 15:08

może warto odwiedzić kilka warsztatów pytając co polecają i za jakie pieniądze - sądzę, że odpowiedź co do wyboru sama się nasunie ;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

wilde
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-07, 00:23
Lokalizacja: Koło

Re: dylemat

2008-08-06, 15:51

na kolskim rynku niestety nie ma za dużego wyboru no i facet od razu rzuca - sekwencja. Nikt nawet nie zaproponował czegoś innego.

basstian

Re: dylemat

2008-08-06, 17:37

wilde, zapraszam do 3miasta , zorganizuje CI montaz instalacji gazowej jaka tylko Ci sie marzy .

wilde
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-07, 00:23
Lokalizacja: Koło

Re: dylemat

2008-08-06, 18:35

Dzięki, ale w razie problemów to troche daleko do serwisu. Muszę poszukać w Kole lub Koninie.

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: dylemat

2008-08-06, 19:41

Beata ja tak jak ci mówiłem jeżdze na zwykłej instalacji i jest wszystko oki .
Na forum jak już zauważył Hubi ten temat był kilka razy przerabiany i zawsze każdy ma swoje zdanie
Morał jest tylko jeden ta instalacja nie ważne czy sekwencja czy zwykła musi działać sprawnie i być bezawaryjna. A jak poczytasz na foróm to różnie jest z gazownikami

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: dylemat

2008-08-06, 20:22

Marcin wsparłbyś koleżankę w poszukiwaniach gazownika i pomógł dokonać właściwego wyboru - w końcu powinniście sobie tam w Kole pomagać ;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

wilde
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-07, 00:23
Lokalizacja: Koło

Re: dylemat

2008-08-06, 20:27

Marcin pomaga i wspiera - nie ma problemu :-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: dylemat

2008-08-06, 21:26

Ja się wypowiem tak w II mam sekwencję w I mam zwykłą 1-szej generacji i nie widzę różnicy więc po co przepłacać :P
problemy z instalacją są zarówno z sekwencją jak i zwykłą, a zależy wszystko od fachmana co montuje. Ja mogę polecić kilka warsztatów, ale to w okolicach Łodzi
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: dylemat

2008-08-06, 22:03

jestem podobnego zdania.na jednej jak i na drugiej instalacji można śmiało jeździć.przy mikserówce ryzykujemy w najgorszym wypadku kichnięciem i rozwaleniem filtra ale w sekwencji po gwarancji nie chciał bym wymieniać sterownika LPG ja mu się zechce popsuć.
w EX I tydzień przed końcem gwarancji mi się wysypał sterownik-fuksik.

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: dylemat

2008-08-06, 22:23

Ja cały czas namawiam Ją na zwykła instalacje głównie chodzi mi o to że koszty naprawy są o wiele mniejsze i jest to wstanie zrobić każdy gazownik a jeżeli sekwencja nam się posypie na trasie to wtedy mogą zacząć się problemy z częściami i z jej naprawą i zamiast urlopu czy wycieczki będzie nerwówka

[ Dodano: 2008-08-06, 22:27 ]
jeszcze jedno
Oleje masz już wymienione troche było problemów z filtrem oleju silnika bo auto stało 2 lata i był zapieczony więc wczasie wykręcania się rozerwał, napędy działają nawet przejechałem się nim 10 metrów z 4x4
ale mam też złą wiadomość masz wybite gumy wachacza i trzeba je wkrótce wymienić bo pozbędziesz się bieżnika na przednich oponach

[ Dodano: 2008-08-06, 22:32 ]
Daniel mój sąsiad (ten co cię odwiedził z moją płytą sterująca) zaczyna się odważniej brać za terenówki ma już teraz drugiego explo na koncie jedną frontere rangera i vitare mo i zwieżył mi się że zaczynają go wciągać, dziś byli u niego klienci i jak zobaczyli explo Beaty byli zszokowani że on naprawia też "TAKIE" auta

chevidan

Re: dylemat

2008-08-06, 22:32

i tak powstał nowy warsztat EX w Kole ;-)

Wróć do „WARSZTAT”