Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-26, 18:13

proszę o pomoc.

proszę o interpretację błędu 341,skojarzenie z odpowiedzialnym urządzeniem oraz umiejscowieniem urządzenia w aucie.

mam swój typ ale nie chcę sugerować,być może błędnie.

manius

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-26, 18:32

ale ktory :?:
B0341 "Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
C0341 "Przełącznik hamulca ABS/TCS - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0341 "Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność"

chevidan

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-26, 19:54

to jest obdI
mam wydruk ze skanera fodowskiego obdI i literki tam nie wydrukowało.

jest opis błedu po angielsku:

"octane adjusting serwo pin in use"


w naszej bazie danych jest taki opis:
341 (O) Octane jumper installed (information only code to notify you if it is installed)

basstian

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-26, 20:58

Wykryto spalanie stukowe zgodnie z instrukcja nalezy przełączyc zworke na odpowiednia liczbe oktanowa paliwa . Zworka w okolicy akumulatora z tego co pamietam .
:?: :?: :?: :?:

manius

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-26, 21:06

:lol:
zgadza sie
Załączniki
octan.pdf
(47.78 KiB) Pobrany 232 razy

chevidan

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-26, 21:08

hmm,widziałem coś takiego np. w oplach ale w EX nie zwracałem uwagi.

ogólnie walcze z forumowym EX które ma moc fiata 126p i trochę za dużo pali.
z błędów tylko ten wyskakuje.

przeszukałem już cały silnik i nic nie znalazłem.wsystko w stanie zadowalającym.

jedyny problem to to że ktoś kiedyś zapewne po wystrzale gazu zmienił kolektor ssący na aluminiowy z EX I.
niby to nie ma znaczenia ale podłączony jest czujnik zasysanego powietrza od exI który był w kolektorze a exII ma czujnik w dolocie o innej budowie i być może oporności.
dodatkowo jest zaślepiony EGR bo w EX I nie ma miejsca na wlot spalin ale to nie powinno być problemem.
nie wiem jaka jest założona przepustnica i czy w ogóle się różni(chyba od EX I bo wybita jest data 94)możliwe że ma np.inną średnicę gardzieli
TPS jest odpowiedni bo skrzynka by nie pracowała poprawnie a pracuje.
przepływomierz też ma datę 94 ale jego awarię wykluczyłem(przynajmniej tak mi się wydaje)

Dawid czy nie chciał byś doprowadzić twojego rumaka do testów części.chciałym zmierzyć zakresy pracy urządzeń aby odnaleść usterkę?masz zdaje sie ten sam model.
Ostatnio zmieniony 2008-08-26, 21:18 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-26, 21:24

na dobra,czyli zworka jest za kolektorem ssący(trochę tam ciasno)
jak należy przypuszczać zworka zmienia wyprzedzenie zapłonu więc może to mieć związek z mocą auta ale czy aż taki wpływ by to miało?samochód jest BARDZO słaby.

basstian

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 07:52

dodatkowo jest zaślepiony EGR
a czy został wyprogramowany?
Jak nie to nie ma prawa dobrze chodzić.
moc fiata 126p i trochę za dużo pali.
Jak dla mnie to ewidenetnie wina powietrza .
jak należy przypuszczać zworka zmienia wyprzedzenie zapłonu więc może to mieć związek z mocą auta ale czy aż taki wpływ by to miało?
wielkiego wpływu nie bedzie miała , co najwyżej bedą "grały zawory "(spalanie stukowe) auto nieznacznie osłabnie .
Skupiłbym sie na EGR bo z tego co wiem to nie można w FORDZIE tego wyprogramować , MAF też ma ogromny wpływ , no i czujnik powietrza w kolektorze ECT ( czy jakos tak ) ma ogromny wpływ na sład mieszanki a co za tym idzie na moc .

chevidan

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 09:05

czujnik powietrza w kolektorze(zdaje się czujnik temperatury)został podłączony ten który był w kolektorze od EXI.stara wtyczka obcięta i założona od EX I co by pasowała do czujnika.EXII ma inny czujnik i zamontowany nie w kolektorze tylko w rurze dolotowej.może to jest przyczyną?
na zaślepionym EGR już jeździłem w innym aucie(EX) i wszystko było ok,więc to narazie pomijam.
Ostatnio zmieniony 2008-08-27, 09:07 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

basstian

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 09:10

Zmierz oryginalny czujnik odepnij wtyczke i zamontuj rezystor ( potencjometr) o takiej samej impedancji , bedziesz od razu wszystko wiedział .
Czujnik temperatury powietrza dolotowego IAT . ( intake air temperature )

chevidan

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 09:15

tyle że nie mam oryginalnego czujnika.z taką rzeźbą auto już przyjechało.
może Ty byś miał ochotę zerknąć pod maskę i podać oporność tego czujnika?

basstian

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 09:17

Oczywiście ale po poludniu , teraz kestem w robocie i nie bardzo mam jak.

chevidan

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 17:06

oporność na tym czujniku który jest zainstalowany wynosi 40Ω a po ogrzaniu czujnika spada praktycznie do zera czyli pełne zwarcie.
zmostkowałem dzisiaj na próbę czujnik temperatury płynu i właśnie wspomniany wsześniej czujnik temperatury zasysanego powietrza i na skrzyżowaniu przypaliłem papcie więc jest znaczna poprawa.
wyjąłem też zworkę "oktanową" ale zauważalnej zmiany nie ma.nie wyskakuje jednak błąd 341.

basstian

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 19:58

Po jezdzie i 10 minutowym postoju 14ohm .

chevidan

Re: błąd 341 w OHV 95-97

2008-08-27, 20:38

sprawdzę czy tak samo pokazuje.dzięki.

Wróć do „WARSZTAT”