Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-08-27, 18:28

Witam kolegow,
Ponawiam zapytanie.. i temat... bo nie mogę zdiagnozować tych denerwujących stuków z przodu. Pojawiły się one po wymianie górnych wahaczy na nowe; Objaw jest taki, że jak ostro skręcam, albo najeżdżam na jakiś wybój podczas skrętu to pojawia się pojedyncze wyraźne stuknięcie po stronie tego koła które jest akurat "obciążone" siłą odśrodkową; sporadycznie stuknie po dwóch stronach razem, ale też się zdarza;
Co może być nie tak z tymi wahaczami?
Ponadto podnosiłem auto na śrubach i habrowałem resory; czy stuki mogą być związane z drążkiem skrętnym i dolnymi wahaczami??? :roll: czy możliwe jest powstanie tam jakichś naprężeń i jedna część tłucze o drugą?
Ewentualnie podpowiedzcie co .. i w jaki sposób jeszcze sprawdzić??
Z góry dziękuję!
pozdrawiam
:-)
Ostatnio zmieniony 2008-08-27, 18:30 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

manius

Re: stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-08-27, 19:59

a jak ma sie sprawa z dolnym swozniem i tulejami wachacza?
sprawdzales go?

pamietaj ze na trzepakach nic nie pokaze

poza tym czemu wymieniasz tylko gorne teile
jak robic to raz a porzadnie

wez pod uwage ze jesli wymienisz gore
to dol nadszarpniety zebem czasu
bedzie sie wyrabial cztery razy szybciej :-/

swozen sprawdzisz tylko brecha :-P
Załączniki
unteres_gelenk_pr_fen_v._innen_793.jpg
unteres_gelenk_pr_fen_v._innen_793.jpg (53.32 KiB) Przejrzano 2501 razy
unteres_gelenk_pr_fen_v._au_en_182.jpg
unteres_gelenk_pr_fen_v._au_en_182.jpg (48.3 KiB) Przejrzano 2501 razy

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-08-27, 23:48

Manius,
dolne sworznie wymienione też; żadnych luzów na sworzniach nie ma; ustawiałem całą geometrie i wszystko dokładnie sprawdzone (jak jest luz na sworzniu to nie trzyma parametrów geometrii); pozostały tylko te pojedyncze stuknięcia... :-/
tulei wahacza dolnego nie sprawdzałem; sprawdzę to przy okazji - ale czy takie stuki mogą być od tulei?? od nich to raczej skrzypienie byłoby słychać; :-?
Ostatnio zmieniony 2008-08-27, 23:52 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-08-29, 23:38

geos1

sprawdzileś łąćzniki i gumu stabilizatora?
czy jesteś w 100% pewien ze jest to zawieszenie?
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-09-08, 17:27

geos1

sprawdzileś łąćzniki i gumu stabilizatora?
czy jesteś w 100% pewien ze jest to zawieszenie?
Witam
No raczej jestem pewien ze to zawieszenie. Wyraźnie słyszy się stuknięcie po stronie koła, z jednej lub drugiej strony :roll:

A jeżeliby nie było to z zawieszenia to skąd by mogło być? Co sugerujesz sprawdzić Mika? :?:
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-09-08, 20:13

Przeguby, krzyżaki ?

Gumy i łączniki lecą pierwsze - wymieniałeś - sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-09-14, 00:23

czasami nawet nowa część może być wadliwa, więc warto wszystko sprawdzić :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: stuki w przednim zawieszeniu c.d.

2008-09-15, 10:50

Poki co zamierzam zacząć od przegubów; krzyżaki wału wykluczone już;

Pamiętam kiedyś był temat poluzowania jakichś elementów zawieszenia, w związku z podnoszeniem przodu auta na śrubach - podobno wpływa to na zmniejszenie twardości auta; zdania były podzielone; czy może ktoś teraz powiedzieć czy podkręcając na śrubach ze 2,5 cm trzeba coś poluzować czy nie? czy tam mogą powstać jakieś naprężenia, stuki, jeżeli podniesie się za dużo?

Jeszcze jedno pytanie, odnośnie śrub mimośrodowych przy górnych wahaczach: jaka jest ich rola generalnie, i jak powinny być pozakręcane?
Oczywiście wiem ze służą do ustawiania geometrii auta; ale wydaje mi się że u mnie są założone tym "motylkiem" do góry i już; a chyba jest on po to żeby był zwrócony do dołu i jakoś regulował położenie wahacza w pionie??? :roll:

pozdrawiam

[ Dodano: 2008-10-08, 22:45 ]
Witam

Wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i stuki ustały.
Tak więc przyczyną były wyrobione sworznie drążków kierowniczych. :-)
Pozdrawiam...
geos1
A.P.

Wróć do „WARSZTAT”