Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-08-30, 23:44

Mam problem z gaśnięciem auta podczas jazdy w korku na LPG

Po sprawdzeniu kodów pojawia sie zawsze ten sam bląd: 542 (zapisany w pamięci)

Ostatnio wymieniłem zawór Idle Air Control Valve (krokowiec) - nic nie pomoglo silnik dalej gaśnie.

MAF- wyczyszczony
Obwod EGR - wymieniony

Lewe powietrze - sprawdzone u Daniela brak nieszczelności

Nie wiem gdzie szukać przyczyny gaśnięcia

opis ktory znalazłem:
Błąd 542 sprawdzić wiązkę kablową
• Obwód napięciowy pompy paliwowej był aktywny ,gdy PCM oczekiwał na informację o braku prądu (sprawdzić układ paliwowy, sprawdzić przepustnicę)
• Wyłącznik bezpieczeństwa IFS zawieszony (odłączony), kiedy jest w układzie pompy paliwowej
• Przerwa w układzie napięciowym pompy paliwowej i w obwodzie napięciowym FPM od PCM
• Zła masa pompy paliwowej
• Zwarcie w obwodzie zasilania FPM lub w układzie zasilającym pompy paliwowej.
• Zawieszony stycznik pompy paliwowe, obwód zamknięty
• Zwarcie prądowe w układzie lewej sondy lambda
Gaśnięcie, utrata mocy silnika ze względu na przeciążenie
Ostatnio zmieniony 2008-12-04, 09:15 przez mika, łącznie zmieniany 2 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-08-31, 08:26

Mika mi się wydaje ze przyczyna tych objawow może tkwić w instalacji LPG , najpierw bym odkręcił filtr fazy ciekłej odpalił auto na LPG i zobaczył czy gaz tylko syczy czy pluje pluje płynnym gazem(powinien pluć gazem) potem zobaczył bym czy parownik jest zimny czy gorący przy rozgrzanym silniku jeśli wszystko na tym kawałku instalacji jest ok to ja się poddaje:( bo to już będzie chyba sprawa w elektryce a dla mnie coś co ma więcej niż 2 kable to już "czarna magia".
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-08-31, 10:53

Z Haynes manual :
542- Fuel pump circuit open -PCM to motor .
543- Fuel pump circuit open -battery to PCM .
Może to coś pomoże w poszukiwaniach przyczyny usterki .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

basstian

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-08-31, 11:18

norbi73, auto gasnie niezalaznie od paliwa i robi to tylko przy podjazdach manewrach i dojezdzaniu do skrzyzowania
mastan, wiemy co znacza te bledy

Problem z pompa paliwa moge zrozumiec jezdzac na PB ale dokladnie tak samo sie dzieje tez na gazie .

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-08-31, 11:35

basstian ja wywnioskowałem ze na LPG. Jak na PB tak samo to inna bajka , kiedyś gdzieś myszkowałem po forum w jueseju , i często przyczyną jest luzowanie się masy pompy.
Wtedy i PCM może dostawać głupi sygnał jak i centralka gazu. Można sprobować też obejść IFS i zobaczyć.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-01, 13:51

przyczyną jest luzowanie się masy pompy.
- masz moze jakiś rysunek gdzie jest ta masa pompy?
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-01, 13:51

przyczyną jest luzowanie się masy pompy.
- masz moze jakiś rysunek gdzie jest ta masa pompy?
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-01, 13:55

Mika a dolne uszczelki kolektora tez wykluczyl ? ja u siebie przez pol roku szukalem przyczyny gasniecia, Daniel tez rozebral kolektor ale od gory, a okazalo sie ze dol byl totalnie juz nieszczelny :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-01, 14:41

Mika starałem się odnaleźć ten post o tym ale niestety nie udało się (to było dawno) :-( (ale i tak rysunkow sobie w nim nie przypominam tylko była opisowka) a przy nieszczelnym dolnym kolektorze lekko chyba powinien wciągać olej i ktoraś ze świec wtedy raczej będzie lekko zasyfiona spalonym olejem.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-04, 20:52

tylko była opisowka) a przy nieszczelnym dolnym kolektorze lekko chyba powinien wciągać olej i ktoraś ze świec wtedy raczej będzie lekko zasyfiona spalonym olejem.
moze byc tylko opisowka. Swiece niedawno wymienialem wszystkie byly czyste.


Radek tu musi sie wypowiedziec Daniel - czy wszystko sprawdzil
Ostatnio zmieniony 2008-09-04, 20:53 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-04, 21:29

mika dalej nie mogę tego znaleźć wrrr. :-/

chevidan

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-05, 17:24

Radek-Mika ma silnik OHV i tam uszczelki na samym dole pod kolektorem nie wchodzą w grę.przy nieszczelnościach w tym miejscu są konkretne objawy np. takie jak napisał Norbi 73.

Mika jest jeszcze możliwość że źle jest ustawiona przepustnica.
nie wiem czy uda mi się to opisać zrozumiale.
czujnik położenia przepustnicy ma położenie wyjściowe(zerowe)przy zamkniętej przepustnicy.w tym momencie działa silniczek krokowy.jeżeli podkręcimy trochę przepustnicę(otworzymy ją bardziej) to krokowy przestaje działać prawidłowo.
w niektórych autach jest regulacja czujnika przepustnicy,są tzw. fasolki w czujniku w miejscach mocowania czujnika do przepustnicy.można wtedy wyregulować prawidłowe działanie przekrcając czujnik w jedną lub drugą stronę.w ex takiej regulacji nie ma i można ustawić tylko przepustnicę.nie ma dużo roboty aby to srawdzić.najpierw odkręć śruby mocujące czujnik położenia przepustnicy,odpal silnik i przekręcaj czujnikiem w obie strony.sprawdź czy jeżeli przekręcisz go w lewo to obroty spadną(nie powinny) czy zostaną takie same.przekręcając w prawo obroty powinny wzrosnąć.przy złym ustawieniu przepustnicy jeżeli ustawiasz otwory w czujniku i kolektorze w osi to obroty wzrosną-trzeba wtedy cofnąć przepustnicę na śrubie regulacyjnej.

nie wiem czy to jasne.jak by co to się dopytaj.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-05, 19:28

Daniel - fakt zapomnialem ze to nie SOHC....
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Gaśnięcie auta na wolnych obrotach - Bład 542 Pompa paliwa

2008-09-06, 22:14

Daniel zrobie to ale wydaje mi sie ze sprawdzales go sam?

[ Dodano: 2008-12-04, 09:11 ]
znalazlem ten post:

http://www.ford-trucks.com/forums/20567 ... art-2.html

pompa okay, zato uklad pompy padl

"........
Still have a dead Explr in the driveway!! TTT (tow truck time) is fast approaching... "

".........
Alas.. this storyline comes to an end. I had the $%^&#$ thing towed. The shop ran tests and determined that the pump itself was fine, but the electrical circuit feeding the pump was the problem. The bottom line: they dropped the tank (did I mention the tank was completely full? ) and found a broken electrical connector to the pump above the tank. With my wallet $250 lighter, the mystery is solved. "

[ Dodano: 2008-12-04, 09:13 ]
Nr pompy paliwa ktory otrzymalem w ASO to - F57U–9H307-LD (OME 7346094)

obecnie dostepna pompa to

MOTORCRAFT Part # PFS40 {#F57Z9H307CA} 4 door; Exc.Mexico
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Wróć do „WARSZTAT”