Czytałem (gdzieś), że 90% Explo ma uszkodzony napęd na przód - wada fabryczna.
Nie wiem na ile to prawda.
Jakie mogą być koszty naprawy i od czego zacząć?
Pozdrawiam, Tomkoski
Opisałeś objawy które na 100% pasują do uszkodzonego shift-motorka (miałem to samo tyle tylko, że obserwowałem postęp tego zjawiska od kłopotów z załączaniem do zupenego braku napędów). Dobra wiadomość to koszt tej naprawy 0zł tylko potrzebny jest kanał.
Przygotuj jeszcze kawałek rurki o średnicy zewnętrznej 11mm wewnętrznej 7mm na dorobienie pierscienia na śrubce (ja zrobiłem go z rurki aluminiowej) jakis klej szybkoschnacy Kropelka i złączkę do kabla (brązowy trzeba odciąć).
Pamietaj o pozaznaczaniu pozycji w jakich był założony shift-moto na korpusie są zabki a wewnątrz tarczkę trzeba zaznaczyć pisakiem.
Największy problem to rozkręcić to całe ustrojstwo , potrzebny jest specjalny kluczyk chyba Torx T20 ale nietypowy bo z otworem w środku. Ja miałem szczęście bo w warsztacie znajomy miał komplet takich ale wcześniej takich nigdy nie widziałem.
Shift motor można zabrać do domu i powalczyć bo da się bez niego jeździć.
Powodzenia
