Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

kalamitki

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

kalamitki

2008-09-07, 11:19

Witam.
Mam pytanie...czy mamy w swoich samochodach cos takiego jak kalamitki ? Jesli tak,to gdzie i jak czesto trzeba "wciskac" smar?
Tak sie tylko pytam,bo kolega ma chevroleta van-a i tych kalamitek ma od groma(podobno).
Moze ma ktos (manius :mrgreen: ) jakis schemat gdzie sa rozmieszczone?
smartpar.pl

basstian

Re: kalamitki

2008-09-07, 11:49

no u mnie sa na górnych swożniach i krzyzakach wałów napędowych , generalnie im czesciej smarujesz tym lepiej :-)

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: kalamitki

2008-09-07, 12:14

"nie smarujesz - nie jedziesz" :evil: :evil:

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: kalamitki

2008-09-07, 13:22

tylko nie co dzień hihihi tak raz na 3 miesiące spokojnie wystarczy.
Pozdrawiam

basstian

Re: kalamitki

2008-09-07, 13:23

nie no ,, po każdym posiłku :-P inaczej sie nie da ( kasztan)

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: kalamitki

2008-09-07, 13:26

mała smarowniczka zamiast breloczka do kluczy hihihi (kasztan:) )

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: kalamitki

2008-09-14, 00:17

jeśli masz oryginalne krzyżaki na wałach to nie masz kalamitek :(
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: kalamitki

2008-09-14, 09:25

sworznie góra i dół, krzyżaki na mostach, gałki układu kierowniczego
okresowa kontrola wzrokowa czy smar nie wychodzi spod gumowych osłonek
kontrola po każdej "większej akcji" off-road i dopchanie świeżego smaru (dobrze robi nawet najprostsza smarownica z casto... ) najczęściej to dwa trzy ruchy i smar pojawia się wychodząc spod osłonek - to znak, że dość :-)
po zakończeniu powycieraj nadmiar szmatką i gotowe

ps. na krzyżakach kalamitki występują opcjonalnie więc możesz ich u siebie nie znaleźć - wtedy niezbędna jest okresowa kontrola czy aby krzyżaki są nie zapieczone i nie posiadają luzów (każdy luz na krzyżaku to sygnał do wymiany)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: kalamitki

2008-09-14, 21:23

ps. na krzyżakach kalamitki występują opcjonalnie więc możesz ich u siebie nie znaleźć
kolego Mikado.Teraz to u mnie nic nie wystepuje,poniewaz wszystko jest zawalone blotem :mrgreen:
Dzieki za porady.Jutro trzeba zobaczyc,czy wszystko jest tam gdzie powinno.
smartpar.pl

rimorbod

Re: kalamitki

2008-09-15, 10:29

Heh - to będę musiał sobie jakiś kanał znaleźć widzę aby smary uzupełnić...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: kalamitki

2008-09-15, 15:00

nowsze Explo nie mają już smarowniczek. Jedynka miała tylko na końcówkach drążków kierowniczych. Jeśli ktoś ma na krzyżakach czy końcówkach sworzni to nie jest to raczej "sprzęt" fabryczny.
Smarować? sprawdzić przy okazji wymiany oleju...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: kalamitki

2008-09-15, 15:27

ano niestety w serii EX II nie posiada zadnej opcji smarowania, ale przy okazji wymiany krzyzakow polecam zastosowanie tych z kalamitkami ... jest szansa ze dluzej posmigaja :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: kalamitki

2008-09-15, 18:11

o ile będziemy pamiętali o smarowaniu... :roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: kalamitki

2008-09-16, 22:50

a na pewno po większym upalanku warto wypchnąć stary smar :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

renegades

Re: kalamitki

2008-09-17, 00:11

to jeszcze moze ktos podpowie czy pchac smar prosto z puchy czy np. mieszac z olejem??

Wróć do „WARSZTAT”