Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-17, 19:02

Sławek ,powiedz mi proszę gdzie to powietrze ucieknie
w nowej butli jest zawsze powietrze w ciśnieniu atmosferycznym i podczas jazdy powietrze razem z gazem zostaje spalone :P
jak wyjeżdzisz butlę do końca to po podpięciu węża (nie zaczynając tankowania) do butli dostaje się gaz.
a po kilku tankowaniach w butli nie ma już powietrza a jest LPG no powiedzmy w 99% bo powietrza zawsze będzie trochę :P
więc reasumując pierwsze tankowanie zawsze wejdzie ok 60-70% gazu i wzrasta przy kolejnych ;P
Stary, a jak chcesz wymieszać powietrze w fazie gazowej z ciełym gazem?
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

adam2411
Posty: 139
Rejestracja: 2008-07-17, 21:18
Lokalizacja: gliwice

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-17, 21:36

Ja tam w sumie to jestem nie do końca zadowolony, moje quattro miało 165 koni i bez problemowo 16 łykała- przy butowaniu 20, teraz sohc spalił mi 20 przy bardzo spokojnej jeździe, praktycznie maks 2000 obrotów i jazda bez korków -ale myślę że coś jest nie tak z gazem, mam instalkę ag zenit - jakieś polskie coś i świeci się cały czas kontrolka silnika. Jak podreguluje się to myślę że będzie tak jak większość pisze spalanie 16 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Przejechane na gazie niecałe 5000 więc może coś się uda zrobić, a jak sie nie uda no cóż ja nie bede pałkał- a żona nie będzie wiedziała.

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-17, 22:26

teraz sohc spalił mi 20 przy bardzo spokojnej jeździe, praktycznie maks 2000 obrotów i jazda bez korków
Deczko za dużo jak na spokojną jazdę.
Wymień filtry, świece, kable i zaczytaj błędy to będzie coś wiadomo.
I jeszcze popatrzyłbym do hamulców może nie do konca odpuszczają specjalnie tego nie czuć w jeździe a spalanie wzrasta.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-17, 22:57

tary, a jak chcesz wymieszać powietrze w fazie gazowej z ciełym gazem?
no jeśli masz sekwencyjny wtrysk ciekłego gazu to nie wymieszasz, ale przy wszystkich popularnych instalacjach gazowych, gaz juz z butli wychodzi w stanie lotnym a nie ciekym :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

adam2411
Posty: 139
Rejestracja: 2008-07-17, 21:18
Lokalizacja: gliwice

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-17, 23:27

teraz sohc spalił mi 20 przy bardzo spokojnej jeździe, praktycznie maks 2000 obrotów i jazda bez korków
Deczko za dużo jak na spokojną jazdę.
Wymień filtry, świece, kable i zaczytaj błędy to będzie coś wiadomo.
I jeszcze popatrzyłbym do hamulców może nie do konca odpuszczają specjalnie tego nie czuć w jeździe a spalanie wzrasta.

też tak myślę , po 1 jade do gazownika a jak to nic nie da to trzeba będzie niestety do serwisu forda na błędy jechać i sie zobaczy

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-18, 07:39

tary, a jak chcesz wymieszać powietrze w fazie gazowej z ciełym gazem?
no jeśli masz sekwencyjny wtrysk ciekłego gazu to nie wymieszasz, ale przy wszystkich popularnych instalacjach gazowych, gaz juz z butli wychodzi w stanie lotnym a nie ciekym :P
Ale, Kolego, gaz z butli przechodzi w stanie ciekłym poprzez wielozawór w butli, zawór odcinający, do parownika, zwanego popularnie reduktorem, gdzie przerchodzi, z pobraniem dużej ilości ciepła, ze stanu ciekłego w lotny. I tak sie dzieje we wszystkich generacjach instalacji za wyjątkiem wtrysku gazu w fazie ciekłej.
Z tą ilościa gazu w butli sprawa wygląda tak,że zależy od temperatury otoczenia i wydajności pompy gazu na stacji. Im cieplej tym gazu wchodzi mniej a im zimniej tym więcej. Poduszka powietrzna w butli zmienia poprostu swoja prężność.
Pozdro
Kiniol
Ostatnio zmieniony 2008-09-18, 07:42 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-18, 08:06

Z tą ilościa gazu w butli sprawa wygląda tak,że zależy od temperatury otoczenia i wydajności pompy gazu na stacji. Im cieplej tym gazu wchodzi mniej a im zimniej tym więcej. Poduszka powietrzna w butli zmienia poprostu swoja prężność.
Po pierwsze, to raczej poduszka gazowa niż powietrzna ;) po drugie, przy normalnie ustawionym i sprawnym wielozaworze nie powinno być różnicy, bo pompa dystrybutora daje przecież znacznie większe ciśnienie niż prężność par LPG nawet w upały, więc to wielozawór powinien zablokować od pływaka, a nie zawór na dystrybutorze (chyba że poduszki wcale nie ma ;) )
Różnice w ilości gazu pokazywanego przez dystrybutory biorą się najczęściej z błędów, mniej czy bardziej zamierzonych ;) pomiaru

adam2411
Posty: 139
Rejestracja: 2008-07-17, 21:18
Lokalizacja: gliwice

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-18, 09:44

teraz sohc spalił mi 20 przy bardzo spokojnej jeździe, praktycznie maks 2000 obrotów i jazda bez korków
Deczko za dużo jak na spokojną jazdę.
Wymień filtry, świece, kable i zaczytaj błędy to będzie coś wiadomo.
I jeszcze popatrzyłbym do hamulców może nie do konca odpuszczają specjalnie tego nie czuć w jeździe a spalanie wzrasta.

też tak myślę , po 1 jade do gazownika a jak to nic nie da to trzeba będzie niestety do serwisu forda na błędy jechać i sie zobaczy
Hamulce to nie są- sprawdzano dzisiaj organoleptycznie wszystkie koła zimne a tarcze tak samo ciepłe - po przyjeżdzie do pracy.

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-18, 09:51

teraz sohc spalił mi 20 przy bardzo spokojnej jeździe, praktycznie maks 2000 obrotów i jazda bez korków
Po zastanowieniu, jeśli to trasa po mieście to nawet bez korków te 20l/100 km to raczej norma. Przykro mi :-(
Podziękuj służbom utrzymania ruchu za ustawienie świateł na skrzyżowaniach lub zacznij jedzić po "warszawsku" na "późno żółtym". :lol:

adam2411
Posty: 139
Rejestracja: 2008-07-17, 21:18
Lokalizacja: gliwice

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-18, 11:17

teraz sohc spalił mi 20 przy bardzo spokojnej jeździe, praktycznie maks 2000 obrotów i jazda bez korków
Po zastanowieniu, jeśli to trasa po mieście to nawet bez korków te 20l/100 km to raczej norma. Przykro mi :-(
Podziękuj służbom utrzymania ruchu za ustawienie świateł na skrzyżowaniach lub zacznij jedzić po "warszawsku" na "późno żółtym". :lol:
Tylko że niema żadnych świateł, wyjezdzam z garażu - klik pilot - brama się zamyka, klik pilot brama sie otwiera i se pykam 10 km do pracy - 60 km/h oczywiście na nadbiegu, zazwyczaj na tempomacie od bramy - do bramy.

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-18, 12:26

, klik pilot brama sie otwiera i se pykam 10 km do pracy - 60 km/h
Moim zdaniem jeśli to tylko odcinki po 10 km (na zimnym silniku) to spalanie świetne.
na "późno żółtym"
toż to po prostu dojrzała zieleń :-D

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-18, 14:27

pozwolę sobie kilka tematów wprostować.
wskaźnik ilości gazu w butli jest tylko orientacyjny, i uzależniony od ustawienia rezerwy, nie raz widywałem auta gdzie na poczatku gazownik ustawiał rezerwę w połowie zbiornika i wtedy kropki gineły w oczach.
ilość gazu jaka mieści się w butli zależy od ciśnienia jakie daje dystrybutor, im wyższe tym wejdzie wiecej, ale także od proporcji skłau gazu tzn. propan i butan mają inną "ściśliwość".
powietrze - azot w butli - 20-30% butli z gazem zajmuje powietrze/azot niektóry gazowicy nazywają to poduszką bezpieczeństwa, ten gaz zostaje w butli na stałe (można się go pozbyć aby uzyskac wieksza pojemność zbiornika- jednak jest to niezalecane - ale sam nie wiem dokładnie co i jak)
wszytskie elektryczne pompy paliwa są smarowane i chłodzone paliwem.

co do samego spalania to przy instalacjach bez wtrysku jest problem aby ustawić instalacje pod automat- aby silnik nie gasł na wolnych obrotach na postoju przy włączonym biegu i wciśnietym hamulcu mieszanka musi być wzbogacona przez co dramatycznie rośnie spalanie (w sierrce z a4ld potrafiło łyknąć 15l a silnik tylko 2,0 i auto połowe lżejsze), i tutaj niestety nie da się cudów zrobić.
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-19, 00:08

pozwolę sobie kilka tematów wprostować
[...]
ilość gazu jaka mieści się w butli zależy od ciśnienia jakie daje dystrybutor, im wyższe tym wejdzie wiecej, ale także od proporcji skłau gazu tzn. propan i butan mają inną "ściśliwość".
powietrze - azot w butli - 20-30% butli z gazem zajmuje powietrze/azot niektóry gazowicy nazywają to poduszką bezpieczeństwa, ten gaz zostaje w butli na stałe (można się go pozbyć aby uzyskac wieksza pojemność zbiornika- jednak jest to niezalecane - ale sam nie wiem dokładnie co i jak)
To ja też pozwolę sobie kilka tematów wyprostować, ale już ostatni raz, bo mi się odechciewa.

Ilość ciekłego gazu jaka mieści się w butli przy NORMALNIE i prawidłowo poskładanym układzie zależy TYLKO od ustawienia wielozaworu, a nie ciśnień, ściśliwości czy innych cudów. To ile km się przejedzie na tych litrach (ilość energii czy kilogramów itd) to już owszem zależy od składu, temperatury itd itd. ale litry - nie.

Przestańcie pisać o poduszce powietrznej czy azotowej, bo czytać hadko, praktycznie po wypaleniu paru zbiorników w zbiorniku jest poduszka czysto gazowa, czyli po prostu propan-dupan w fazie lotnej. Nazywa się to poduszką bezpieczeństwa, ponieważ LPG jest małościśliwy (powiedzmy bardziej niż woda czy oleje hydrauliczne, ale i tak bardzo słabo), więc zalanie zbiornika full pod ciśnieniem kilku bar może spowodować dowolny wzrost ciśnienia w wyższej temperaturze, bo przecież LPG ma rozszerzalność bodaj tysiące razy większą niż zbiornik, i w końcu "coś puści". Poduszka "ustawowa", około 20% powoduje że rezerwa na rozszerzalność LPG wynosi ok 80 stopni, czyli np. w praktyce nawet zatankowany na -30 mrozie samochód może być wstawiony od razu do +30 stopniowego garażu, i LPG nie wypełni zbiornika "do końca", czyli do momentu kiedy ciśnienie zacznie rosnąć wykładniczo w funkcji temperatury, a tylko znacznie zmniejszy poduszkę i nieco zwiększy ciśnienie. Zupełne usuwanie poduszki to jest proszenie się o awarie i wypadek.

Teorii o LPG w automacie vs. manualna wcale nie rozumiem i nie komentuję bo nic podobnego nie zachodzi i nie zaobserwowałem tego ani ja, ani kilkudziesięciu znajomych, np. z forum Scorpio, gdzie automat/manual to mniej więcej 50/50...

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-19, 09:26

Teorii o LPG w automacie vs. manualna wcale nie rozumiem i nie komentuję bo nic podobnego nie zachodzi i nie zaobserwowałem tego ani ja, ani kilkudziesięciu znajomych, np. z forum Scorpio, gdzie automat/manual to mniej więcej 50/50...
teoria a w zasadzie praktyka jest taka:
auto w automacie po wrzuceniu biegu rusza samo (przy dobrej skrzyni), żeby nie jechało trzeba trzymać hamulec, silnik ma zwiększone obciązenie w porównaniu do tego samego silnika spietego z manualem, musi mieć zatem wzbogacona mieszankę co powoduje zwiekszone spalanie.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: SPALANIE GAZU.

2008-09-19, 14:14

Ale to są niemierzalne wartości, moment jałowy ASB to jakieś procenty normalnego momentu, więc byle różnica w oleju, paliwie, powietrzu zniweluje tę niewielką różnicę, ogólnie przyczyny większego spalania z ASB leżą zupełnie gdzie indziej.

Wróć do „WARSZTAT”