Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-24, 09:38

co do spectrum marek i cen to tego oczekuja klienci, wiekszość chce syntetyk, minerał, pół syntetyk, nie potając o nic wiecej zaznaczając że chce castrol bo kolega mówił że dobry, albo mobil bo wójek mówił że dobry, lotos bo ma fajną reklamę, motul bo czytał na forum że najlepszy itp.

poszukaj u dystrybutorów na http://www.liquimoly.pl/ mają taki olej w ofercie, oleum podobno niezłe.
No właśnie co do rynku (klientów i handlowców) to odniosłem wrażenie jak opisałeś ;)

Co do oleju, to nawet miałem poszperać w liquid moly i innych bardziej egzotycznych, ale machnąłem już ręką, kupiłem 15W40, do jednego V6 może być normalnie, do drugiego wleję na zimę, i tak na wiosnę wymienię, olej albo samochód ;)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-24, 15:22

Ja jak pytałem o olej 10W30 to mnie gostek wyśmiał, że szukam chyba do kosiarki...

Manius... zdziwko mnie troszku wzięło... zachodzę do sklepu żeby tylko sprawdzić ceny a tam:

Mobil1 - $6.99 za butelkę - 1 quart - niecały litr
Royal Purple - $7.71 za butelkę
Amsoil - $7.79 za butelkę

butelka to po naszemu 1 quart - niecały litr.

Wziąłem więc pięć butelek Royal Purple.

Szlag mnie trafia bo jak w Polsce kupowałem Mobil S - półsyntetyk do mego Subaru to zapłąciłem coś ponad 120,00 zeta. Chyba wyślę sobie paczkę z olejem...

W Stanach żaden producent nie nakazuje wymiany oleju co 5000 mil. Jak już to zaleca się wymianę co 3000 mil ale mowa jest o mineralnym. To tylko zalecenia dealera po to, żeby klient przyjechał i wydał pieniądze. Żadnego pomyślunku o oszczędności pieniędzy i oleju!!! - ropy!!!

Ja wymieniałem zależnie od stylu jazdy i pory roku. Latem troszkę częściej. Większość europejczyków ma komputerowo kontrolowaną zużycie oleju - Audi, BMW czy Mercedes - lampka informuje o potrzebie zmiany. Po co wymiana jak olej jest jeszcze OK?

Co do linku... podaję link do tematu o dążeniu gościa do jak najlepszego spalania... modyfikacje, modyfikacje, modyfikacje. Jak tylko znajdę temat z olejami (ten sam facet) to podepnę.

Co jeszcze - Amsoil produkuje systemy oczyszczające - dodatkowe nanofiltry oleju. O zmianach oleju możesz wtedy zapomnieć.

Aldive's Quest for 30MPG
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-24, 17:49

niezly quest - 84 strony
czytalem dzisiaj jego inny temat - 34 str ale przebrnalem tylko przez 5 stron - na wiecej czasu nie mam :-/

jankes - pewnie to czytales - jakie wnioski ostatecznie z jego eksperymentow - udalo mu sie?
da sie wdrozyc u nas z lpg?
Ostatnio zmieniony 2008-09-24, 17:51 przez kra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-24, 23:28

Czytałem prawie wszystko - temat śledzę na bieżąco.

Syntetyk Amsoil wszędzie... silnik, skrzynia, reduktor, mosty. Ciekawi mnie system filtrowania oleju Amsoil.

Dość ciekawy projekt ten jego wózek.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

rimorbod

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-25, 09:05

No ja widzę, że on napisał coś takiego:

The following is a list of modifications that have resulted in the mileage reported on my 99 4.0 SOHC:
Mobil 1 5 w 30 synthetic motor oil
Mobil 1 ATF in auto tranny ( a complete change )
Mobil 1 in the 3.73 rear end
KKM Tru Rev intake
Custom cat back exhaust system
Remove roof rack
Many coats of Zaino polish
Tire pressure 40 psig
Explorer Express X Spec air dam
Amoco 87 octane gas
Secondary tranny filter ( don’t know if this helps )

Driving habits help also:
No race like starts
Windows up always - usually with AC on
Keep top speed at or below 70 MPH

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-25, 15:39

No ja widzę, że on napisał coś takiego:

The following is a list of modifications that have resulted in the mileage reported on my 99 4.0 SOHC:
Mobil 1 5 w 30 synthetic motor oil
Mobil 1 ATF in auto tranny ( a complete change )
Mobil 1 in the 3.73 rear end
KKM Tru Rev intake
Custom cat back exhaust system
Remove roof rack
Many coats of Zaino polish
Tire pressure 40 psig
Explorer Express X Spec air dam
Amoco 87 octane gas
Secondary tranny filter ( don’t know if this helps )

Driving habits help also:
No race like starts
Windows up always - usually with AC on
Keep top speed at or below 70 MPH
Teraz jeździ na Amsoil - Mobil1 był na początek bo chodziło głównie o syntetyk. Zmniejsza tarcie i powoduje, ze wszystkie części co mają się obracać obracają się swobodniej... zmniejszając przez to zużycie.

KKM - otwarty filtr powietrza - mniej restrykcyjny jeśli chodzi o ilość powietrza jaką może"zassać" silnik.
Nowy wydech, mniej restrykcyjny
Zdjąć bagażnik dachowy
Wyższe ciśnienie w oponach
wiele warstw wosku na lakierze ;)

ale przede wszystkim - ograniczenie szybkości i stylu jazdy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-25, 21:14


tyle że te oleje występuja w rodzajach 5w30 5w40 10w40 15w40 czyli nie takie jakie chce Boni, pozatym to jest najczęściej mobil :)
Ja już trzecie 10 kkm robię na Esso 15w40 i jest OK. Esso robi ten sam producent co Mobil czyli Exxon więc mam nadzieję, że reżim technologiczny jest na podobnym poziomie co przy mobilu a cena znacznie niższa.
Stosowałem też dodatek ceremiczny do oleju Xeramic i udało mi sie nic nie popsuć, specjalnie to poprawy przy tym wynalazku nie zauważyłem ale może jakieś właściwości to ma.
Dla chętnych na eksperyment z tym środkiem mam pociechę - przynajmniej nic nie siadło :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-26, 07:30

No tak, tylko Ty szczęściarzu masz silnik OHV, a w tym SOHC pozostaje kwestia smarowania #@$#$@!*# rozrządu.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-26, 22:09

:roll: Panowie, to gdzie można dostać w Polsce ten Royal Purple; chetnie przetestowal bym 10W40?
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: hamerykanski test olejów

2008-09-27, 16:42

Ja wtłączam 10W30 mineral Petro-Oil Canada , ja nie narzekam :)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

rimorbod

Re: hamerykanski test olejów

2008-10-15, 17:13

Właśnie sobie chciałem zakupić olej Amsoil z nanofiltrem w USA a tu mi przewoźnik mówi, że oleju ponoć nie wolno wysyłać paczką z USA do Polski!? Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

[ Dodano: 2008-10-17, 08:29 ]
A tu można kupić w UE: www.opieoils.co.uk oraz http://www.camskill.co.uk

MeMO

Re: hamerykanski test olejów

2011-03-21, 12:46

Royal Purple można dostać w Polsce bez żadnego problemu.
Dostępny jest na allegro ..........

[ Komentarz dodany przez: Rad-T: 2011-03-21, 12:59 ]
Nowy użytkownik i obydwa jedyne posty dotyczące dystrybutora oleju. Proszę respektować postanowienia regulaminu i reklamę zamieszczać w odpowiednim dziale.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez MeMO, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”