Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Pa100

Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 10:42

Zaraz po uruchomieniu silnika dał się słyszeć dziny dźwięk takie metaliczne trzaski gdzieś w okolicach tuż pod kierownicą ze wskazaniem obok przełącznika kierunkowskazów .

Co dziwne ustawały po naciśnięciu hamulca oraz włączeniu kierunków . Podczas jazdy trzeszczy , na pozycji (P) trzeszczy . Zanurkowałem pod kierownicę i "obmacując" co się da namierzyłem przekaźnik z wyraźną wibracją .

Od czego jest ten przekaźnik ? Dla przypomnienia był tuż obok gniazda do podłączenia czytnika ODB , pod kierownicą .

Parametry (wszystko co na nim pisało)

Ford t1469 h252 , made by USA , F67D-13350-AA 3 (6) X 21W - 12V

DOT /SAE TBB89

PA6-GF30 i z boku napis tuszem 8024B

Czy można zastosować ewentualnie jakiś zamiennik ?

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 11:13

ja to może niezbyt mądry jestem, ale bym go wyjął i patrzył co nie działa ;)

zamiennik można zastosować, trza go tylko odpowiednio dobrać, ustawienie nóżek, i odpowiednie nr. końcówek.
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Pa100

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 14:09

Namierzyłem co to jest , Przekaźnik , brzęczyk od kierunkowskazów , trochę nietypowy bo ma z 6 nóg . Ogólnie kierunki działają , awaryjne też (podczas ich działania przekaźnik jest cichutki) Wystarczy tylko , ze uruchomię zapłon wariuje swoim trzeszczo-brzęczeniem . Po jego wyjeciu wszystko działa poza oczywiście kierunkami .

Rozebrałem go , obejrzałem , przelutowałem trochę styki poczyściłem , zdjąłem sprężynkę i ponownie nałożyłem i nic jak było tak jest .

Może ktoś z Was ma coś takiego na zbyciu ? ASO jak zwykle przegina pałę :devil: :devil:

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 15:05

A przekładałeś inny przekaźnik, żeby sprawdzić?, jest tam kilka przekaźników tego typu, przyczyną może być ta nieszczęsna kostka pod kierownicą, którą u mnie gaziarze zepsuli, jak mam na maksa podniesioną kierownicę jest spokój, jak opuszczoną wszystko świruje, od pół roku nie znalazłem czasu żeby to poprawić - za to przyzwyczailem się do pozycji kierownicy :-P
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'


Pa100

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 16:02

Dokładnie to nie jest zwykły przekaźnik tylko tak jakby połączenie przekaźnika-przerywacza i brzęczyka do obsługi kierunkowskazów a dokładnie BLINKGEBER (taką nazwę znalazłem w opisie (3966204 numer fodowski) oraz (F67D13350AA numer z części)
Z tego co się dowiedziałem to powinny być te same w Explorerach od 1996 do 2001
Ostatnio zmieniony 2008-09-20, 16:05 przez Pa100, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 16:09

wydawało mi się, że lewy i prawy są osobno...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

basstian

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 20:11

Adrian, nie spotkalem sie jeszcze zeby byly dwa :-) ale moze gdzies tak jest

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-20, 22:23

polecam wycieczkę do jakiegoś sklepu moto specjalizującego się w elektryce, powinni mieć zamiennik.

możesz też przy pomocy miernika sprawdzić wtyczkę czy przypadkiem nie dostaje jakiegoś "lewego" napięcia.
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-23, 10:32

ja bym sprawdził czy to nie wina styku kierunków przy kierownicy jak delikatnie nacisniesz dźwignie to potrafi wariować wydając włąsnie takie dzwięki może pierw odepnij dzwignie i zobacz czy przekaxnik wariuje bo skoro działa to czemu ma być zły

taki mój pomysł

Pa100

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-23, 11:22

Jest to niezła zagadka , najbardziej dziwi mnie fakt , ze dźwięk ten zanika po wciśnięciu hamulca . Tak czy inaczej zamówiłem już ten przekaźnik z rozbieranego samochodu bo w ASO 285 zł :shock:

Zobaczymy czy to załatwi sprawę

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-28, 01:02

a możesz też sprawdzić czy masz ciągle to samo przy różnej wysokości kierownicy :P
u mnie jest spokój i kierunki działają tylko w jednej pozycji ;P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

renegades

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-28, 01:57

u mnie trzeszczy to badziewie jak wyrzucam kierunek z lapki a nie wyskakuje sam po odkreceniu kierownicy... na poczatku strasznie wqrzalo ale teraz juz sie przyzwyczailem i chyba puki kierunki beda mrygac to sie do tematu nie dotykam :-)

ale tak jak piotrek napisla bardziej obstawiam styki jako winowajce niz sam przerywacz/przekaznik czy jak to tam zwal/// bo sam w sobie dziala poprawnie

Pa100

Re: Przekaźnik przy wtyczce od podłączania czytnika ODBII

2008-09-28, 10:17

To tak aby "dokończyć" temat . Przekaźnik/przerywacz dotarł . Pełen nadziei pobiegłem go wymienić i ...... (tu z reguły pada słowo niecenzuralne) brzęczy nadal . "lekko zdenerwowany" z braku pomysłów zaradzenia w tej sprawie a przede mną wizja dłuższego wyjazdu postanowiłem dać zarobić fachowcowi . Rano pojechałem do elektryka i widać tego przeraził się już mój Explorer bo przestał kaprysić . Oczywiście już nie mogłem przedstawić swojego problemu bo autko postanowiło zaprezentować się z jak najlepszej strony nie wydajac żadnych niepotrzebnych dźwięków . No cóż jak już przyjechałem to a niech tam sprawdziliśmy tu i tam i oczywiscie nic niepokojącego nie znaleźliśmy . Kolejnego dnia rano wsiadam do smoka i ruszam w trasę . W sumie cisza choć od czasu do czasu przez pierwsze 15 km dało sie słyszeć jakby delikatne pyknięcie podobne do dźwieku pracującego kierunkowskazu . Potem ucichło całkiem .

Mam wrażenie , że było to spowodowane zanikiem masy przez dużą wilgotność ( lało przez ostatni okres niemal na okrągło ) .Trudno tylko określić gdzie ta masa zanika mozliwe , ze gdzieś w lampie ( po wciśnięciu stopu brzęczyk milkł ), lub na stykach przy kierownicy . Puki znów nie zacznie swirować odpuszczam ;-)

Wróć do „WARSZTAT”