Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Luz tylnej osi

2008-10-05, 00:26

Chciałem dzisiaj wyregulować hamulec pomocniczy ,ale nie bardzo wiem jak tam się dostać
Odkręciłem koło i nic mi nie przychodzi do głowy co dalej. Jak odkręcić tarczę z bębnem?Przy okazji odkryłem że na tylnych osiach jest spory /5 mm/ luz poosiowy. W jaki sposób można go zlikwidować ?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie


nemrod

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 08:46

Przy okazji odkryłem że na tylnych osiach jest spory /5 mm/ luz poosiowy.

luz 0,5 cm jest normą i nic z tym nie robimy.

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

luz tylnej osi

2008-10-05, 12:01

Bardzo mnie cieszy , że z luzem nie muszę nic robić choć przyznam ,że nigdy się z tym nie
spotkałem , ale człowiek się uczy całe życie.
Wracając jeszcze do pierwszej części pytania o hamulec pomocniczy .Czy muszę
wyciągać całą oś tj rozkręcać tylny most żeby się dostać do środka?
Mój egzemplarz to Exp II czyli z tyłu mam tarcze.

renegades

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 17:11

odkrecasz zacisk hamulaca (dwie śruby od tyłu), odkrecasz nakretki trzymajace tarcze i ja sciagasz.. 15 minut roboty tylko radze wziac porzadny klucz nasadowy bo nakretki latwo zerwac.. a podejscie, zeby cos z tym pozniej zrobic zadne :/

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Luz tylnej osi

2008-10-05, 18:37

Zacisk zdjęty chodzi mi o te nakrętki trzymają tarczę , czy to te cztery z tyłu chyba "17"
czy takie coś z przodu na specjalny klucz?
Z tyłu to widzę tylko śruby nie nakrętki.
Ostatnio zmieniony 2008-10-05, 18:49 przez trabant, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 18:57

Jak tylko odkręcisz koło i zdejmiesz to tarcza schodzi bez odkręcania innych śrub. Poruszaj, postukaj... tarcza musi zejść.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Luz tylnej osi

2008-10-05, 20:33

Czegoś nie rozumiem Przecież bezpośrednio do tej tarczy jest przykręcone koło.Jak by tak było jak mówi Jankes to by koło odpadło w czasie jazdy.
Ostatnio zmieniony 2008-10-05, 20:40 przez trabant, łącznie zmieniany 1 raz.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 20:51

Rób tak jak ci Jankes pisze a po rozkręceniu uśmiejesz się z siebie jak to prosto zbudowane ;-)

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Luz tylnej osi

2008-10-05, 21:09

Już się śmieję bo chyba wiem jaki błąd popełniłem w rozumowaniu. Szpilki do przykręcenia
koła przechodzą tylko przez tarczę hamulcową, a nie są do niej mocowane.Czy tak?
Ostatnio zmieniony 2008-10-05, 21:59 przez trabant, łącznie zmieniany 1 raz.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 21:22

Dokładnie tarczobęben jest tylko nakładany. ;-)

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 21:25

Szpilki do przykręcenia koła przechodzą tylko przez bęben hamulcowy, a są do niego mocowane.Czy tak?
Jak masz z tyłu bęben to wygląda to mniej więcej tak po jego ściągnięciu. Bęben trzymany jest tylko jedną blaszką (podkładką) wsuniętą ciasno na szpilkę, ściągasz tę podkładkę najlepiej szczypcami i bęben powinien dać się zdjąć a jak trzymają go szczęki to trzeba lekko popukać młotkiem. Prawidłowo wyregulowane szczeki nie powinny blokować bębna ! Szczałka pokazuje regulator rozstawu szczęk.
Załączniki
szczeki_tyl.jpg
szczeki_tyl.jpg (31.69 KiB) Przejrzano 5210 razy
Ostatnio zmieniony 2008-10-05, 21:29 przez kszesz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 21:50

tak to wygląda w jedynce... w dwójce jest trochę inaczej. Tarcza jest założona na szpilki... na szpilki zakładasz koło. Szpilki są tak jakby częścią półosi - w dwójce regulacja okładzin hamulca ręcznego jest podobna do regulacji normalnego hamulca w jedynce... trzeba zakładać i zdejmować tarczę kilka razy żeby sprawdzić czy dobrze jest wyregulowane... nie za blisko żeby nie ocierało w czasie jazdy - wystarczająco by po zaciągnięciu auto nie jechało...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 22:35

Od wewnętrznej strony są gumowe zaślepki po ich ściągnięciu płaskim śrubokrętem kręcimy taką zębatkę do regulacji. Nawet koła nie trzeba ściągać.

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Luz tylnej osi

2008-10-05, 22:58

Tam w środku na pewno jest dużo rdzy. Chcę się dostać do środka żeby oczyścić , wyskrobać , posmarować gdzie trzeba i dopiero wtedy regulować luz.

Wróć do „WARSZTAT”