Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 08:02

renegades, ja przedni most,reduktor i skrzynie wyprowadzilem pod maske.Dokladnie za serwo.Tylny most jest w bagazniku.
Musze wszystko poprawic,bo po upalaniu wezyki mi sie porozlaczaly.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 08:52

a wlasnie - snorkel chyba jest srednio dobrym miejscem - przeciez jak skrzynia czy mosty wyrzygają olej pod wplywem gwaltownego schlodzenia to wszystko potem zassie silnik.... czy moze to zbyt wydumana teoria ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

renegades

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 09:26

dlatego sie pytam.. wlasciwie to jaka role pelnia te odpowietrzenia... jak tak sobie dumam to by mi wychodzilo, ze do jakiegos wyrownywania cisnien w momencie naglej zmiany temperatury.. niech mnie ktos poprawi jak straszne bzdury pisze :-)

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:03

Olej w pracującej przekładni jest przeciskany pomiędzy zębami kół przekładniowych. Przy tym wytwarza się wielkie ciśnienie, a olej wytryskuje w każdym kierunku, a mieszając się z powietrzem ma skłonności do pienienia się i zwiększania swojej objętości zwłaszcza przy temperaturze roboczej. Gdyby przekładnia była szczelnie zamknięta, mogło by dojść do przeciśnięcia jej uszczelnień.
Ross
Tel:695-710-651

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:21

coś kręcicie panowie olej w mostach i w reduktorze nie ma żadnego ciśnienia a odpowietrzenie jest bo jak się chłodzi ciepły olej to zmniejsza objętość i zasysa do mostu powietrze gdyby nie odpowietrznik to zasysało by uszczelniaczem a wyrzucało by olej podczas nagrzewania

[ Dodano: 2008-10-13, 20:22 ]
no chyba że się mylę :-/

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:43

nie mylisz się , tak jest w istocie.... :-D

a odprowadzenie do snorkla jest jak najbardziej dobrym pomysłem

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:44

to że olej nie ma obiegu nie znaczy że nie ma ciśnienia.
w końcu czym różni sie mechanizm różnicowy od zębatej pompy oleju??
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:50

W takim razie olej bylby caly czas wypychany przez odpowietrznik.Adam ma racje.Nalac mu :mrgreen:
smartpar.pl

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:51

to kompletnie dwie różne historie...
mechanizm różnicowy nie wytwarza jakiegokolwiek ciśnienia.... on olejem jest tylko smarowany...
pompa natomiast wytwarza ciśnienie (do tego wszak jest stworzona)

zatem porównanie tych dwóch mechanizmów jest zupełnie nie na miejscu....
natomiast gdy mechanizm różnicowy rozgrzeje cały most i wjedzie się do zimnej wody powstanie (przy braku odpowietrzenia) ciśnienie zasysające wodę do środka i... po to odpowietrzenie :-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:52

w końcu czym różni sie mechanizm różnicowy od zębatej pompy oleju??
a no tym ze przed pompa twprzy sie podcisnienia a za pompa ciśnienie, a jak upchniesz to w jednym pudełku (most) to ciśnienia/podciśniena sie znoszą :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:53

niema ciśnienia i niema na tyle oleju żeby wyciekał odpowietrznikiem który zawsze jest u góry a stan oleju jest maksymalnie w połowie urządzenia

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-13, 20:53

w końcu czym różni sie mechanizm różnicowy od zębatej pompy oleju??
a no tym ze przed pompa twprzy sie podcisnienia a za pompa ciśnienie, a jak upchniesz to w jednym pudełku (most) to ciśnienia/podciśniena sie znoszą :P
w moście nie tworzą się żadne ciśnienia :-)

renegades

Re: odpowietrzenie mistów, skrzyni i reduktora

2008-10-14, 01:14

no to baardzo sie nie pomylilem :) wszystko jasne wielkie dzieki!! a odpowietrzenia powedruja do snorkla...
ehh.. i znowu zona bedzie do mnie sesemesy do garazu wysylala ;-)

Wróć do „WARSZTAT”