Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 09:53

sylwia a masz możliwość nagrania jakiegoś pliku dźwiękowego i wrzucenie go tutaj? Jest u nas jeden warsztat, a w nim jeden gostek, który ma do tego dryg, robi tylko mechanikę silników "duzych" :!:

to wszak by nic nie kosztowało, co szkodzi?

pozdrawiam
Irek

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 11:11

U mnie słychać tylko gdy auto stoi,
nie słychać zaraz po odpaleniu rano, dopiero po chwili i tylko jak stoi, gdy jadę nic nie słychać
I cichnie dopiero tak po jakiś 10km, gdy się dobrze nagrzeje, jak postoi z pół godziny, to słychać od razu po odpaleniu i jakby głośniej.
sorry ale przeoczylem ten post

no to mi bardziej na hydraulike pasi
(ale ciezko na odleglosc zdiagnozowac, jedyne co mnie nurtuje to ze
po odpaleniu rano nie grzechocze :scratch: a to by na hydraulike wygladalo,
a to raczej wskazuje na to ze regulatory nie robia)

ale najpierw

wymien jak najszybciej
1).olej na 5W30 albo 10W30
5W40 i 10W40 tez moga byc
pojezdzij troche
jak ustanie to BINGO
jesli nie to
2).wymien regulatory + sztyft (i tak beda pozniej potrzebne)

znam b.duzo przypadkow ze po wymianie regulatorow wszystko bylo OK,

Fordowski TSI 120/2003 zaleca w takich przypadkach wymiane regulatorow

taki zestaw naprawczy dostaniesz w ASO i kosztuje cos kolo 250-300zeta
sa tam 2 regulatory/napinacze + uszczelki kolektora

jak juz pisalem mozna to zrobic samemu w 2godziny
bez zadnej filozofi
Załączniki
1 (4).jpg
1 (4).jpg (53.56 KiB) Przejrzano 10699 razy
1 (3).jpg
1 (3).jpg (56.68 KiB) Przejrzano 10699 razy
1 (1).jpg
1 (1).jpg (69.57 KiB) Przejrzano 10699 razy
1.jpg
1.jpg (73.03 KiB) Przejrzano 10699 razy
Ostatnio zmieniony 2007-10-09, 17:46 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 11:29

A jak przywiozłaś swoje części, to płaciłaś większą stawkę za robociznę?
A nie nie... to nie tak - najpierw to ja zapytałam oddzielnie części u niego, oddzielnie robocizna, komputer itp. - zapytałam czy jakbym sama kupiła części to czy pozostałe ceny ulegna zmianie - popatrzył na mnie zdziwiony i powiedział, że NIE.

Podobno mają stały cennik.

Danielpoz... ale co.. mam tak z nazwiska wymieniać? ;-)

[ Dodano: 2007-10-09, 11:30 ]
czy macie juz nowe regulatory napinaczy???
Manius.. czy ja też muszę mieć nowe? :shock:
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

nemrod

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 11:35

u mnie stukało tylko rano po odpaleniu potem cichło.
Ale któregoś dnia jak nie zacznie napier...ać...
Też myślałem o nagrywaniu i wrzuceniu tego jednak dałem sobie spokój. Jakość marna.
Masz stetoskop?
ostatnio u mechaniora zobaczyłem właśnie stetoskop do osłuchiwania silnika.
Ewentualnie można urzyć kija ale to inna bajka.
po wizycie w 1 watrsztacie stwierdzili że to mże samoregulatory czy cóś. kazali jechać do następanego.
Po drodze do 2 warsztatu jechałem po zaje...ycg wybojach wytrzęsło mi samochód jak nigdy ale za to stukanie ustało jak ręką odjął.
Pan mechanik w 2 warsztacie słucha, słucha i mówi:
- Panie, panewki conajmnie 1,5kPLN-ów będzie.
.... mimo że nic już nie stukało.
Ot cała prawda o mechaniorach.

.... No poza Danielem oczywiście... :D

...Zacznij od oleju a potem się zobaczy :)


Pzdr

Nemrod

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 11:42

Ja mam tak mnie się przynajmniej wydaje ten problem:
*grzechotanie przy przyspieszaniu miedzy 2000 a 3000obr/min zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku rocznik 97-2000 oznacza zepsuty napinacz
(może z wyjątkiem, że nie przy przyspieszaniu tylko cały czas w tym przediale)
właśnie się zdecydowałem, że wymienię olej na 5w30 - jeżdżę na 10w40 i zobaczę, mam jeszcze pytanie, była rozmowa o filtrach, że to może też mieć wpływ na hydraulikę - jak myślicie warto wymienić na fordowski za 60zł :shock: czy może polecicie coś w normalnej cenie i też odpowiedniego, lub miejsce gdzie ten fordowski jest w bardziej pzystępnej cenie.
Ostatnio zmieniony 2007-10-09, 11:43 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 11:57

Manius.. czy ja też muszę mieć nowe? :shock:
jesli twoje regulatory/napinacze sa takie jak na fotce (czyli krotkie)
to by wypadalo to w najblizszym czasie zrobic
raz 250zeta i miec spoko

do 2001 ford wymienial bezplatnie te napinacze w ramach tzw. Rückrufaktion
ale nie wszystkim wlascicielom sie chcialo i olali sprawe
no i teraz ci co pokupowali auta w rzeszy maja problem
bylo czy nie bylo robione

do wszystkich z SOHC:
zagladnijcie jakie macie napinacze i wymiencie na wlasciwe
no zeby potem nie bylo placzu


Jbyła rozmowa o filtrach, że to może też mieć wpływ na hydraulikę - jak myślicie warto wymienić na fordowski .
dobry markowy filtr kosztuje ca. 20zeta
nie musi byc oryginal ford
Załączniki
stary napinacz.jpg
STARY NAPINACZ
stary napinacz.jpg (56.68 KiB) Przejrzano 10697 razy
nowy napinacz.jpg
NOWY NAPINACZ
nowy napinacz.jpg (33.67 KiB) Przejrzano 10686 razy
Ostatnio zmieniony 2007-10-09, 12:06 przez manius, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 12:07

tak ja ostatnio robilem te napinacze i sztyfcik i poprawilo to prace auta w duzym stopniu mimo ze wczesniej byl robiony rozrzad .. ale panowie niestety nie uwzglednili tego w swoich dzialaniach.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 12:15

czy filtron jest markowy?
czy w ewentualnej wymianie tych napinaczy przeszkodzi mi w jakiś sposób instalacja gazowa?

[ Dodano: 2007-10-09, 13:25 ]
Właśnie sprawdzaliśmy, okazuje się że mam chyba ten nowy napinacz, widać że jest ta wystająca część...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 17:13

czy filtron jest markowy?
mysle ze tak,
niech tu sie lepiej wypowiedza koledzy w kraju

chevidan

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 17:41

adrian.bez względu czy masz sekwencję czy inny gazociąg to nie ma to znaczenia przy wymianie napinaczy.oczywiście jakiś wąż może stanąć na drodze ale to żaden problem.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 17:41

manius, :564:

Ależ Ty masz cierpliwość.
Teraz już wszystko PANIMAJU :-D
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 17:44

ja i cierpliwosc :eek:

nie nie
ja mam na razie od........czasu
Załączniki
s58.gif
s58.gif (16.84 KiB) Przejrzano 10630 razy
Ostatnio zmieniony 2007-10-09, 17:44 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-09, 17:56

co do filtrów to zakładam filtry różnych producentów(co wpadnie akurat w rękę sprzedawcy w sklepie)i zdarza się-można przyjąć raz na 200 że filtr jest niesprawny.trudno pwiedzieć jakiej firmy filtry najczęściej stwarzają problemy.objawy to bardzo długi czas napełniania się olejem całej magistrali olejowej co zatym często idzie świecąca się kontrlka ciśnienia oleju przez nawet kilka minut,po "przygazowaniu"pęczniejący filtr(w extremalnych wypadkach filtr się robi prawie okrągły i potrafi wybuchnąć)hałasujące wałki rozrządu(samoregulatory lub poprostu suche krzywki wałków)

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 11:51

i jak tam?
sylwia odezwij sie
pomogla wymiana oleum?

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 13:28

Właśnie siedzę w American Cars. Rozmawiałam o samochodzie Sylwii z Panem Zygmuntem przy okazji zapytania o swoje napinacze (z przodu jest długi a z tyłu twierdzi, że nie może dojść, żeby zobaczyć :-/ . Sylwii samochód ma podobno ok 180 000 przejechane a on uważa, że po ok 100 000 wymiana rozrządu (łańcuchów) powinna być obowiązkowa :eek:. - czyli Sylwii samochód już się pod to kwalifikował a wymiana samych regulatorów to "chwilowe uleczenie"..

Ja się nhie znam na tym kompletnie nad czym ubolewam. Potwierdzili tylko, że oni leją MINERALNY o specyfikacji 10W30 i taki będę miała.

A nudno tu jak cholera :-/
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

Wróć do „WARSZTAT”