Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

EX I - następne pytania

2008-10-15, 22:08

Witam szanowne grono :-)

Wciaz jestem przed dylematem jakie podwozie wybrac do moich kombinacji.
Stąd pytania (EX I):

1. Jak sie sprawuje zawieszenia na oponach 31' i felgach o ET -30 na czarnym? Czy da sie spokojnie jechac ze 120 km/h?
2. Jak przod znosi hopy w porownaniu do zawieszenia na moscie?
3. Czy w tylnym moscie mozna zalozyc hamulce tarczowe (np. od EX II)?
4. Jak sie sprawuje skrzynia manualna? Czy nie ma z nią jakis specjalnych problemow?

Pozdr.
Michal
Ostatnio zmieniony 2008-12-31, 16:12 przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-15, 22:39

1. Jak sie sprawuje zawieszenia na oponach 31' i felgach o ET -30 na czarnym? Czy da sie spokojnie jechac ze 120 km/h?
nawet na MT 33" i zdjetym tylnym rążku stabilizatora da się jechać 120 km/h. dopiero jak zdjąłem przedni stabilizator to mam ogranicznik na 80 km/h :P
2. Jak przod znosi hopy w porownaniu do zawieszenia na moscie?
tu się nie wypowiem bo nie miałem auta ze sztywnym mostem, ale jeśli nie będziesz za dużo liftował i przerabiał mocowania mostów to powinny znieść napewno dużo :P
3. Czy w tylnym moscie mozna zalozyc hamulce tarczowe (np. od EX II)?
powino być bez problemów, dyż mosty są te same, a wex II są tarczo bębny z tyłu :P
4. Jak sie sprawuje skrzynia manualna? Czy nie ma z nią jakis specjalnych problemow?
raczej ze skrzynią nie powinno byc problemów, poza częściami (zadko występowała), no i raczej sprzęgło pod dużym obciążeniem nie daje rady. niestety kilka wjazdów pod górke na pół sprzęgle i się fajczy ( z mocny motor). ale to jest moje zdanie. Więcej na temat skrzyni może powiedzieć Nemrod, Radek bo maja kontakt z manualem :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-15, 22:46

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.
:564:
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-15, 22:50

Nie zapominaj o mnie ;)
Fakt poza sprzęgłem nie ma żadnych problemów.
Tylko że ja mam 33 cale koła i jeżdżę w ciężkim terenie.
Jak chcesz 31 to nic się nie będzie z nim dziać - gwarantuję!
Co do mostu -nie jest zły (jeśli mówisz o tylnym) - trzeba tylko uważać prz hamowaniu na zakrętach z duzej prędkości bo lubi se slajdem polecieć - mi akurat drift nie przeszkadza ;)
A jeśli chodzi o przedni most (nie jest sztywny i nie było sztywnych) za to jest baaardzo komfortowy i jak najbardziej udany w swej dziwnej konstrukcji.
W woli ciekawostki - najnowsze wyczynowe rajdowe terenówki właśnie na podobnych konstrukcjach w Hameryce śmigają...
Na hopkach nie zwalniam wcale :))
Co do hamulców to da się ale czy jest sens? Po co?
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-15, 22:50

a co do hopek to jak obejrzycs zdjecia z Rajdu łódzkich wzniesień to widać jak skakałem i na razie nic nie urwałem :mrgreen:
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-15, 22:53

a co do hopek to jak obejrzycs zdjecia z Rajdu łódzkich wzniesień to widać jak skakałem i na razie nic nie urwałem :mrgreen:
Zobaczył byś co moja Explozja robiła i jak latała... hihiihih
Nawet dawcą takiego skoka dalem na testach że Tom-Cat by się zdziwił ;)
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-15, 23:10

A jeśli chodzi o przedni most (nie jest sztywny i nie było sztywnych) za to jest baaardzo komfortowy i jak najbardziej udany w swej dziwnej konstrukcji.
Trafnie to ująles - ja nie chcialem sie wychylac z taka opinia, zeby nikogo nie urazic :-D
Dzieki :-)

Chyba sie zdecyduje. Jedyna rzecz co mi troche przeszkadza to waski rozstaw kol. Ale tu mozna nadrobic felgami.
Ostatnio zmieniony 2008-10-15, 23:14 przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-15, 23:26

Trawersów dużych na asfalcie nie ma więc po co Ci rozstaw?
To nie CRX żeby nim 150 w zakręty wchodzić...
Coś za coś!
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-16, 11:01

Trawersów dużych na asfalcie nie ma więc po co Ci rozstaw?
To nie CRX żeby nim 150 w zakręty wchodzić...
Coś za coś!
Estetyka :-D
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-16, 12:01

daj dystanse po pół metra na stronę i będzie git :-D - tylko kup od razu po wiaderku łożyska na przód :lol:
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-16, 16:26

Jakie ET jest w fabrycznych felgach EX I?
Jaki jest promien rozmieszczenia srob w felgach? 114 mm?
Ostatnio zmieniony 2008-10-16, 16:28 przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-17, 02:21

Et jest +12, a rozstaw śrób 114,3 mm :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-17, 16:08

Et jest +12, a rozstaw śrób 114,3 mm :P

Dzieki :cheers:

Tak wiec majac ET -30 poszerzamy rozstaw kol o 84 mm - to juz cos :-)
A na te przednie lozyska to az tak trzeba uwazac?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-17, 21:26

Jak będą szczelne i nie dostaną wody do będą żyć. Jeszcze trzeba co jakś czas zajrzeć czy nie ma luzu i go kasować po upalaniu w terenie....
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: EX I - następne pytania

2008-10-18, 09:46

Jak będą szczelne i nie dostaną wody do będą żyć. Jeszcze trzeba co jakś czas zajrzeć czy nie ma luzu i go kasować po upalaniu w terenie....
Tak wiec o.k.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Wróć do „WARSZTAT”