Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Konwenter

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Konwenter

2008-10-24, 21:17

Witam wszystkich

Chcę ,a raczej muszę ,wymienić konwenter w swojej skrzyni. Proszę o podpowiedzi na co mam
zwrócić szczególną uwagę i jak się do tego zabrać , może ktoś ma rysunki czy zdjęcia przydatne w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 2008-10-24, 22:58 przez trabant, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Konwenter

2008-10-24, 22:38

temat był już poruszany na forum :P
odpinasz wszystkie kable, wyciągasz cały bagnet, odkręcasz rozrusznik, przez dziurę po rozruszniku odkręcasz konwenter od koła (4 nakrętki), potem odkręcasz wały i zdejmujesz reduktor (chyba ze jesteś pudzianem to możesz go zostawić razem ze skrzyną) odkręcasz skrzynie (8 śrób) tyko zapamiętaj która i gdzie była bo są rózne :D
no i już możesz zdejmać skrzynkę, oczywiście najlepjej z konwenterem, bo nie uszkodzisz pompy jak nie utrzymasz skrzyni :P
a skadanie w odwrotnej kolejności.

albo poczekaj do 20 listopada i podjedx do jankesa jak wróci z za kałuży :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Konwenter

2008-10-24, 22:56

Czy spuszczać olej ze skrzyni?

Chętnie bym poczekał na Jankesa , ale skrzyni chyba nie.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Konwenter

2008-10-24, 23:01

Spuszczać, bo bez reduktora poleci ci tyłem, jak tylko przechylisz, a nie da się zdjąć rozsądnie, nie przechylając na tył (no chyba że ktoś jest silny a gupi, i nie zdejmuje reduktora (to ja ;) )). Zresztą, i tak musisz wymienić olej wymieniając konwerter, no chyba że ci na nowym nie bardzo zależy ;)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Konwenter

2008-10-24, 23:01

jak odkręcisz reduktor to sporo ci zleci, a ze skrzynki to jak wolisz :P

aha i jak będziesz składał to najpierw połącz skrzynkę z konwenterem i upewnij się ze wszedł głębiej niż znaczniki na obudowie skrzyni, i lepiej zakładaj skrzynke razem z konwenterem :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

trabant
Posty: 95
Rejestracja: 2008-01-02, 13:58
Lokalizacja: Białystok

Re: Konwenter

2008-10-25, 01:14

Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi. Oleum chciałbym zachować bo dopiero co wymieniany.
Mam nadzieję ,że znajdę te znaczniki o których piszecie i nie połamę pompy.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Konwenter

2008-10-25, 21:29

Do odkręcenia konwertera będziesz potrzebował 14 tylko żeby miała cienkie ścianki bo dojscie po byku,dwie dłógie przedłóżki i śprytnie od chłodnicy wspomagania jakoś ci powinno iśc ;-)
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Konwenter

2008-10-26, 20:28

ja tam zwykła grzechotka odkręcałem, bez żadnych przedłużek :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Konwenter

2008-10-27, 07:30

A kto tam ich wie, tych od Ex2, może tam rzeczywiście trzeba dwie przedłużki i ośmiornicę ;)

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Konwenter

2008-10-27, 08:19

W II jest podobnie bez jakiś cudów, do konwertera wystarczy nieco dłuższa nasadka i grzechotka, a do ASB dobrze mieć 3 przedłużki i to wszystko. Resztę oleju odzyskasz po odkręceniu miski, jeszcze przed zdięciem ASB. Do samego rozrusznika dobrze mieć małe nasadki i małą grzechotkę bo jest trochę ciasno przy tej górnej śrubie. ( małe mam na myśli 1/4)
Ostatnio zmieniony 2008-10-27, 08:22 przez gregor-ros1, łącznie zmieniany 1 raz.
Ross
Tel:695-710-651

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Konwenter

2008-10-27, 10:50

Boni, ale ja zdejmałen w I i w II i jest tak samo :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: Konwenter

2008-10-27, 17:05

Sie konwerterem martwią, jakby wydechy dało rade normalnie odkrecic :D
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Konwenter

2008-10-27, 19:07

jakby wydechy dało rade normalnie odkrecic
no ja uzywałem kątówki a potem spawarki :P
najszybciej najtaniej i najłatwiej :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Konwenter

2008-10-28, 07:49

Sie konwerterem martwią, jakby wydechy dało rade normalnie odkrecic :D
"SOA#1 = A u mnie działa" = u nas się dały odkręcić :P ;)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Konwenter

2008-10-29, 23:22

jak już raz zostało ruszone to będzie się kręcic :P
ja teraz mogę całą zawiechę w jeden dzień rozebrać i złożyć :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”