Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Heffi

Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-09, 20:26

Witam serdecznie - mam pytanko - jak sprawdzić czy napęd przedni się załącza czy nie? - na tablicy rozdzielczej zapala mi się kontrolka iż napędy zostały załączone - natomiast mam wrażenie że przód mimo wszystko nie ciągnie - przykład: stanąłem na wyjeżdzie z parkingu tak aby przednie koła były na asfalcie a tylne jeszcze na terenie parkingu (parking był oblodzony - natomiast asfalt suchy i koła przednie miały normalną przyczepność) w momwncie ruszania tylne koła buksowały a samochód pokonał trasę liczącą jakieś 1,5m w 7s. na moją logikę przednia oś nie ciągnęła wogóle. I teraz pytanko - jak sprawdzić czy na pewno oś się nie załącza - i co może być przyczyną owego stanu??? powiem jeszcze tylko że w expeditionie aby załączyć oś mam taki elektryczny pstryczek który ma potycje 2w, 4wautomat, 4w i 4wl.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-09, 20:46

pstryczek jest i w exach :)
najprościej jest podnieść auto do góry (tak żeby koła były w powietrzu) i włączyć biegi od razu będzie widać które się kręcą ;)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Iommi

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-10, 08:54

No to akurat normalne, że tył buksował na miękkim jak przód był na twardym. Pojedź na luźną nawierzchnię (szuterek, błotko jakieś) i wtedy pokombinuj.

Heffi

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-10, 17:27

Ha dzis podniosłem całe autko tak aby koła nie miały stycznoścvi z ziemią i niestety - przód się nie załącza - jak przeżuce na 4low to fakt że słychać załączenie w skrzyni ale na przednią oś nie daje i tak mocy - zreszta jak na pozostałych 4x4 i 4x4automat - na tablicy rozdzielczej sygnalizuje ze przednia oś jest załączona - natomiast w realu przednie kółka się nie kręcą - co może być przyczyną (bezpieczniki sprawdzałem i wydaje mi się że te odpowiadające za załączanie i rozłączanie napędów są ok)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-10, 19:49

Heffi, a moze ktos odkrecil przedni wal? ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-10, 19:50

Jak słychać reduktor to bezpieczniki po co sprawdzałeś...? :roll:
On ma jakieś sprzęgła na półosiach?
Apology accepted, Captain Needa.

Heffi

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-10, 21:52

ha - no i tu zaczynają się "schody" - nie wiem czy słychać reduktor czy coś innego - ale jedyny dzwiek jaki jest slyszalny to klik przy załączaniu 4low - gdy przełączam z 2wd na 4X4 albo 4X4auto słychać tylko i wyłącznie "ciszę" czyli nie słychać żadnego kliknięcia ani sprzężenia. A z tymi "schodami" to chodzi mi o to że nie mam bladego pojęcia o co mnie pytasz z tymi sprzegiełkami - po prostu, jak to może wyglądać i czy jest to część widoczna jak się wgramole pod "smoczyce". Ha i może się to wydać śmieszne - NIEE, TO NA PEWNO JEST ŚMIESZNE hihihi (sam się z tego śmieje) - ale: TEN AUT MA COŚ TAKIEGO JAK "przedni wał"???? - mi się wydaję iż nie posiada takiego ustrojstwa z założenia - ale mogę się mylić - w końcu to pierwsze takie autko me. hihihi

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 09:22

TEN AUT MA COŚ TAKIEGO JAK "przedni wał"???? - mi się wydaję iż nie posiada takiego ustrojstwa z założenia - ale mogę się mylić - w końcu to pierwsze takie autko me. hihihi
wsun sie pod auto,looknij czy z reduktora (jezeli piszesz,ze masz 4x4low,to zakladam,ze jest)powinna wychodzic "rura" do prz\edniego mostu.Jezeli nie ma to dupcia,ktos wyjal,albo masz jakies inne rozwiazanie przeniesienia napedu na przod o ktorym nie wiem.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 09:50

a sprzęgiełka są na zewnątrz kół na piastach (jeśli są )
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Heffi

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 20:12

no i sprawy ciąg dalszy - (dzięki Dawid) -MAM WAŁ przedni hihihih - dziś spróbowałem czegoś takiego - wczołgałem się pod aut na zgaszonym silniku ale włączonym zapłonie i biegu "P" czyli postoju, osoba "trzecia" przełączała ustawienia napędów - i w reduktorze było słychać jak się coś przesówa (wiec to chyba dobrze działa) - i teraz, na załączonym 2x4 - mogłem swobodnie kręcic wałem do przedniego mostu - po załaczeniu 4x4 lub 4x4 low - nie dało rady pokręcic wałem od przedniej osi - czyli wniosek z tego taki że reduktor załącza napęd na wał przedniej osi - tylko teraz pytanie - czemu nie daje mocy na kola - jutro podniosę cały samochód i zrobie ten sam numer jak wczoraj tzn - odpale go i zalacze 4x4 gdy kola nie beda dotykać ziemi - tylko że tym razem wejde pod auto i zobaczę czy kreci się wał od przedniej osi - jeżeli tak to zostają sprzegiełka (o ktorych nie mam zielonego pojęcia notabene) natomiast jezeli wał się nie bedzie krecic to - (i tu prosba do was szanowni koledzy() co to może być??? - czy automatyczna skrzynia ma jakąś taką konstrukcję że mogło coś się tam rozsypać i napedzany jest tylko tylni most????? - przypominam że mam tam jakieś dwa czujniki odpowiadające za przełożenie mocy w trybie 4x4auto pomiedzy przednia i tylna osią. Czy raczej byłoby tak że jakby to coś się ze skrzynią działo to by wogóle mocy nie dawała na żadną oś - hhmmmm?????
z gory dziekuję za odpowiedzi podpowiedzi itp - pozdro dla all :)

[ Dodano: 2008-11-11, 20:14 ]
a sprzęgiełka są na zewnątrz kół na piastach (jeśli są )
tzn - żeby je zobaczyć - to muszę koła ściągnąć - czy piasty też - i jak to mniej więcej wygląda???? - to z gumy jest czy jakaś tuleja metalowa????- hhmm????

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 20:16

Heffi, jeśi po załączeniu się napedów 4x4 nie mozewsz przekręcić wału to znaczy ze napędy się w reduktorze załączają.
teraz musisz sprawdzić jakie masz sprzęgiełka w piastach kół przednich
automatycznie załączane ( i takie najczęściej padają )
ręcznie załaczane (po środku przeniego koła będziesz widział pokrętło w piaście które trzeba przekręcić z pozycji FREEna LOCK
:P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Heffi

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 20:16

a sprzęgiełka są na zewnątrz kół na piastach (jeśli są )
tzn - żeby je zobaczyć - to muszę koła ściągnąć - czy piasty też - i jak to mniej więcej wygląda???? - to z gumy jest czy jakaś tuleja metalowa????- hhmm????

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 20:17

no chyba że nie ma sprzęgiełek i padły przegóby :P
sprawdż jeszcze czy półośki do każdego z kół się kręcą jak jedziesz z napedem na 4 koła :P

[ Dodano: 2008-11-11, 20:17 ]
nie sprzęgiełka wystaja przez ten otwór po środku felgi :D

[ Dodano: 2008-11-11, 20:22 ]
dobra nie szukaj sprzęgiełek bo ogladałem na alledrogo i expek już tak jak Explo II nie posiada sprzęgiełek, więc najprawdopodobniej padł ci któryś z przednich przegubów. albo wypieła sie ktoraś z półosiek.
sprzęgiełka powinny być pod tą pokrywka po środku koła :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
adriano89
Posty: 201
Rejestracja: 2008-09-24, 08:43
Lokalizacja: Mały Płock/Łomża

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 20:28

U mnie w jedynce te sprzęgięłko po prostu pękło. Na szczęście miałem drugie zawieszenie w zapasie i bez problemu wymieniłem
„Kobieta jest kwiatem". Tak, i dlatego potrzebny jest jej troskliwy ogrodnik.

Heffi

Re: Expedition 5,4l "smoczyca" - jak sprawdzić czy nap

2008-11-11, 20:31

Czyli (jeżeli dobrze zrozumiałem) - mam wleżć pod autek - po uprzednim podniesiemiu go do góry - odpalić na załączonym 4x4 i wrzucic "D" i patrzeć:
1. czy kreci się wał napędzający przednią oś - jak tak to:
2. czy kręcą się obie półośki - jak tak to: umarło któreś ze sprzęgiełek a jak się wał kręci a półoski nie to umarł most albo wypięły się półośki??? czy dobrze kumam???

Wróć do „WARSZTAT”